Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Fra Finansavisen:

NORDIC NANOVECTOR-SJEFEN OM OPPRØRERNE:– DET ER HELT STILLE. -Det er ikke blitt presentert noen alternativer til forslaget som foreligger, sier Nordic Nanovector-sjef Malene Brondberg om aksjonærgruppen som raser mot fusjonen med APIM Theurapeutics. -Stadig flere er positive til fusjonen. Mange har snudd. Vi har den siste uken jobbet på spreng med å gi aksjonærene bedre informasjon, og vi opplever nå at begrunnelsene bak forslaget om fusjon har kommet tydeligere frem, sier fungerende konsernsjef og finansdirektør Malene Brondberg i Nordic Nanovector. (FA side 5)


Husk også på repemisjonen fra i vinter/vår før man begynner å tillegge ledelsen noen kompetanse.

4 Likes

Latterlig! Veldig mange/alle de spørsmålene som har vært stilt og sendt inn til dem stammer fra TI og AG. Malene og gjengen har gjort dette på reaktiv basis, ikke vært proaktive for fem øre.

4 Likes

Jeg tipper at AGNV jobber intenst med å skaffe kontroll med mer enn 1/3 av stemmene uten å ha noe konkret alternativ å komme med. Jeg kan selvsagt ta feil…

Fokus synes å være eventuelle formaliafeil ved fullmaktsgivning? Som sagt veldig svakt at de ikke stilte opp til debatt på FA TV, slik at Malenes påstander fikk stått uimotsagt.

De store aksjonærene sitter ikke i ro i mellomtiden; flere selger seg ned samtidig som noen selger seg ut av “topp 50”…

3 Likes

Det er selvsagt helt umulig å forutse hva aksjonærgruppen kan utrette i NANOV, men det ble spurt lengre oppe hvilke resultater Asmyr har oppnådd tidligere ved å gå til “angrep” i andre selskaper.

Det siste og ferskeste eksempelet er DOF. I september 2021 slo 150 småaksjonærer seg sammen for å stoppe prosessen i selskapet. Dette var et initiativ fra Asmyr.
( Småaksjonærer i Dof går sammen: Vil unngå å bli skvist ut – E24)

Pr 7 januar 2022 representerte gruppen 34 % av aksjekapitalen og ble selvsagt en sentral aktør i prosessen. ( https://www.dn.no/oljeservice/dof/dof-subsea/helge-mogster/smaaksjonarer-i-kriserammede-dof-skaffer-seg-negativ-kontroll-truer-med-a-blokkere-redningsplan/2-1-1141221)

Dette viser at Asmyr er ikke en tilfeldig hobbyinvestor uten evne til å få til noe, han har nettverk og stå-på-vilje og er ikke førstereis i å tale aksjonærenes sak. Det finnes flere artikler man kan lese om dette på nettet.

Når det gjelder caset DOF var kursen i september 2021 på 55 øre i DOF.
I løpet av de neste 8 månedene gikk kursen til 3,41 på toppen, en god 6-gangen fra når opprøret startet. Så kan det godt være at her inne ligger det mye fundamentalt som har påvirket oppgangen, men poenget er at AG-gruppen antakelig har noe å fare med, de er ikke bare sinna og skal lage bøll for Malene og Egget. De kjemper aksjonærenes sak og er selv aksjonærer.

12 Likes

Joda, det stemmer sikkert. De sitter med kortene tett, det er sikkert. Jeg gir dem the benefit of the doubt. Tipper de trolig har egne fulltidsjobber og ikke har lønn på nivå som Malene.

3 Likes

Enig i at de gjør så godt de kan, og sikkert har mye annet å gjøre i en hektisk hverdag, men tvilerne har tydeligvis ikke latt seg overbevise om at det er noen reelle alternativer…

Ja, og den overbetalte regnskapsdamen Malene blir jeg kvalm av å se og høre på… :face_vomiting:

4 Likes

Imponerende det Asmyr har fått til i DOF, men offshoremarkedet har vært i kraftig medvind og selskapet har hatt økt inntjening fra katastrofalt lave nivåer.

Blir tøffere å klare det samme med et kostnadssluk uten inntjening i en biotekbransje som ligger nede for telling…

2 Likes

La oss hva de får til. Hvis de kommer med et reelt alternativ gagner dette NN aksjonærer. Det dere trenger er ulike opsjoner og APIM er en benchmark.

Slik situasjonen er nå, uten noe fra AG, blir dere presset til APIM.

3 Likes

Nå er jo sluket i ferd med å bli tettet, så det er ikke er argument lengre.

Caset nå bygger jo på at selskapet har et stort fremførbart underskudd, cash, børsnotering, IP og datasett

4 Likes

Kostnadene ruller og går, dog i lavere forbrenningstakt enn tidligere.

Enten faller fusjonen og aksjonærene sitter igjen med rundt 30 øre per aksje etter at Malene og de andre ansatte har fått sitt i sluttpakker etc. - ellers så blir fusjonen vedtatt og man sitter fortsatt igjen med snaue 30 øre per aksje i kontanter etter fusjonen og etter at APIM har hostet opp de siste 55 millionene de skal bidra med for å få kontroll over 76 prosent av det fusjonerte selskapet.

Dette er ikke vinn-vinn, men tap for NANOV-aksjonærene uansett utfall.

Vedrørende det fremførbare underskuddet:
Bortfall av fremførbart underskudd etter skatteloven §14-90

1 Like

Da uutelukker du jo at AG kan finne bedre løsninger

Hadde de hatt noe bedre burde de ha kommet med det nå.

1 Like

Takk for denne infoen, aldri lest det før. Selger nå alle mine aksjer ettersom jeg aldri vil kunne få mer enn 30 øre for de uansett, søren heller!

:frowning:

Vi får vente å se.

Jeg har bare registrert at de sier de forfølger flere spor.

Litt rart av deg å konkludere før de har kommet med en uttalelse

3 Likes

Dere som kjenner selskapet godt.

Hvorfor kom Egberts inn som styreleder? Jobber han for en av de større investorene?

Har HealthCap kastet kortene helt?

1 Like

Joda, bare bli ironisk. Det var for øvrig ikke jeg, men TheObserver som første gang i denne tråden nevnte at 75 prosent av alle biotekselskap i verden ikke prises høyere enn kontantposisjonen sin. Disse har sikkert også betydelige fremførbare underskudd.

Gi meg en god grunn til at NANOV eller det fusjonerte selskapet skal prises over 3 ganger høyere enn det som dessverre er gjengs for biotek for tiden.

2 Likes

APIM har 20mill på bok og prises til 400mill eller noe slikt. Beleilig :birthday:

2 Likes

Poenget mitt er at selv ved en gjennomført fusjon, er det ikke gitt at prisen på aksjene våre vil være 30 øre til all tid. Selv om alt ser bekmørkt ut nå, og har gjort det lenge.

1 Like

Ja, de føyk ut på kurser ned til rundt 1,4-1,5. For øvrig kjøpte North Energy siste rest av deres aksjer.

3 Likes

Jeg forventer at North og AGNV jobber sammen om en plan. De er tydelig de som bryr seg mest og har samme interesser.

2 Likes