Morten, du fortjener IKKE den hetsen du har fått på TI. Det er uakseptabelt språkbruk og det må stoppe! Jeg skjønner at folk er sinte, men dette gagner ikke vår sak på noen som helst måte. Det er bra å se at flere av dere moderer og endrer sine innlegg. Du kan selv fjerne begrepet opprørsgeneral. Her har LS påvirket deg ser jeg! Du burde visst bedre etter vår samarbeid. Du vet bedre enn de fleste hvilke intensjoner jeg har hatt med dugnadsarbeidet i AG.
Det er ikke du som har rigget den «skitne» Nuclithera avtalen. Det er det LS som har gjort, og Roy har samtykket. Jeg har fortsatt tro på at Roy er en hederlig mann. Han har bare akseptert en rigget pakke fra LS uten å tenke på konsekvensene ift brutte muntlige avtaler og intensjoner. Roy er en opptatt mann som ikke har tid å fokusere på selskapsmessig teknikalities. Det har han fortalt meg rett ut. Det er derfor han har med seg LS overalt!
Artikkelen din om Betalutin har nok virket mot sin hensikt og skapt mer harme da folk tenker det er en vei videre for medisinkandidatene.
Det er litt dumt at du ikke anerkjenner våre argumenter ift det som det reageres på. Hadde du vist litt mer ydmykhet så tror jeg hetsen hadde vært en annen.
Jeg gjentar våre argumenter:
- Faktum er at vi/jeg ble lovet involvering i Nuclithera og utforming av modell. LS klaret å rigge oss ut av alle lovnader grunnet personkonflikt og utvist forakt mot AG som han kaller idioter, oppviglere og “menigheten” i alle “uformelle” sammenhenger. Han sitter nå på alle sider av bordet i både TM og Nuclitherea.
- Du har blitt brukt som en «nyttig idiot» Beklager utrykket/ ikke ment personlig og alibi for at AG er inkludert. Bare tull og kreativt forslag fra LS. At du har noe der og gjøre er jeg dog enig i ift din kunnskap og karakter. Men formålet har vært å «please» AG. Du ble invitert når alt var ferdig rigget! Hadde det vært gode intensjoner hadde du vært med i utforming av modellen.
- Det skulle aldri vært noe royalty modell der vi må dele 50% av en mulig oppside med TM sine gamle aksjonærer! De var ikke interessert og sa under forhandlingene at vi kunne gjøre hva vi ville med patentene så lenge de slapp og betale noe mer. Det er også en av grunnene til at vi aksepterte et bytteforhold på 50-50. Vi har investert 3 mrd i NN, de gamle TM aksjonærene har investert 13 millioner i TM. Lykkes ikke FEED sitter TM sine gamle aksjonærer nå igjen med en royalty mulighet i Nuclithera, et børsskall som er verdt titalls millioner, og et fremførbart underskudd verdt flere kroner kr pr aksje. For skarve 13 millioner i investert kapital.
- En modell med tegningsretter med minste innskudd burde vært benyttet. De gamle aksjonærene skulle få tilbud om å tegne seg på samme vilkår.
- Vi måtte SELVFØLGELIG utformet en insentiv ordning for Roy, Øyvind og deg (andre) ift nedlagt arbeid som nå gjennomføres. Det kunne vært gjort på mange måter enten ved cash eller aksjer. Og vi andre aksjonærer ville selvfølgelig vært rause i en slik tildeling da vi er helt avhengig av deres kompetanse og arbeid.
Jeg har blitt kontaktet av Alf. Selskapet har selvfølgelig fått med seg støyen. Han ønsker en prat med meg, og jeg håper det kommer noe konstruktivt ut av den praten. Jeg skal forsøke treffe ham denne uken. Roy vet akkurat hva vi reagerer på, og hva vi krever. Det gjorde jeg klart for ham i høst. Han er en liten telefonsamtale unna meg.
Jeg ser Eddieb poengterer min naivitet ovenfor grunderne. En granskning tjener Eddie sin intensjon om lavest mulig inngang pga mer støy. Derfor skriver han slik han gjør og forsøker seg på omvendt psykologi. Det er bare tull! Alle vet at granskning vil koste penger og senke kursen. En emisjonskurs etter vellykket FEED vil kunne bli påvirket av dette, og en granskning vil kunne medføre behov for mer kapital før FEED er ferdig da alle penger nå er øremerket piloten. Å finne kompromiss med Alf, Roy og Scatec er det klart beste for alle i AG.
Granskning er et alternativ vi må vurdere før GF hvis vi ikke blir hørt. Muligens kan vi da implementere hemmelighold av redusert dose i Paradigme studiet.
Som seg hør og bør skal også Eddie ha skryt for dempet og mer profesjonell ordbruk, og i artikkelen på søndag har han til og med lagt ved referanser. En voksen mann i utvikling 
Highlander, siden Morten ikke svarer på dine spørsmål. Nuclithera fått all innmat i tidligere NN i bytte mot den ukjente royalty modellen. Det er ikke noe penger for dette. Det inkluderer Lab, fremleieavtale, patenter og arbeid /data som er gjort på andre prosjekter som Solid tumor.
Med ønske om en god kveld fra den naive opprørsgenerealen