Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Dette er helt ko-ko. NANOV sine aksjonærer skal betale 3/4 av sine aksjer for å kjøpe et selskap som senere vil behøve mer penger. Vi skal altså betale 75 millioner for å kjøpe verdier for 55 millioner.

6 Likes

Dere får med et sykt bra naturfagsprosjekt med på kjøpet da :ok_hand:

2 Likes

Såså, la oss nå vente til etter desember med å konkludere her

3 Likes

Dette er viktig. Går fusjonen igjennom blir NN aksjonærer marginalisert. Etter fusjonen blir det tidligere APIM eiere som tar avgjørelser og har kontroll.

Er man NN aksjonær og ikke enig i delingsforholdet i denne fusjonen eller fusjonen i sin helhet så er det NÅ man må agere og stemme NEI på EGF.

Meld dere inn i AG og få litt innflytelse. Så må man håpe AG og North har en plan eller kan bedre delingsforholdet. Burde også være mulig for AG og North å engasjere en advokat, enten på kronerulling eller på NNs eksisterende penger på bok.

4 Likes

Vi får konklusjonen allerede på torsdag, samme dag som vi åpner første luke i julekalenderen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Poenget mitt er imidlertid at jeg synes at North og AGNV burde gjort mer for å synliggjøre hvor dårlig denne fusjonen/bytteforholdet er for NANOV-aksjonærene og tydeliggjøre et eventuelt alternativ. Ved å utebli fra tv-debatt som de er invitert til styrker ikke det akkurat saken… Spesielt ikke når Malene fikk kjøre hele showet alene, selv om programlederen hadde noen betimelige kritiske spørsmål og kommentarer til henne. I tillegg prøver de (og Carnegie) å overbevise aksjonærene om at denne fusjonen er det eneste riktige å gjøre. Største aksjonær Folketrygdfondet er enig + at selskapets har opprettet en egen “hjemmeside” der de argumenterer for sitt syn…

3 Likes

Når begynte folk å bry seg hva FT mener om Nano da…?

Og den hjemmesiden, der er jo bare det samme våset om igjen, en feit og god nothing burger.

Jeg er ganske sikker på at majoriteten skjønner at «dealen» med APIM er helt på trynet og gir null mening for aksjonærene i Nano

3 Likes

Har enda ikke fått noe svar på hvilken kompetanse som sitter i AG Nanovector. Andre som vet?

Jeg vett ikke hva jeg tror jeg lenger.

At North eller AG ikke har kommet med noe forslag enda, er jo litt merkelig. Om de fortsatt mener at dette skal stemmes ned.

Hørt noe rykter om at det kommer en uttalelse til media, senest tirsdag morgen. Men da er vel forhåndsstemmingen allerede stengt?

Malene bekreftet vel at det vi har investert i, er et verdiløst luftslott.
Så eneste man kan gjøre er vel å være misfornøyd, med at man ble lurt.

« vi var avhengig av pengene» sa hun, så 55 millioner ga altså 76% av selskapet.

Jeg supporterer og sparrer med AG på sidelinja (pro bono). For hva det er verdt.

19 Likes

Jeg tror fristen for å forhåndsstemme er i morgen klokka 16.00.
Jeg tror man kan gjøre justeringer frem til det klokkeslettet.

Et dumt spørsmål fra meg.

I forhold til det herlige innslaget på FA så kommenterte Malene hvor ekstremt tidlig fase alt i dagens Nano er med Paradigme failure. Alt til Nano er så langt unna i tid. Hvor langt er APIM kommet med sine forsøk og sin forskning?

Er det slik at APIM sin forskning er mye nærmere et potensielt marked enn de ulike delene av pipen til Nano? Uansett?

3 Likes

At North og AG ikke har kommet med forslag kan man tillegge en enkelt tanke - hvorfor kaste seg ned i grisebingen med NNV og APIM på dette tidspunktet. Det tjener jo ingen å ta del i en slik informasjonsløs dialog. EGF angår APIM/NNV, så det må burde taes stilling til først.

Se f.eks malene i studio idag;

Det har vært andre konkrete tilbud på bordet, selv om de er dårlige (fra deres ståsted). Aksjonærene på dette punktet er nødt til å få vite prosessen da NANOs levetid har kostet 10x APIMs på samme antall år… Ikke bare “det var det beste vi fikk til, men vi gir dere ikke noe detaljer” - gitt presentert tilbud stiller jeg tvil til kompetansen til de som står frem som nevnt etter en potensiell transaksjon - de to andre i styret er ikke nevnt, kastet/sluttet? who knows.

Kan hende jeg har gått glipp av noe - men har det blitt sagt at interessenter har fått se på PARADIGME data? Føler jo dette er av relevans hvis det er noen som ønsker å ta risiko - dog på shitty terms (eller på dog shit terms? alt flyter) for nnv.

Det blir også feil å omtale nano som et selskap i preklinisk stadie da de sitter med en solid datapakke som er relevant for både Huma og Alpha i det som angår safety, men nå vet de tydeligvis ikke hva synergier er(merger viser jo det). De neste fase 1/2 studiene kunne vært spissede som bare fy - da tabbene gjort før start av paradigme ville vært notert og mitigert. APIM har et ikke-randomisert fase 1b/2a som skal ha totalt 78 pasienter og et fase 2med 34. De er såvidt ute av fase 1 med begge to, dvs dette kommer til å koste penger.

Jeg har selv stilt en del spørsmål til selskapet - og ikke fått svar på hva som estimeres som burnrate i et fusjonert eller ikke fusjonert selskap. Malene kommenterer selv at det er 70mill igjen før transaksjonskost, blir det ikke transaksjon burde man vite hva man har å forholde seg til. Nå får ikke ICON betalt lenge, ikke IFE, ikke 3P, ikke denne norske produsenten som jeg aldri husker navnet på, etc…

Jeg vil tippe at NANO kommer like langt med cash on hand som APIM/NNV hadde gjort - dog med helt forskjellige strategier bak. Er det bare meg som syns det er litt artig at ifølge CEO så har vi penger ut Q1, men hvis vi merger med APIM så har vi runway ut 2023? :wink:

Glem nå ikke at Betalutin viste effekt i alle subgrupper!
"Based on a comprehensive assessment, the interim data set supported the selection of the 40/15 dosage arm which demonstrated consistency across all patient sub-groups."

Subgruppene Egberts driter i.

14 Likes

Det er dette med at de så ettertrykkelig hiver alt av betalutin på sjøen. Uten å dele data fra paradigme utover tidlig topline readout.

Betalutin er klar for mange fase 2 forsøk, archer, mzl eller flere av alle komboene de har forsket på.

Atx-101 har såvidt passert safety i en minimal fase 1.

8 Likes

Kan det være at de jobber videre med Betalutin i Blue Wave selskapet til Jostein Dahle, Costa, Marco & co ?

Eneste som er litt skremmende, er jo at Jostein ikke vil prøve å redde litt ansikt, med å snakke opp pipe og Betalutin. Intervjuet han har gitt, gir jo inntrykk om at « dette gikk ikke» å sånn er det. ( da må vi gi opp?)

Da måtte det nok vært kjøpt ut av Bluwave.

2 Likes

Jostein er programforpliktet - samt det tjener hverken nye/gamle/forbannede aksjonærer/ansatte/sympatisører at han som, la oss kalle det TEKNISK SJEF, uttaler seg om annet enn forskning som ligger på bordet.

Ja, det er sant - takk for påminnelsen.
Og ikke for å glemme den fantastisk gode kjemien imellom ledelsen i selskapene. Det er en av hovedgrunnene til at jeg investerer iallefall!

Fra dryppende sarkasme til alvor - mulig å merge med APIM er smart, men prisen er latterlig. Istedetfor å selv rykke tilbake til start, så velger NANOV å i praksis kjøpe et selskap som er litt lenger enn startstreken. Hvor er fordelene foruten at dette er sysselsettingstiltak for Egberts og Brondberg?!

4 Likes

Fordelen for hvem? Er du fortsatt der, at du tror Malene jobber for ditt beste?

1 Like

Her er litt gammelt fra MZL .
Hva med disse 44% som faktisk fikk en CR her ?
Har det kommet andre medikamenter siden 2020 som gjør at disse resultatene her , er bare og glemme ?

In Nordic Nanovector’s LYMRIT 37-01 Phase 1/2a trial, Betalutin® showed a highly
encouraging 78% overall response rate (ORR) and 44% complete response (CR) in
the MZL patient group (n=9) - the highest response rates of any patient sub
-population in this study. This followed a once-only administration of
Betalutin® in this heavily pre-treated group of patients with advanced disease.

https://newsweb.oslobors.no/message/508835

2 Likes

Fra sidelinjen her er jeg sjokkert over hvor aksjonærfiendtlig sammenslåingen fremstår.

Selskapet har malt et bilde av en fantastisk pipeline men fasiten viser at den er fullstendig verdiløs. At paradigme feiler så totalt etter en «ekstremt oppmuntrende» interrim, er i seg selv mistenkelig. Men hva skjedde med de andre indikasjonene og produktene i pipelinen? Det har jo ikke kommet nye data der som skulle tilsi skifte fra fantastisk til verdiløst… det beste Jostein Dahle noen gang har sett?

Etter å ha hørt Marlene i dag sitter jeg igjen med følelsen av at sammenslåingen kun handler om å kunne fortsette å betale ut lønn til ansatte.

Kast styret, avvikle selskapet og selg det fremførbare underskuddet.

5 Likes