Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

1 Like

Er helt ute, men sitter faktisk å vurderer inntreden for å stemme NEI :+1:
Har tapt så satans mye penger på dette siden 2015, så om jeg taper noen laken til så får d så være.
Kommer ikke til å betale skatt på et par år, og må si jeg blir provosert over d som er i ferd med å skje nå

17 Likes

Stemmer også nei. Har nylig blitt pensjonist og må droppe planen min. Tapt 650.000. Greit at jeg har vært naiv, men liker dårlig å bli behandlet som en idiot.

14 Likes

Det var et smart trekk, takk for tipset👍
Når det gjelder Nanov har jeg kasten kortene for godt. Har fått nok av Norsk farma. Alt for høy risiko, burde vært særregler skattemessig for å investere i slikt. Med dagens Ap styre er dette håpløst noe alle taper på.

2 Likes

Er helt ute, tok eit tap på 1,2 mill.
De har forkastet sin plikt med å tanke på eierne i selskapet, å forledet resultatene i sin egen vinning. De skulle absolutt bunnet lønningen i selskap på prestasjon i aksjen å ikke i cash.
Enkelt å greit får du 60% i lønn å rest i aksjer så har man mye å vinne, 100% cash så er det ikke så nøye.
Man får pengene til slutt, å man kan alltid finne seg en ny jobb…

5 Likes

Siden dere prater om aksjesparekontoer her…så ett spørsmål til deg observer:) hvis jeg nå kun beholder noen få aksjer i nordicnanovector for og beholde det skattefrie uttaket . Og bruker samme konto til handle aksjer f.eks targowax ’ vil altså den skattefrie beholdningen fortsatt være gjeldende…’ jeg trodde det skattefrie uttaket følgte selskapet jeg har investert i’ men det følger kontoen???

Eller enklere formulert om jeg selger alle nanoaksjene men ikke sier opp kontoen…vil det skattefrie uttaket følge kontoen…og forbli der …’ jeg har tenkt det følgte selskapet😊

Ja, det følger ASK kontoen. Da kan du evt avslutte kontoen og realisere det.

Takker :blush:

Temmelig sikker på at Egberts ikke stiller selv på forsamlingen. Rett og slett en feig faen.
Som presenterer dette på en web cast. Kontra å møte aksjonærene, å svare på spørsmål.

Styret og ledelsen har sviktet oss totalt. Å tanken på at foreslått Merge innebærer at disse fortsetter i stillinger. Irriterer meg grenseløst.

Bemerket meg også at Lars Nieba utrykker glede på sosiale medier over dette. Det kunne han spart seg for!

6 Likes

Jeg ønsker å vite hva Nanovector ledelser skal få ut av denne deal. Hvis denne er veldig gunstig uten noe risiko for personlig tap bli jeg veldig skeptisk. Det kan gi en pekepin om denne avtale er best for ledelse og ikke for aksjonære.

1 Like

Hadde ikke det fremførbare underskuddet vært noe Vistin Pharma eller Pronova Biopharma ville ha god nytte av? Så kan selskapet verdsettes på bakgrunn av slik verdi og bli kjøpt opp eller ønsker nåværende aksjonærer å drive tidligfase R&D i form av APIM. Har slike vurderinger blitt diskutert for Carnegie gikk ut for å finne løsninger?

Dette er ikke så enkelt som det en gang var.

Hva er kravene? At man gjør noe R&D?

Spetalen er mer eller mindre ute av Vistin

Lenge siden Brøymer kjøpte aksjene hans.

Det fant jeg også ut etter hvert, kan ha 6 ASK men som du skriver kun én mot VPS. I telefonsamtale med banken mente rådgiver at jeg kunne selge aksjene min fra NANO og få fradrag for disse fordi om jeg har aksjer fra flere selskaper på samme ASK. Han mente også at jeg burde henvende meg skriftlig hos Aksje/Fond avdelingen slik at jeg skriftlig fikk bekreftet at dette var mulig, så helt sikker var han nok ikke :slight_smile:

Vil ikke skatt både positiv og negativ øke for aksjer over nyttår? Så hvorfor selge nå før det trer i kraft?

Renter på investert beløp som egentlig hadde vært skatt neste år framfor året etter er vel en mulig strategi, men har ikke regnet på det

1 Like

Tror det er en egen tråd for ASK-KONTOER og påfølgende problematikk.

Ellers trengs vel 2/3 flertall for å få gjennom punktene på eogf? Stemmer ikke dette?

3 Likes

Er vel foreslått økning fra 35.2% til 37.84%.

Man vil dermed måtte ha rundt 8% avkastning for å tjene på å ta tapet nå. Heller dog alikevel med å gjøre det, men dette er jo noe hver enkelt må vurdere ift. Behov for likviditet etc.