Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Kun 11 mill. aksjer er tilgjengelig i rep.emi.

Kun de som eide aksjer per dato for den gjennomførte rettede emisjonen får tegningsretter i rep.emi.

Tegningsrettene er ikke overførbare (jeg går ut fra at overtegning likevel tillates, og gjennomføres med fordelingsnøkkel dersom det finnes ubenyttede retter per 25. januar).

Tegningsperioden starter allerede om 5 dager (13. januar, kommende mandag) og varer ut fredag 24. dvs uka etter = kun 10 arbeidsdager/børsdager.

Så innen førstkommende mandag skal fullstendig prospekt utarbeides og distribueres, tegningsmulighet opprettes i VPS/Euronext, det skal koordineres med tilretteleggende meglerhus, m.m…

Jeg synes dette er ganske så ekspeditt utført, etter å ha deltatt i både rettede emier og rep.emier gjennom mange år i mange selskaper.

Definitivt verdt å vente på for å få inn 20+ ekstra millioner. Tenk på det som et sikringsfond for en gråværsdag på Herøya.

Er det EN ting man ikke kan ha som investor i biotek, er det dårlig tid.

2 Likes

Kan ikke se på min vps tegningsretter,Hvis aksjen er under 2.5 tegner ikke

Tegningsrettene blir ikke synlige i VPS før den 10. januar (tror jeg det var).

Om man handler over børs eller i rep.emi er jo helt opp til den enkelte, men:

Skal du handle for f.eks. 10.000 kroner, så får du 4.000 aksjer i rep.emi til kr 2,50 per stk - forutsatt at du har tegningsretter til så mange.

Handler du billigere på børs til kr 2,40 får du 4.166 aksjer for samme beløp.

166 aksjer a kr 2,40 = prisdifferanse på kr 398.

M.a.o. en helt minimal prisforskjell for den enkelte, men i sum likevel et betydelig tilskudd til bedriftskontoen hvis alle tegningsrettene benyttes.

INNSPILL KURSUTVIKLING OG MINE TANKER OM REP. EMISJONEN: (Kopiert fra Facebook gruppen AG Thor Medical)

Kursutviklingen har vært begredelig etter emisjonen ble kjent i desember. Vi har hatt 2 meget gode meldinger etter emisjonen ble kjent. Og kursen er faktisk nå lavere enn før den første av disse 2 meldingene. Jeg har også poengtert verdien av det fremførbare underskuddet som er ca 2 kr aksjen etter full utvanning.

Den første meldingen bekrefter teknologien fra vareprøven og medførte en betydelig kontrakt for selskapet. Den andre sikrer 90 mill i lån hos innovasjon Norge. Alpha One er fullfinansiert, og selskapet har nå arbeidskapital til vi er cash positive.

Hadde det ikke vært for emisjonen, rep emi og frykt for mange nye aksjer ute i markedet, så hadde kursen gått betydelig med disse 2 avgjørende meldingene. Så jeg forventer et klart byks når rep emi er ferdigstilt 24 januar. Dere ser selv at de store ikke selger etter at aksjene fra hovedemisjonen ble tildelt denne uka.

Folkens, denne emisjonen er en VEKST emisjon, ikke en krise emisjon! Vi har nå en fantastisk base for videre vekst. Nye kontrakter vil nå påvirke kursen, og det kan komme positive overraskelser fra selskapet. Og vi venter nå alle på de første analysene som i klartekst vil få frem potensialet i aksjen.

Kursen beveger seg rundt emisjonkursen. Det er marginalt å tjene over børs, på å kjøpe noen få øre under emi kurs. Derfor oppfordrer jeg ALLE, også de som tegnet seg i hovedemisjonen, til å tegne seg i rep.emisjonen. Det er mulig med overtegning. De som ikke tegnet seg i hovedemisjonen har selvfølgelig fortrinn.

De pengene, ca 27,5 mill, gir knapt noen utvanning, og de vil gi selskapet en mulighet til flere ansettelser og forskning på nye inntektsmuligheter. Jeg vet det sees på flere potensielle kilder til inntekt fra Thorium 228 nedfallskjede. Kanskje utvikler Thor Medical sin egen generator, og økosystemet rundt leveranse og avfall er også en mulig inntekskilde. Disse pengene bidrar til å bygge selskapet videre.

Min klare oppfordring er derfor: Legg grådighet til side og tegn dere i rep.emien. Trekk salg fra børs under rep. emi kurs fordi dere tenker det er smart å få rep. emi stanset. Det gagner oss alle på lengre sikt at rep. emi blir gjennomført.

Jeg har tegnet meg i hovedemisjonen og sitter lastet til pipa. Får jeg mulighet øker jeg videre i rep.emi for å bidra til å styrke selskapet ytterligere.

Tegningsmulighet i VPS blir i perioden 13 til 24 januar 2025.

2 Likes

Tegner ikke pga har ikke peng med mindre kursen går kraftig opp

Thor Medical ASA: Approval of prospectus and launch of subsequent offering

3 Likes

Her er et sammendrag av prospektet:

• Approval Received: The Norwegian Financial Supervisory Authority approved a prospectus for Thor Medical ASA, facilitating the listing of shares from a private placement and a subsequent offering.

• Fundraising Goals: The private placement raised NOK 157.5 million; the subsequent offering aims to raise up to NOK 27.5 million by issuing up to 11,000,000 new shares at NOK 2.50 each.

• Eligibility: The subsequent offering targets existing shareholders not included in the private placement, with a subscription period starting from January 13, 2025, to January 24, 2025.

• Subscription Rights: Eligible shareholders will receive subscription rights, allowing them to purchase shares; any unused rights will expire without value.

• Timeline: Notifications of allocations will be issued by January 27, 2025, with payment due by January 30, 2025, and share registration expected shortly thereafter.

• Summary generated by FinDL. Access original document

1 Like

ser tegnigsretter reg på min vps da ser jeg om kursen går opp og jeg tegner

Thor Medical ASA: Commencement of the subscription period for the subsequent offering

Ser det er mye usikkerhet og spørsmål rundt bruk av tegningsretter på div forum, og legger derfor ut en kopi av et innlegg jeg nettopp publiserte på Nordnet/Shareville:

Først av alt:
For de som ser det store bildet og ønsker å styrke Thor Medical finansielt, er det fordelaktig å tegne seg i reparasjonsemisjonen fremfor å handle det samme antall aksjer på børsen. Pengene du skyter inn i rep.emisjon går direkte til Thor Medical, mens penger du handler aksjer for på børsen går til selgeren (som ofte er en privatperson som deg) i stedet for TM.

Til sammen vil Thor Medical få inn 27,5 millioner kroner i rep.emisjonen dersom den blir fulltegnet. Dette styrker selskapet både på kort og lang sikt, og er dermed fordelaktig for både selskapet og aksjonærer (min mening). 10 øre prisforskjell mot børskurs er neglisjerbart.

De som eide aksjer da den rettede emisjonen ble gjort i desember, har fått tildelt et visst antall tegningsretter ut fra antallet aksjer de eide da. Det er ikke nødvendigvis slik at alle tildelte tegningsretter blir benyttet, og for de som har tegningsretter er det derfor mulig å prøve seg på overtegning.

Overtegning betyr å bestille flere aksjer enn du har tegningsretter til. Hvis en annen ikke benytter sine retter, kan overflødige/tilgjengelige aksjer fordeles mellom de som har overtegnet. Jeg har selv overtegnet 4 ganger så mye aksjer som jeg har tegningsretter til.

De som ikke har fått tildelt tegningsretter, kan ikke delta i rep.emisjonen. Tegningsrettene kan ikke omsettes (kjøpes eller selges).

HVORDAN BENYTTER DU DEG AV TEGNINGSRETTENE:

(Fremgangsmåten er lik på mobil, brett og PC, men mobil bør holdes horisontalt for å se alt innhold i bredden hos VPS.)

1. Finn fram VPS-nummeret til den aksjekontoen der dine eksisterende Thor-aksjer står. Du finner som regel dette ved å logge inn hos leverandøren din (f.eks. Nordnet).

2. Skriv inn vps.no i adressefeltet i nettleseren din og trykk “Enter”-tasten.
    Du blir da videresendt til riktig side hos Euronext VPS.
    Her kan du velge å skifte språk fra engelsk til norsk, om ønskelig.

3. Etter evt. språkendring, trykker du på den store grønne knappen “LOGIN TO VPS PORTALS”.

4. Nå kommer du til en ny side med flere grønne knapper. 99,9% av oss skal da trykke på knappen “VPS INVESTORTJENESTER (PRIVATE INVESTORS)”.

5. Nå skal du velge hvordan du vil logge inn hos VPS. De fleste kan velge BankID (alternativ 2) og logge på akkurat som i nettbanken sin.

6. Eier du aksjer hos flere meglerhus/handelstilbydere får du nå spørsmål om å velge “Kontofører”. Da velger du den aktøren som aksjene din i Thor Medical i dag er “lagret” hos.

7. Etter å ha valgt kontofører kommer du til siden “Beholdning” på VPS. I tabellen med aksjebeholdning skal du ha en rad som heter “THOR MEDICAL TEGNINGSRETTER” som viser hvor mange tegningsretter du er tildelt i rep.emisjonen. Noter gjerne ned antallet du har.
    NB: Teksten i raden er en link, men du skal IKKE trykke på linken.

8. I den blå menyen øverst på websiden trykker du på “HENDELSER” og videre på “Emisjoner / Tegning”.
    (Mobil vertikal: Trykk menyknappen øverst til høyre (ser ut som tre linjer rett over hverandre) og klikk på “Emisjoner /Tegning” som er 3. Menyvalg ovenfra under “HENDELSER”.)

Du får nå opp en ny side med en tabell som heter “Emisjoner og videresalg”.

1. Finn Thor Medical i tabellen og trykk på “Thor Medical” for å gå korteste vei til bestilling av emisjonsaksjer.

2. Nå åpner det seg et vindu med en lang tekst om emisjonsvilkårene. Hvis du ikke er spesielt interessert, kan du trygt bla helt ned og klikke på knappen “Fortsett” på høyre side.

3. Nå åpner selve bestillingsskjemaet seg.

• I første felt velger du hvilken VPS-konto aksjene skal inn på (se pkt. 0 innledningsvis).
  • I andre felt skriver du inn hvor mange aksjer du ønsker (minimum samme antall som tegningsrettene du har, hvis du vil ha full uttelling - eller flere dersom du vil prøve å overtegne).
  • I tredje felt skriver du det bankkonto-nummeret som betalingen for aksjekjøpet skal trekkes fra (m.a.o. så er bestillingsskjemaet også en fullmakt til å belaste kontoen din).
  • I fjerde felt (bestillingssted) velger du Carnegie, som er eneste alternativ (Carnegie er meglerhuset som er tilrettelegger for emisjonen).
  • I femte felt skriver du inn e-postadressen din. Dette er ikke et påkrevd felt, men du får en bestillingsbekreftelse på e-post hvis du fyller det ut (og en bekreftelse er kjekt å ha).
  • Kryss av i boksen for at du godtar vilkårene.
  • Trykk på knappen “Registrer bestilling”.
  1. Nå får du opp en kvitteringsside. Du kan trykke knappen “Skriv ut” for å printe kvitteringen om ønskelig. (Hvis du angrer, kan du evt. trykke knappen “Annulér bestilling”…men ikke gjør det.)

2. Klikk på navnet ditt helt øverst til høre, og velg “Logg ut”.

Nå er du ferdig med å bestille aksjer i rep.emisjonen og kan lukke nettleseren din.

1 Like

Thor Medical ASA: Share capital increase in relation to Tranche 2 of the Private Placement is registered

Thor Medical ASA: Disclosure of large shareholdings

Thor Medical ASA: Notification of trade for close associate of primary insider

Financial calendar

CEO og CFO tegnet seg for 1 mill hver før jul. Avtroppende styreleder tegnet seg for 350k før jul og kjøpte for 500k denne uken. Good news. God helg.

3 Likes

Mellom pkt 8 og pkt 9, får jeg opp følgende:
En feil har oppstått
Foretaksbrukere må ha en egen tillatelse for å tegne på vegne av organisasjonen. Vennligst kontakt KI for å bestille en slik tilgang.
Kjenner du til hva KI kan være her ?

KI = Kontofører for Investor, som altså er der du har VPS-kontoen din (Nordnet, DNB, e.l.)

For ordens skyld så er det andre begrepet her:
KU = Kontofører for Utsteder, som er institusjonen som fører VPS kontoen for det børsnoterte selskapet.

1 Like

Har ikke vært borti den feilmeldingen selv dessverre. Er aksjene dine kanskje eid gjennom et firma (f.eks. et personlig selskap), slik at tegningsrettene dine også er utstedt til det firmaet?

Vet at vanlige privatinvestorer som eier aksjene gjennom privat vps-konto i eget fødselsnummer, har fulgt oppskriften uten å få feilmelding.

Så jeg tenker det må være en knytning til et firma du er involvert i, siden det står at du er foretaksbruker…? (Foretak = firma.)

Ja, riktig. Takk for info :-). Har kontaktet KI.

Thor Medical ASA: The Subscription Period in the Subsequent Offering ends today at 12:30 CET