Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Det er helt uvesentlig om teksten er googlet, kopiert fra Wikipedia eller Ki generert. Eller skrevet i min hånd. Nå sier jeg at alt er skrevet i min hånd og kildene er tatt fra hovedsakelig de tre rapportene jeg har vist i tidligere innlegg. Det blir helt tåpelig diskusjon, men tema er tydligvis bare et grep for å ta fokus vekk fra at dette selskapet vil ende som Thor Energy.

Jeg ville for øvrig tro at KI generert tekst ville vært vesentlig bedre skrevet og gjennomarbeidet. Dette poenget ditt er uansett helt uvesentlig for hva vi skal skrive om her inne. Det som er helt sikkert er

1. Ludvik Sandnes burde vært sparket
  2. NE burde solgt aksjene sine for lenge siden
  3. Forklaringene til ledelsen er tuftet på feil antagelseler og det er Sanofi avtalen et bevis på.

Du må slutte å bruke deg selv som referanse. Dine begrensninger må du ikke overføre til andre.

Ha en fortsatt fin kveld, NickNack. Det var et sekund jeg tenkte du kunne bidra med noe fornuftig her inne, men det kan du altså ikke. Du ble fort tatt med buksene nede. Lykke til med salg av aksjene dine I TrMed og Oncoinvent.

4 Likes

Ditto

3 Likes

Jeg leste igjennom patent EP1774137B1 til frokost idag tidlig. Vi ser hva Sindre Hassfjell har holdt på med sammen med Helge Stray og Øyvind Dugstad. Dette er enda flere faresignaler, og sammen med Sindre Hassfjell sine andre patenter helt fra siden 2001 så har han ikke oppnådd noe som helst, ei kjøpt aksjer for egne penger i sitt nye prosjekt med Thor medical.

https://patents.google.com/patent/EP1774137B1/en?inventor=Sindre+hassfjell&oq=Sindre+hassfjell

Jeg leser denne patenten slik at det forsåvidt kanskje kan brukes i forbindelse med Thor medical. Det blir vel butikk i butikken slik som alle andre forskere holder på med. Jostein Dahle var f.eks dypt involvert i Blue Wave mens hans forsket hos Nordic Nanovector. Det samme har Sindre Hassfjell holdt på med i en årrekke og har lite resultater å vise til.

Det er mulig at prinsippene bak tracer-leveringssystemet beskrevet i patentet fra Resman AS kan ha anvendelser i forbindelse med Thor Medicals teknologi, spesielt når det gjelder separasjon og overvåking av materialer, som kan være relevante for kromatografimetoder. Kromatografi brukes for å separere ulike komponenter i en blanding, og en tracer-basert metode kunne potensielt brukes til å overvåke og optimalisere separasjonsprosesser.

Thor Medicals teknologi handler om produksjon og separasjon av isotoper for bruk i kreftbehandling, og deres prosesser kan kreve nøyaktig kontroll over separasjonen av radioaktive materialer. Et tracer-leveringssystem kan teoretisk sett brukes til å overvåke hvordan materialer flyter eller separeres i et kromatografisystem, ved å merke bestemte komponenter med en tracer for å overvåke deres oppførsel gjennom systemet. Dette er kanskje forklaringen på at Sindre Hassfjell ikke kjøper aksjer i TrMed, men satser på å ThorMedical skal betale for patentet han har tatt. En skikkelig snik.

Selv om de to teknologiene har forskjellige bruksområder (oljeindustri vs. medisinsk isotopseparasjon), kan grunnprinsippene for tracer-teknologi være relevante for å forbedre prosesser innenfor Thor Medicals arbeid(tror jeg), men om det blir relevant er mer usikkert da ingen vet helt hva de faktisk holder på med, med spesielt hvis de trenger å overvåke separasjonsprosesser med høy presisjon synes dette aktuelt. Dette ville imidlertid kreve videre utvikling og tilpasning av teknologien til deres spesifikke behov, og vil nødvendigvis fylle opp lommene til Sindre Hassfjell.

Sindre Hassfjell har signaturen sin på flere patenter, men det er litt å sette seg inn i.Jeg ser han har tatt patenter i forbindelse med henfallsprodukene i 212 serien. Dette gir dårlig signal effekt og ledelsen burde begrense Sindre Hassfjell sine muligheter til å holde på med prosjekter utenfor Thor Medical.

Kjære Eddie,

Så du mener at patent EP1774137B1, som eies av Resman og brukes til sporing av strømminger i reservoarer, kan brukes til å forbedre separasjonsprosessen til Thor Medical? Det høres rimelig søkt ut, spør du meg. Kan du utdype litt hvordan du ser for deg at dette er mulig?

«Et tracer-leveringssystem kan teoretisk sett brukes til å overvåke hvordan materialer flyter eller separeres i et kromatografisystem, ved å merke bestemte komponenter med en tracer for å overvåke deres oppførsel gjennom systemet.» Dette er en veldig generell beskrivelse og, som du skriver, teoretisk. Hvilke bestemte komponenter tenker du skal spores? Du burde ha en anelse hvis du tror dette er mulig.

Mener du forresten i «finstadiet» i HPLC-systemet eller i «grov» kromatografiprosessen? Det er snakk om at de skal utvinne noen mikrogram av gangen, og jeg ser for meg at det beskrevne tracer-systemet er laget for andre dimensjoner og komponenter enn det Thor Medical bruker i sin prosess, som for det meste er ukjent.

Patentet går antakelig ut i 2025 og er merket med status “Not-in-force”. Hvordan mener du at Sindre i praksis skal tjene penger på det?

Ha en riktig god helg.

1 Like

Kjære Tippe,

Takk for et flott innlegg. Det må være blant de absolutt beste på dette forumet.

Som uthevet fra min side, og som du gjentok så er dette en teoretisk mulighet. Jeg forstod det slik at tracere kan brukes til å overvåke separasjonen av isotoper som f.eks 212Bi og 213B. Ved å merke disse med en tracer, kan man spore separasjonen av radionuklidene. Tanken min var at dette vil bidrar til en nøyaktig kontroll over prosessen og at man bruker dette systemet for å optimalisere renhetsgraden og optimaliseringsprosessen. Selv om teknologien er utviklet for oljebransen, vil grunnprinsippet måtte kunne tilpasses presis separasjon. I tilfelle, det foreligger en patent eller en annen form for kompensasjonsavtale mellom oppfinner dvs blandt annet Sindre Hassfjell og selskapet som vil benytte samme metode er det noe man ikke kan utelukke. Om det er sannsynlig eller ikke, er vi nok helt enig om at det ligger noe langt unna.

Sindre Hassfjell er allikvel nevnt på flere andre patenter som er mer nærliggende å tro vil kunne bli benyttet. Nå vet vi faktisk ingenting om hvilken seperasjonsprosess Thor Medical faktisk vil benytte seg av. Det er ikke engang sikkert at det eksisterer en seperasjonsprosess som fungerer i industriell skala hos Thor medical, men poenget mitt var at man ikke kan utelukke at oppfinneren Sindre Hassfjell bruker noen av sine egne oppfinnelser.

Patentet som satt meg på tanken var US11383204B1.

Det er vel ingen tvil om at
Sindre Hassfjell har spilt en betydelig rolle i utviklingen og anvendelsen av alfa-strålende radionuklider, spesielt isotoper som 212Bi og 213Bi, for terapeutiske formål innen nukleærmedisin. Han har bidratt til forskning på målrettet strålebehandling ved bruk av alfa-stråler for å behandle ulike sykdommer, inkludert kreft. Sindre Hassfjell har vært involvert i flere patenter og publikasjoner relatert til radiofarmasøytika, inkludert innovasjoner innen beinsøkende radiofarmasøytika for kreftbehandling.

For eksempel har han vært med på å utvikle metoder knyttet til levering og overvåking av sporstoffer, som beskrevet i patentet for dette sporstoffleveringssystemet som brukes i væsketransportsystemer. I tillegg omfatter hans arbeid utviklingen av alfa-partikkelutstrålende agenter rettet mot beinmetastaser i kreftbehandling.

Så at Thor medical ikke benytter noe av denne kunnskapen skal man ikke utelukke og dersom Sindre Hassfjell har patenter eller er oppfinner av noe disse prosessene trenger han selvsagt ikke kjøpe aksjer. Aksjonærene må betale han rikelig for å benytte seg av oppfinnelsene hans.
Det er for øvrig spennende å lese om.

Det som er helt sikkert er at Sindre Hassfjell er involvert i flere patenter knyttet til isotopteknologi og nukleærmedisin, spesielt relatert til produksjon og separasjon av radionuklider for terapeutiske formål. Han er oppført som oppfinner i blant annet:

1. Norsk patent NO321768B1, som omhandler et tracer-leveringssystem for overvåking av væskestrøm i industrielle prosesser. Dette patentet beskriver hvordan forskjellige tracerforbindelser kan brukes til å overvåke væskebevegelser, noe som kan være relevant for isotopseparasjon i medisinsk teknologi.

2. US Patent Application 20240339234, som er relatert til en radionuklidegenerator. Denne metoden omfatter produksjon av radionuklider gjennom kontrollert eksponering av en beholder til en kildemateriale som kan omdannes til en terapeutisk radionuklid for medisinsk bruk.

Disse patentene reflekterer hans bidrag innen feltet radionuklidproduksjon og medisinske applikasjoner av radioaktive isotoper, men det er pussig hvordan menigheten er mer opptatt av å slå ihjel budbringeren enn tanken om Sindre Hassfjell muligens vil utnytte dette i utviklingen av Thor Medical. Sindre Hassfjell er et vandrende rødt flagg, og det er en grunn til at han aldri har kjøpt en eneste aksje med egne penger. Han har ikke trua selv engang.

Det som er sikkert er at Thor Medical har overtatt det gamle utstyret til Reetec. Og har bygget noe itillegg for å forske frem en eller annen løsning som ingen egentlig vet om fungerer, og jeg er overbevist om at Sindre Hassfjell ikke kommer til å levere varene denne gangen heller. Sindre Hassfjell har minst holdt på med dette siden 2001, og har aldri klart å få til noe som helst bortsett fra å jobbe i masse ulike stillinger.

1 Like

Jeg har tidligere nevnt patentene til Areva Med og RadTrans ulike separasjonsprosesser av th-228 fra naturlig thorium th-232.

ThorMed har et mål om å levere th228 til sykehusene og hvor behandlingsstedet selv skal fremstille behandlingsnuklidene RA224 eller pb212. OranoMed derimot leverer hovedsakelig behandlingsnuklidet direkte slik at sykehuset slipper dette arbeidet. Noe av årsaken er halveringstiden mv, men de mange fabrikker som ligger vegg i vegg med de sykehusene som skal nyttegjøre seg av 212 og 224 osv. Det som derimot er interessant er hva som fremgår i forklaringen i patentet til oppfinneren Ali A Abbasi , New York, oct 2021. Dette er svært lærerikt og “beviser” ikke noe mindre enn at Thor Medical er verdt null kroner. Merk hva som står skrevet om upscale production

https://patents.google.com/patent/US11383204B1/en?oq=US11383204B1

2 Likes

Dette er metoden til Sindre Hassfjell som Dr Drera har bevist gir et altfor dårlig resultat:

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/0969804394901708

Dette må kanskje være den berømte colaflasken med litt stålull i eller ikke :slight_smile:

“212Pb deposits on the walls of a polyethylene botlle”

2 Likes

Pussig at ledelsen I TrMed ikke kjenner til OranoMed eller anser disse selskapene som er nevnt nedenfor som konkurrenter. Dette ble publisert i 2018

Dr. Drera uttaler følgende “While the proposed AREVA method does display good selectivity for radium, the specificity is very poor and producing high percentage yields are virtually impossible”.

Dr Drera er skapt av Thor Energy og vi vet hvordan det gikk med en konkurs. Og vi kjenner godt til den enorme suksessen til Orano Med etter at de overtok Areva Med.

Existing Process / Technology

DOE is producing Ra-224 to meet demands for early phase research.

The current process: U-238 > Ra-226 > double-neutron-irradiation > Th-228 > ion-exchange chromotography > Ra-224

Separation of Ra-226 from U-238 is a complicated, multi-step process.

AREVA Med has preliminary plans to build a facility to capture Ra-224 from natural Th-232. The AREVA method to recover Ra-224 utilizes several separation steps. The first is a recovery of Ra-228 from a Th-232 nitrate solution by coprecipitating radium by barium sulfate creating a barium-radium sulfate coprecipitate. While the proposed AREVA method does display good selectivity for radium, the specificity is very poor and producing high percentage yields are virtually impossible. The coprecipitation suffers from the low specificity of the reagent and thus requires repeated coprecipitations to even achieve a moderate and suboptimal yield.

RadTran Advantages over Existing Process

Highly Scalable

No reactor required for production

Single step separations for each stage

Easy to automate (lower exposure

1 Like

Send en e-post til ledelsen i TrMed og se om du får svar, så slipper du å lure på om de kjenner til selskapet eller ikke.

1 Like

Jeg sitter allerede på svaret.

Ledelsen mener at teknologien tilhører TrMed og dette er noe Dr. Drera tok med seg under sitt arbeidsforhold i Thor Energy. Og TrMed har sendt et brev til Dr. Drera hvor de hevder at teknologien tilhører TrMed. Kravet er avvist av av RadTrans ved dr. Drera. Thor medical ønsker ikke å ta rettsligskritt for å sikre sitt krav, og forklaringen er fordi de har basert sin seperasjonsprosess på en helt annen kromatografimetode.

Svaret på at TrMed ikke har tatt patent på sin egen metode er at ledelsen ikke ønsker å avsløre teknologien igjennom å få et patent. Dette er jo en helt latterlig forklaringen og jeg kan nesten ikke tro at voksne folk bak et slik prosjekt kan skrive dette. Et patent er nettopp for å beskytte teknologien. Det morsomme med forklaringen TrMed ledelsen er at de har fått metoden deres notrialbebekreftet slik at de fortsatt kunne bruke metoden i tilfelle noen andre skulle ta patent og bruke sammen prosess.

Hva er den egentlig plausible forklaringen på at TrMed ikke har noen patent?
Pengemangel. Teknologimangel.

2 Likes

Litt av et show gitt. Artig hvordan et knippe personer velger å bruke TI som scene. Da forstår man jo fort hva agendaen er, da det hersker rimelig liten tvil rundt hvem visse brukere ønsker å bedre kjøpsgrunnlaget for.

2 Likes

Har du ikke en av de ? :joy: god helg !…

Tror du må gå i deg selv å se om du greier å skille pre- og post NANO/APIM fusjon.

Har 0 personlig interesse det som diskuteres om dagen, altså personer og produsenter som har vært kjent i årevis. Og det er jo dette jeg sikter til

En ting skal en av de ha; Eddie signerer i det minste med ekte navn - det er det ingen andre som gjør, inkludert meg selv.

4 Likes

EddieB - din retorikk er til de grader kritikk verdig - og inngir ingen tillit. Hvis du forventer å bli tatt på alvor - legg om stilen - vær kunnskap ikke person fokusert. Din agenda er utelukkende å sette Trmed og ledelsen i et dårlig lys. Det skader dette nettverket og håper TI ledelsen reagerer.
Vedr. patent - er ikke Trmed de første som ikke velger det. Mustad fabrikker - verdens største fiske krok produsent - patenterte heller ikke metoden - av samme grunn.

3 Likes

Rettelse : Morten Lande , JMA og jeg er kommet ut (med min navn se forrige post) so jeg er ikke anonym i dette forum for de som er interessert …Takk for det! :wink: ( og Eddie selvfølgelig)

1 Like

Til orientering Eddi. Norsk Hydro på Karmøy innleverte aldri patent på sine nye ovner. Det var farlig for da kunne konkurentene bare trixe og mixe med ny patent.

De har veldig strenge regler for hva besøkenede kan få se. Ansatte har forpliktet seg til å … skjønner du ?

3 Likes

Kjenner til både jma og mlande, og de meg.

Diskusjonen Eddie fører er komplisert utover fatteevne på denne tråden, nicknack er vel den eneste som kommer med direkte tilsvar på maraton-innleggene til Eddie.

Sånn sett er det vel kun de to som diskuterer rundt det som fyller tråden, og det skjønner jeg egentlig ikke hvorfor. Ene mener han har rett og andre mener hen har rett. Ene står med navn, andre ikke. Det er et forum, men det lusker en annen rød tråd under innleggene her ombord. Det tror jeg de fleste som observerer(og de som ikke greier å bare observere, meg inkludert) kan enes om.

Ha en fin lørdagskveld.

4 Likes

@ Hybrid

De er veldig teknisk men jeg synes de får frem på sin måte noen spørsmål og tanker som jeg synes er interessant.
Jeg er selv vært interessert i disse tekniske spørsmål som Eddie er tatt opp og mange er lett å kjekke eller finne på internett…For meg som er ingen ingeniør det er ikke lett men jeg lære noe nytt med disse «tekniske » poster og den del er hyggelig.

Jeg synes at Eddie bidrar på denne forum på en positiv måte men ( hvis han leser meg) det er ikke nødvendig med so mange innlegg som gjentar seg selv…
Jeg takker deg for din god ønske og jeg ønsker deg det samme. Ha det bra so lenge !!!

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Men Eddie, tror du ikke Big Pharma ønsker seg minst to solide leverandører for å tørre og satse på alfa-emittere og at det derfor er plass til både Thor Medical og OranoMed?