Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Det aller drøyeste, og den aller største grunnen til at man overhodet ikke kan ha tillit til styret og denne prosessen, er at det er først i en Q&A på en ikke-planlagt webcast at den desidert viktigeste informasjonen kommer fram, nemlig at APIM i utgangspunktet er helt blakke. Fortsatt er vel denne informasjonen kun tilgjengelig muntlig i denne presentasjonen. Børsen burde faktisk ha grepet inn og sagt i fra i den første børsmeldingen at denne informasjonen burde stått der.

Edit: Ser at det på den nyopprettede siten er opplyst om det mildt sagt misvisende at “APIM Therapeutics har per november 2022 cirka NOK 75 millioner tilgjengelig inkludert utøvelse av warrants.” De 55 millionene er overhodet ikke “tilgjengelig” for APIM per november 2022.

10 Likes

Det forteller meg at det med overlegg var utelatt informasjon som ikke tok seg pent ut i presentasjonsmaterialet før denne seansen. Det er to selskaper hvor aksjonærene seriøst bør vurdere å finne en ny styreleder.

13 Likes

De 55 millionene er kommitert innbetalt av aksjonærene i APIM med warrants, og oppkjøpet er betinget av at disse millionene innbetales før transaksjonen gjennomføres. Så jeg vet ikke hvor viktig det er om de er tilgjengelig nå i november eller om de kommer inn i desember når ny aksjer er ment utstedt.
(Men dette blir vel ikke noe av så man kan kanskje snart begynne å tenke mer på hva som skjer med NANOV som selvstendig selskap?)

2 Likes

Tviler på at verken AG Nanovector eller andre ser for seg NANOV som et selvstendig selskap i fremtiden.

1 Like

Jeg tenkte vel mer på hvordan NANOV uten APIM skal finne en vei videre, ser jo ikke ut til å være så mange interessenter. Oncoinvent sporet må jo ha vært forsøkt tidligere i prosessen?

Dette vet jo vi strengt tatt veldig lite om.

Håper vi får litt mer kunnskap om dette fra AG Nanovector etter hvert

1 Like

Hvordan er det motsatte? Hvilke reelle opsjoner har APIM uten NN lurer jeg på?
Fusjonen med NN kan ikke ha vært høyest på lista. OSE er ikke akuratt det hotteste markedet for å hente biotekpenger. Å få med en haug med radioaktive substanser som man ikke skal bruke (er jo ikke penger til å utvikle både ATX-101 og NN pipeline) er jo bare mer risk for et selskap. Når APIM har kr 20mill på bok og ønsker merger med NN så vil jeg tro at de har forsøkt de fleste andre muligehter for å få penger.

Synd ikke Mohn gav APIM et 100 mill kr i konvertibelt lån som han gav BGBIO.

5 Likes

Tenk at NANOV i dette øyeblikk verdsettes til skarve 100 mill, og ingen vil kjøpe. Nitrist sorti.

2 Likes

“We work on a need-to-know basis. And you don’t need to know.”

8 Likes

Her jobbes det på høygir i forsøk på å massere inn fusjon:

5 Likes

Fantastisk (u)heldig sitat der.

Så synergiene er at nano har cash på bok så de kan sette igang flere forsøk med ATX-101.

7 Likes

Helt utrolig og uforståelig - synergien for Nanov er ….? :smirk:

1 Like

Har du hele artikkelen @polygon? Hadde vært morsomt å lese den.

Slår meg litt ved å se bilde at APIM har trolig tidligere ikke hatt egen lab fasiliteter? Grunnforskningen gjøres vel på NTNU?

1 Like

Apim-direktøren: – Det er et spennende øyeblikk vi står midt oppi nå
Dersom Apim Theurapeutics slår seg sammen med Nordic Nanovector, betyr dette at selskapet har mulighet til å utvide forsknings-pipelinen sin på legemiddelkandidaten ATX-101.

NYVINNING: Apims ATX-101 er en teknologi ulik andre, og selskapet trår opp en sti ingen har gått før, sier de selv. Dette er blant grunnene til at medisinsk sjef Jens-Peter Marschner (t.v.) valgte å slutte seg til selskapet, her sammen med administrerende direktør i Apim Kostas Alevizopoulos og forskningssjef i Nordic Nanovector Jostein Dahle. | Foto: Vidar Sandnes
SEBASTIAN BRAUER HAGEL
KJELSÅS, OSLO (MedWatch): Torsdag skal aksjonærene i Nordic Nanovector stemme over hvorvidt selskapet skal slå seg sammen med Apim Theurapeutics. Meldingen om den kommende fusjonen har fått bred kritikk fra aksjonærene.

En avgjørende faktor for denne sammenslåingen, som begge selskap trakk frem da MedWatch møtte dem i Nordic Nanovectors kontorer forrige uke, er Apims legemiddelkandidat ATX-101.

– Investorene må ikke glemme at Apim tar med seg en fase 2-kandidat med solid datagrunnlag, og med ytterligere kliniske fremskritt på vei, sa administrerende direktør Kostas Alevizopoulos til MedWatch:

– De har muligheten til å bli aksjonærer i et kombinert selskap som har en ledende-kandidat som er i klinisk utvikling og kommer til å produsere data, sier han.

ATX-101 har allerede overbevist ledelsen i Apim:

– Da jeg lærte om Apim og legemiddelkandidaten deres ble jeg veldig trukket mot selskapet, sier medisinsk sjef Jens-Peter Marschner, som blant annet har bakgrunn fra det norske biotek-selskapet Zelluna.

– Hva var det som var så interessant med ATX-101?

– Det er virkemåten. Den er helt ny, og jeg må si at jeg måtte lese mye om den for å skjønne den. Jo mer jeg leste, desto mer fascinert ble jeg av denne ideen og det å utvikle dette mot kreft og andre indikasjoner, som mot betennelse, sier Marschner.

Også Alevizopoulos sier at han ble overbevist av forskningen:

– ATX-101 har den mest spennende mekanismen jeg har vært borti, og vi er de første som berører denne mekanismen. Hver dag tar man steg ingen andre har tatt, og får fram helt ferske data, sier Alevizopoulos.

– Klar for flere kliniske studier
ATX-101 har blitt undersøkt i 12 forskjellige prekliniske modeller og i én fase 1-studie. Nå er middelet klar for flere kliniske studier.

– ATX-101 blir for tiden testet i to kliniske studier i to forskjellige typer kreft, og vi har lyst til å åpne flere studier for flere indikasjoner, i og med at mekanismen vår er så fundamental og anvendelig mot forskjellige kreftformer, sier Alevizopoulos.

ATX-101 jobber i området mellom PCNA, som står for «Proliferating Cell Nuclear Antigen», og proteiner som bærer APIM, som står for «AlkB homolog 2 PCNA Interacting Motif». Det er såkalte «protein-interaksjoner» i PCNA/APIM-området som er målet, og det har vist seg å være effektivt for å regulere fremveksten av kreftceller, skriver selskapet på sine sider. Ifølge selskapet selv er de først ute på å ta tak i denne mekanismen.
Det er Marit Otterlei og gruppen rundt henne på NTNU som utviklet ATX-101. Hun er i dag forskningssjef i Apim Theurapeutics.

1 Like

Ja her var det mye nano pipeline nevnt :joy:

Hvor ble det av disse ved forrige presentasjon :thinking: :thinking: :thinking: Megselv og flere prøvde å få dette ut av Kosta under QA også, det hoppet de glatt over

1 Like

Skulle ønske jeg kunne ha kost meg så mye med all elendigheten, som du gjør.

1 Like

Skal du sippe over sur mjølk eller skal man omfavne galgen humoren

2 Likes

Virker mer som skadefryd enn galgenhumor, men hva vet vel jeg.

Har tapt en god del penger her selv og jeg fryder absolutt ikke over andres lidelse. Men du får ta ansvar for dine egne valg som jeg gjør, røde flagg var det nok av oppgjennom…

4 Likes
1 Like