Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Spørsmål er ikke hva big pharma ønsker seg ( det vet vi…) men hva TM klare å levere med «sin best in class Technology» som ingen vet ingenting om og ikke minst til hvilken pris…En technology som er so kul! at som Mustad fisk kroker de trenger ikke internasjonale patent…ok ! :man_shrugging: !…Vi kan prate i vei lenge men det vi alle vente for, er resultatene som skal bekrefte hvis for det først vi er én technology som fungere industrielt …!( beklager min Norsk dårlig skrift den er gammel dag «live» uten AI)

1 Like

Ser lovende ut for Oncoinvent sin Radspherin foreløpig om man leser dette abstractet som ble publisert i går - både mtp effekten den har hatt og ift bekymringene luftet her rundt at folk skal bli radioaktive etter behandling med alpha-bestråling.

“The low number of AEs and SAEs deemed related to Radspherin supports that the treatment is well tolerated. The low amount of radioactivity detected in blood and urine indicate a low systemic exposure and no precautions related to external exposure from the associated gammas and X-rays seems to be required [20]. There is very low and acceptable level of radiation exposure from the patients to workers at the hospital, and family members [20].”

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/jso.27897

1 Like

Hva har dette med ThorMedical å gjøre

?
Potensiell kunde?

En av kundene (med intensjonsavtale?) til Thor Medical, ja.

En betingelse for at Thor Medical skal kunne bli business er at medisinkandidatene som bruker produktet Thor ønsker å selge når fram til markedet.

Det er også tidligere ytret en “bekymring” på denne tråden ift det som adresseres i uthevet tekst, men ser ut som den “bekymringen” i tilfellet radspherin ikke er aktuell.

Interessant- takk for opplysende innlegg.

1 Like

Agobkf1378,

Hvordan kan innleggene ikke bli tatt seriøst når Eddieb får skylden for den elendige kursutviklingen de siste 2 årene? Jeg legger til grunn at du forstår at det er motstridende argumenter. Begge påstandene deres kan nødvendigvis ikke være riktig, men denne form for argumentasjon fra menigheten er ikke noe nytt.

Når det blir løftet opp tøffe spørsmål kommer både styrelederen og meningshetslederen på banen med sinnsvake konspirasjonsteorier. Beskyldningene om man at vil ha “billige aksjer”, innleggene er KI skrevet, undertegnede er bare en håndverker, latterliggjøring, tidvis desperate forsøk på mobbing og tegner et uriktig innkriminerende konfliktbilde, innleggende er for lange osv. Alt dreier seg om personen og ingenting om selskapets adferd. Det preller av som vann på gåsa og det er underholdende å se hvordan de desperate menighetsmedlemmene forsøker å diskreditere brukeren Eddieb. For å snu på det, skriver du bare positive innlegg og unnlater å fortelle om vesentlig røde flagg for å for å få solgt aksjene dine til høyest mulig kurs, og lar andre sitte igjen med nesa i postkassa du da? Kunnskap er makt.

Du kan derimot ha et poeng om at innleggene ville fått større betydning blandt de som faktisk setter seg inn i konkurransesituasjonen, muligheten for å lykkes med FEED studiet og deretter bygge et industrielt anlegg i etterkant, fått vurdert mulighetene for forsinkelser og kostnadsoverskridelser, svakhetene med forklaringene til ledelsen og minst historien til hva Scatec og Sindre har lykkes med i thorium markedet, og ikke minst grunnlaget aksjonærene fikk servert for sammenslåingen. Faktum er at majoriteten av aksjonærene har verken forutsetninger eller ønske om å bruke tid på lese seg opp på hva ledelsen i thor medical forsøker å få til. Resultatet er figurer som Morten Lande, Hybrid og JMA. De kan ingenting, men mener mye om mangt. De støtter seg på Roy Larsen og nevner aldri de prosjektene Roy Larsen har vært involvert i som har gått til helvete. Sist var det Nanovector og det neste er Oncoinvent.

Sindre Hassfjell har hatt utrolig mange jobber, alt fra norsjøen til Ife, og andre stillinger, og det vitner om at han ikke har klart å holde på en jobb hvor han har fått utrettet hans kall i livet. Mange korte jobb oppdrag speiler ofte mye av hvilken person som ligger bak masken. Jeg tipper han vet litt om veldig mye, og nok til å prate de fleste trill rundt slik at han fremstår som svært kunnskapsrik. Dette er veldig farlige personer. De som lykkes i faget sitt jobber gjerne med det hele livet, og går gjerne til topps i store og tunge pharmasi selskaper med bunnløse lommer. Sindre og Roy er et B team. Når jeg lytter til Sindre Hassfjell tegner det et bilde av en opportunist som så langt ikke har levert noe av betydning så langt i livet.

Scatec mislykkes totalt med Thor Energy og har kommet med flere bristende forklaringer. Nå leter de etter noen som vil spandere nye millioner av kroner på thor medical. De kunne vært lead investor selv. Det vil de ikke, og det forteller det meste.

Dette med personbeskrivelser har holdt tråden levende. Det ligger ikke noe vondt i det fra min side, men når du stikker nesa frem eller holder verv får man tåle dette. Om du ikke tåler å bli kalt en “sykkelreparatør i hvit frakk”, en skolegutt eller pensjonist forteller det mer om personen enn innlegget. Vi er tross alt bare nett-troll og uvitende småaksjonærer, ikke sant :slight_smile:

Det er ikke mange dager siden Roy Larsen hvisket folk i øret om at det kommer spennende nyheter fra Oncoinvent. Velvitende om at skogbrannen brer om seg og forventningene blir skyhøye. Dette er litt som Donald Trump effekten. Du kan si hva som helst og get away with it. Publiseringen av studien “Eighteen-Months Safety and Efficacy Following Intraperitoneal Treatment With 224Radium-Labeled Microparticles After CRS-HIPEC in Patients With Peritoneal Metastasis From Colorectal Cancer” har store svakheter som bør vurderes. At Oncoinvent blir en stor kunde hos Thor medical er i det fjerne.

Jeg skal nevne noen svakheter for ordensskyld:

Studien inkluderte kun 22 pasienter i den endelige per-protokoll-analysen. Dette er et relativt lite utvalg som begrenser den statistiske styrken og generaliserbarheten av funnene. Små studier kan også være mer sårbare for tilfeldige funn og gjør det vanskeligere å trekke sterke konklusjoner om effekt og sikkerhet. Det er en kjensgjerning at et utvalg på minst 600 personer i populasjonen vil gi et statistisk signifikant svar med et 5% konfidensintervall. Selv om de statistiske metodene er forbedret siden den gang jeg gikk på universitet er 22 pasienter et for lavt antall pasienter til å trekke noen konklusjon.

Dette er synes først og fremst å være en tidlig fase-studie som primært fokuserer på sikkerhet og tolerabilitet, og mindre på effekt. Selv om resultatene er lovende, kreves det større og mer omfattende fase 3-studier for å validere både sikkerheten og effekten av Radspherin i en bredere populasjon. Designet og størrelsen på studiet er for dårlig, og dette gir minner tilbake til Betalutin.

Studien fra Oncoinvent mangler en kontrollgruppe som ikke mottar Radspherin. Uten en kontrollgruppe er det vanskelig å avgjøre hvor mye av den observerte effekten som kan tilskrives Radspherin sammenlignet med standardbehandling alene (CRS-HIPEC). Dette gjør det også vanskeligere å vurdere om eventuelle forbedringer i sykdomsfri overlevelse skyldes behandlingen eller andre faktorer.

Selv om 18 måneders oppfølging gir viktig informasjon om sikkerhet og tidlig effekt, er det behov for lengre oppfølging for å kunne trekke sikre konklusjoner om langtidsvirkninger og overlevelse. I tilfeller av peritoneale metastaser kan det være nødvendig med flere års oppfølging for å vurdere den fulle effekten på overlevelse og tilbakefall.

Det ser ut til at studien rapporterer om få alvorlige bivirkninger knyttet til Radspherin, men det er nevnt flere alvorlige bivirkninger knyttet til CRS-HIPEC-prosedyren. Dette kan gjøre det vanskelig å skille ut bivirkninger som spesifikt er forårsaket av Radspherin fra de som er forbundet med selve operasjonen eller kjemoterapien. Dette er potensielt en observasjon som slår beina under hele studien og Oncoinvent. Det dysses ned og vi ser begynnelsen på et halleluja møte blandt menighetsmedlemmene med Morten Lande på toppen. Ikke glem cd-37 og oppførselen til Morten Lande og Roy Larsen. HO vil peppres med nye hausse tråder og kjøpsanbefalinger.

I studien ble det brukt forskjellige kjemoterapi-regimer for HIPEC mellom Norge (Mitomycin) og Sverige (Oxaliplatin/Irinotecan). Det er et legitimt spørsmål om dette påvirker resultatene? Ulike medikamenter og varighet av HIPEC-behandlingen kan ha bidratt til forskjeller i utfall, og det synes åpenbart at dette skaper utfordringer når det gjelder å vurdere effekten av Radspherin på tvers av disse ulike behandlingene.

Et annet forhold som slår meg er at studien inkluderte kun pasienter som hadde fått cytoreduksjon. Dette kan ha selektert ut en gruppe pasienter med bedre prognose, som kan ha påvirket resultatene positivt sammenlignet med en mer allsidig populasjon.
Jeg kan ikke forstå noe annet enn at dette er et rødt flagg i hele studiet. Jeg liker for øvrig å lære av historien og dette minner mye om begynnelsen på katastrofen i Nanovector.

Studien har forsåvidt lovende resultater, men det er det behov for videre forskning med større pasientgrupper, lengre oppfølgingstid og strengere studiedesign for å kunne trekke sikrere konklusjoner om behandlingsnytte og sikkerhet av Radspherin. Det er i sum et veldig svakt studie og det er merkelig at et selskap ikke har klart å få til et bedre studie med alle de ti-talls millionene Roy Larsen var klart å svi av på dette. Dette er vel kanskje kjernen i hvorfor han ble kastet ut av styret og plassert i en teknisk komité.

Du burde kanskje lese publiseringen før du trekker noen konklusjonener. Innlegg 4524 nevner en rekke svakheter i publiseringen og Oncoinvent aksjonærene burde være bekymret med et så dårlig design. Publiseringen er en bekreftelse på at det er lenge til Thor Medical vil selge noe som helst av volum til Oncoinvent iallefall.

Momo, jeg får tilbakemeldinger fra kompetente miljøer om hvor viktig det er for Big Pharma å ha flere robuste leverandører av alfa-emittere for å satse innen radioimmunterapi. Diskusjonen her på TekInvestor tyder på manglende forståelse for det.

Når det gjelder Thor Medical og OranoMed, er jeg mest bekymret for at OranoMed skal feile. Hvis det er riktig at OranoMed får milliardsubsidier og drives av franskmenn, blir det fort som de norske batterifabrikkene. Byråkrater og politikere fyller egne lommer og skremmer bort fagnerdene som kunne ha realisert prosjektene.

Jeg har ikke kompetanse på Thor Medicals teknologi, men et rustent grunnfag i fysikk, er mer enn nok til å forstå at Eddie Berglund troller om unødvendig kompleksitet ved prosessen.

Morten Lande som har lurt hundrevis av Nanovector aksjonærer til å beholde aksjene sine og ikke selge aksjene sine på 10 eller 50 kroner tillater seg å være den allmektige.

Morten Lande beskylder andre for personangrep, men etter hva jeg kan se er det ingen personangrep i verken innlegg 4524 eller 4525 fra Eddien, og Morten Lande omtaler konsekvent alt som trolling og et rustent grunnfag fra universitetet. Det er nok ikke rustent. Du var ikke tilstede i klasse undervisningen Morten Lande. Pussig hvordan du klarte å ende opp i styret i NT sammen med Roy Larsen og Bruland foran nesa på JMA. Eplet faller ikke så langt fra stammen. Du har sittet på nettet i årevis og lurt småaksjonærer, Morten Lande. Du burde åpenbart avslørt studiet til Roy Larsen. Bruland og Dahle I nordic Nanovector, men du holdt tilbake alle de rød flaggene. Du kanskje ikke så god som du vil folk skal tro eller er du bare så uærlig at du ga faan ??

1 Like

@ MLande

[quote=“mlande, post:4741, topic:35268”]
Momo, jeg får tilbakemeldinger fra kompetente miljøer om hvor viktig det er for Big Pharma å ha flere robuste leverandører av alfa-emittere for å satse innen radioimmunterapi. Diskusjonen her på TekInvestor tyder på manglende forståelse for det.
[/quot
So dum har vi Ikke, å få flest robust leverandører dette gjelder alle bransjene…Du kunne spøre avisbuden han hadde svart det samme ! Denne sitat du tar fram har du ikke forstått.
«Manglende forståelse for det » ??? Det er full forståelse for dette !…
Når det gjelder din spekulasjon om OranoMed jeg anbefaler deg å lese litt mer om disse selskapene…Og i tillegg du kan også undersøke historien av nuclear technologies i Frankrike de siste 100 år du skal få bekreftet at det gikk veldig bra for mange prosjekter veldig ambisiøst ( tatt i betraktning også og ikke minst sikkerhet ) ikke minst med fremtiden mulig energi «revolusjonen» med «kold fusjon» etc etc….konkurransen er sunn og det er sikkert plass for god teknologi fra « Norge» hvis TM klare de utfordringene…!

1 Like

Nei Momo, legemiddelbransjens kritiske utfordringer med å få tilgang til alfa-emittere for å kunne satse på radiofarmasi er velkjent og mye diskutert. Det kan ikke sammenlignes med andre bransjers generelle ønsker. - Vi får heie på både Thor Medical og OranoMed:-)

Jeg er enig med deg i at Frankrike har fått til mye innen nukleær energi- og våpenteknologi. Men OranoMed hadde lenge et samarbeid med Nordic Nanovector om Alpha37, en alfa-emitter koblet til et målsøkende CD37-protein. Hvis Alpha37 hadde blitt brukt som forbehandling for de sykeste pasientene før Betalutin, hadde muligens Nordic Nanovector vært en suksess i dag. Dessverre valgte blårussen i Nordic Nanovectors ledelse det tilnærmet absurde ved å forbehandle Rituximab-refraktære pasienter, med Rituximab. Det medførte, som de burde ha forutsett, for mye radioaktivitet på avveie og for lite i tumorvevet. Jeg kjenner ikke detaljene rundt Alpha37, men fikk inntrykk av at samarbeidet med OranoMed ikke fungerte for medisinsk bruk av nukleær teknologi. I hvert fall ble det aldri noe ut av Alpha37 tross meget gode prekliniske resultater.

2 Likes

Bare å huske på at KI-generert tekst ikke er det samme som egen kunnskap.

Du må nok sette deg litt mer inn i materien før du går så standhaftig ut med konklusjonene dine for å så gå til personangrep ved første respons.

Det blir nokså historieløst, respektløst og direkte kunnskapsløst. Regner med at du kan bedre enn dette.

Hadde egentlig tenkt å forklare litt av detaljene du misforstår, men konkluderer med at det ender med å bli “sunk cost”, som med mye annet i norsk biotech.

2 Likes

Morten Lande skriver [quote=“mlande, post:4744, topic:35268”]
Jeg kjenner ikke detaljene rundt Alpha37, men fikk inntrykk av at samarbeidet med OranoMed ikke fungerte for medisinsk bruk av nukleær teknologi. I hvert fall ble det aldri noe ut av Alpha37 tross meget gode prekliniske resultater.
[/quote]

Resultaene var så gode at prosjektet ikke ble noe av :slight_smile: Det er tydeligvis noen som ikke klarer å ta virkeligheten innover seg og skal skylde på alle andre. Dette er vannet som rant under brua i fjor. Kom deg videre og se fremover.

Det skulle vært produksjonsstart denne uken på Herøya, men det er tydeligvis tekniske problemer allerede siden det ikke har kommet noen melding om oppstart av produksjonen. Spørsmålet da er hvilke tekniske problemer TrMed møter på og hvor mye koster å fikse disse? Hvor store blir forsinkelsene og kostnadsoverskridelsene?

1 Like

Prekliniske resultater i Alpha37 var bra, men nano hadde ikke kontanter til å gå videre med studiet. OranoMed hadde ikke, eller ville ikke, sette av ressurser til å ta brorparten av kosten for å gjennomføre de heller. Løst sitert Skullerud.

Du kunne kanskje begynt med å lese publiseringen istedet for å beskylde andre for KI generert tekst eller gud hva annet du klarer å finne på. Om det er kopiert fra wikipedia, Ki generert, kopiert fra google eller skrevet i min hånd (noe det faktisk er) så forandrer det uansett ikke konklusjonen. Det er ubegrunnet personangrep og så bruker du deg selv som referanse.

Aksjekursen på Oncoinvent har gått rett i dass, men allikvel er Hybrid febrilsk om å hausse prisen opp. Det er vel ikke tilfeldigvis for å lure andre til å dekke store deler av de feil investeringene du selv har gjort? og de uriktige vurderingene du selv har gjort? Eller, var det alle andres skyld at kursen gikk i dass denne gangen også? Aksjekursen i Oncoinvent i dag er den samme som Nordic Nanovector. Alle andre skyld. Og alle andre Ki genererte innlegg eller ikke er selvfølgelig feil de også.

Hybrid sammen med Morten Lande har i en årrekke hausset opp Nanovector helt ukristisk. Disse to personene er livsfarlige å lytte til, og har tilbakeholdt informasjon i kjølevannet av en enorm haussing og kjøpsanbefalinger. Du har mange Nanovector aksjonærer på samvittigheten som står tilbake ruinerte etter at du har bedt om deres tillitt.

2 Likes

Det er uriktig årsaksammenheng. Du sprer feil informasjon som vanlig. Ta en prat med Orano Med så får du det riktige svaret. Forskjellen mellom deg og meg er at at jeg har gjort nettopp det.

1 Like

Jaja, du får gå tilbake i webcastene å se selv da kompis.

Du er en urokråke av dimensjoner. Håper for din egen del at du er mer saklig i andre sammenhenger.

4 Likes

Ta deg en hvilepause, Hybrid. Det meste du kommer med er ubegrunnet fjas og personangrep. Jeg vet godt hvordan mine innlegg kan angripes faglig, men ingen inkl. deg som er en selvutvent ekspert, klarer noe annet enn å komme med KI argumenter og beskrivelser om min person.

Ta deg en pause. klem

2 Likes