Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Men det er jo en bra ting da’ så tar jeg feil der’ litt mye synsing’ men da er en jo tilbake til nullpunktet da…mulig dette var det eneste alternativet dem hadde’ etter vært i kontakt med utallige selskaper …Men er jo dealen dem har gjort da .men den kan muligens reforhandles

Enten er det de eller så er det mange som mener prisen er så lav at oppesiden er MYE større en dagskursen.

Solgte min beholdning i dag, og sa opp ASK,en. Så får man bare ta fradraget sammen med en bøtte sure epler… tapet er på ca 1.2 mill, så det blir i det minste lite skatt å betale de neste årene… :stuck_out_tongue_winking_eye::fearful:

3 Likes

Du er ikke alene, hvis det er noen trøst :sweat_smile: mitt tap bikket millionen da jeg solgte i går. Vet det er mange her med langt høyere tap enn som så… har hvertfall lært at man ikke skal forelske seg i en aksje, og ikke stole blindt på alt som blir presentert, selv om det er eg børsnotert selskap.

3 Likes

Jeg skal i alle fall stemme nei på egf. Jeg ser heller at dette går konk enn at de kommer unna med en så dårlig deal.

6 Likes

Rimelig klar tale fra North

11.11.2022 10:27:12
NANOV: North Energy mener fusjon med APIM er dårlig ide
Oslo (Infront TDN Direkt): North Energy, som eier rundt 7,5 prosent i Nordic Nanovector, mener er fusjon mellom Nordic Nanovector og APIM Therapeutics er en dårlig ide.

Det fremgår av en melding torsdag.

“Vårt syn er at forslaget om å slå seg sammen med APIM både er dårlig tenkt og ikke til beste for aksjonærene i Nordic Nanovector. Transaksjonen er svært utvannende ved det foreslåtte fusjonsforholdet, verdsettelsesmetodene som er brukt ser ut til å ha åpenbare mangler, og er absolutt ikke basert på en “epler for epler”-sammenligning av virkelig verdi for å bestemme riktig fusjonsforhold”, skriver North Energy.

De stiller også spørsmål ved om aksjonærene er best tjent med å fortsette en strategi utelukkende fokusert på tidlig fase onkologisk FoU - en strategi som historisk sett har vært ekstremt skadelig for aksjonærverdiene.

“Kombinasjonen av disse faktorene fører oss til vår konklusjon om at fusjonsforslaget mangler den nødvendige økonomiske og strategiske begrunnelsen for aksjonærene i Nordic Nanovector”, heter det det i meldingen.

TDN Direkt [email protected]

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

4 Likes

Shorten har økt : ShortNordic.com - updated short positions

Jeg kjenner ikke NANOV så godt, men stemmer det at Dahle, eller andre, sitter med rettigheter personlig som er en del av NANOV kliniske eller pre-kliniske portefølje av prosjekter? Da sitter han jo i så fall med en slags vetorett i hva selskapet kan gjøre videre.
Ganske spesielt for et børsnotert selskap.

1 Like

Tror ikke det… (?)

1 Like

Jeg skal selge alle Nano aksjene mine og har aksjer fra flere selskaper på samme ASK og må dermed avslutte kontoen og selge alle aksjene for å få fradrag for Nano aksjene? Da har jeg ikke satt meg godt nok inn i ASK før jeg opprettet kontoen tydeligvis. Om jeg har 5 års horisont på et selskap og kortere horisont på et annet må jeg vente til jeg har solgt alle aksjene for å kunne få fradrag eller gevinst. Det var slik jeg fikk det forklart fra Sbanken. Finnes det ingen måte å omgå dette på ? Er eneste måte å selge og kjøpe tilbake ? ( Fant ingen tråd jeg kunne stille generelle spørsmål om ASK )

Det er korrekt. ASK må avsluttes.

1 Like

Splitt opp ASK i flere kontoer, før over NANOV til en av disse ( evt andre ting som også skal realiseres), og beholde de andre selskapene på en annen. Når du har solgt og realisert tapet stenger du ned den ene splittede kontoen og får realisert et tap. Merk at skattemessig inngang gjelder for hele ASK som helhet, den er ikke relatert til ett og ett papir.

3 Likes

Takk. Skal gjøre et forsøk.

Eneste problemet med dette hvis jeg ikke har misforstått opplegget, er at i Sbanken kan man kun ha én VPS-tilknytning, knyttet opp kun mot en spesifikk ASK, så dersom han har flere aksjer må han flytte hele beholdningen. Det er bare fond som kan leve i egne, separate ASK-er. Tror man kan ha maks ASK, men kun én av disse kan da ha knytning mot VPS.

Det er vel ikke så mye å tape på å realisere nå og ta tapet og dermed skattefradraget for 2022? Dere som selger nå - går dere inn igjen ?

1 Like
2 Likes

Fy fader for en kostbar smell med sorgens økonomisk kapittel :pensive:

3 Likes

Aldri i verden.

Solgte 30% av aksjene i dag og selger nok resten neste uke. Da lukker man døren og snur seg aldri tilbake. Forferdelig dårlig drevet selskap.

9 Likes

Jeg foretrekker én ASK-konto per aksje. Lett å gratis i Nordnet.

2 Likes