Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Kan det bli “shortskvis” i nano før egm imorgen om de som har lånt ut har lyst å stemme med aksjene?

1 Like

De bidrar med 20+55 millioner=75 millioner kroner. Enig i at de får alt for mye av det fusjonerte selskapet Og det er skuffende at Carnegie ikke kom opp med et bedre forslag. For øvrig får de ikke NANOV-aksjer verdt 400 millioner kroner lenger. Må justeres for kursfallet fra 1,3ish til foreløpig ned til 0,9ish.

1 Like

Det toget er gått allerede pga 2 dagers leveringstid på aksjer.

Det virker som Folketrygdfondet ikke gadd å tilbakekalle aksjene denne gangen.

2 Likes

Skulle likt å se det sveitiske selskapet som vurderte APIM gjøre en verdifastsettelse av Nanos (angivelig) IND ready pipeline assets ved å bruke følgende modeller:

  • Metoden for risikojustert netto nåverdi (rNPV)
  • Metoden for diskontert kontantstrøm (DCF)
  • Metoden for verdsettelse av sammenlignbare selskaper/assets
  • Metoden for verdsettelse av sammenlignbare transaksjoner av assets
  • Metoden for verdsettelse av venture capital-selskaper
5 Likes

Ja, det hadde vært veldig interessant, men her tok de en veldig lettvint løsning og baserte seg på en volumveid snittkurs siden NANOV er børsnotert.

Helt enig i at APIM får alt for mye av det fusjonerte selskapet og at NANOV har fått alt for lav vurdering, i alle fall relativt sett mot fusjonspartneren.

1 Like

Yes! I det minste burde det være mulighet for å forhandle et bedre bytteforhold hvis APIM virkelig er eneste farbare vei videre. Dette gjøres ved at AG, North og resten står samlet.

Det er nå dere har litt leverage, etter fusjonen, slik som den er konstruert, vil nåværende APIM aksonærer i praksis ha kontroll på det nye selskapet, mens NN aksjonærer vil kun et et lite appendix .

Kjør en liten fransk revolusjon i norsk biotek - la hoder rulle! Folk har spist kake for lenge

Liberté, Egalité, Fraternité!!

10 Likes

Det litt skremmende å tenke på er om APIM er den sterke part i forhandlingene siden de kommer best ut - da er det ganske stusselig det som er igjen i NANOV.

Skulle ikke forundre meg en pøkk om et krav fra NANOV var at Egberts og Brondberg skulle ha roller videre. Tviler på om det har hevet prisen for oss andre aksjonærer.

3 Likes

[quote=“Highlander, post:995, topic:35268”]
Hadde de hatt noe bedre burde de ha kommet med det nå.
[/quot

Intet nytt er godt nytt heter det seg

1 Like

Vi hadde kanskje fått dobbelt så stor andel av selskapet ved en fusjon om det ikke hadde vært for Egberts og Brondberg-rabatten? :thinking:

Ja, vi får håpe på det. Når Asmyr sier “Vi har ikke tenkt å svikte dere” er det kanskje et godt håp?

Dog tror jeg ikke at han klarer å trylle. Det mest realistiske er å få stoppet den foreslåtte fusjonen med nåværende bytteforhold, og så satt sammen et nytt styre som overtar på en ny EGF. Dette styret vil så kunne arbeide med mulige løsninger som bør gi bedre uttelling enn nåværende forslag?

2 Likes

Han gjør jobben på egen kostnad/tid og sitter ikke anonymt på et nettforum. Han jobber mot klokka og ser ikke ut som at han får noe support fra nåværende management og styre.

La oss se hva som kommer. Ser bare oppside slik jeg ser det. Hva som ligger på bordet vet man godt.

Stemmes fusjonen ned så er jeg sikker på at det er mulighet for å bedre bytteforholdet. APIM vil ikke forsvinne. De sliter økonomisk selv.

11 Likes

Ta kampen som eventuelt kan snu hele situasjonen på hodet mot det positive eller dunken ned til 0,30 øre //// Om ikke så kan man si ja til APIM som betyr tilsvarende nedside som førstnevnte negative utfall. All ære til AG gruppen som prøver å gjøre noe her, uavhengig utfall :clap:

Ledelsen fortjener smekk på pung etter alle disse år med hauss før kapital innhenting og på grensen til usannheter i pipelinen utover paradigme.

Som Boykie skrev på chatten i går "Enten så underdriver de grovt verdiene av nanov eller så har de konsekvent hypet kandidatene sine og hvor modne de er tidligere.

Og vurderingen til ap virker helt koko"

6 Likes

Enig, selv om det jo alltid er en fare for at de trekker seg. Men generelt tror jeg mange er alt for redde for å si nei til tilbud som legges på bordet, i frykt for at motparten skal trekke seg.

Men ved å skrive en avtale har jo APIM allerede klart flagget at de er interessert i en merger. Blir det nei vil de fremdeles ha lyst på en merger, kanskje så mye at de strekker seg. Dette gjelder for øvrig i mange av livets sammenhenger. Hvis ikke, vil det være overraskende om ikke i det minste det samme tilbudet vil stå ved lag. Jeg tror ikke de bare vil snu ryggen til, slik jeg forståre det er de ute og sykler selv, finansieringsmessig. Og at de vil merge med nano, tyder på at de ikke har mange alternativene selv, nano fremstilles jo som et tomt skal uten muligheter av ledelsen i nano.

7 Likes

Ja, den halte leder den blinde

3 Likes

Malene har gått til det uvanlige skrittet å forsøke å skremme sine aksjonærer med at hennes og andres sluttpakker vil koste så mye at aksjonærene vil kunne få utdelt bare 30-40 øre ved en avvikling av selskapet. Dette fordi NANO sin pipe nå tydeligvis er uten verdi. Dette beløpet kan vel forøvrig sannsynligvis deles ut skattefritt (innbetalt kapital) ?

Hva blir så verdien av det fusjonerte selskapet for NANO-aksjonærene hvis fusjonen går gjennom? Markedet har nå fått vite fra selskapets øverste sjef at det er kun cash som har verdi, dvs ca 70 mill kroner. De har ingen planer om å gå videre med noe som helst fra NANO-pipen høres det ut til.

Så får man inn APIM med en cash på 75 mill etter at deres aksjonærer sprøyter inn kapital for siste gang før de går på børs. Når markedet for første gang skal begynne å sette verdi på APIM sin pipe blir det spennende. De har foreløpig ikke vist frem et eneste bevis på at denne pipen skal prises høyere enn andre børsnoterte selskaper som er i tidlig fase. Hvis vi er snille kan vi sette verdien til 100 mill, noe som er en høy prising på en pipe som man ikke har sett noe annet fra enn snakk om safety.

Fordeler vi summen av cash NANO, cash APIM og pipe APIM på nytt aksjeantall på nesten 500 mill aksjer ender vi på maks 50 øre pr aksje. Dette er før markedet begynner å prise inn et emisjonsbehov. Det er ikke sikkert forskjellen for aksjonærene blir så stor. Kanskje er dagens kurs det beste aksjonærene kan komme ut av dette med? (forutsatt at ikke aksjonærgruppen kommer opp med noe genialt da)

6 Likes

Alt tyder på det. Hadde jeg dog sittet meg aksjer og stort fradrag på skatten, så ville jeg nok uansett stemt nei og latt :rat: gå ned med :ship:

13 Likes

Hadde det ikke vært lurt av dagens APIM aksjonærer å allerede nå, før fusjonen, emitere inn de 55mill de likevel skal skyte inn?

Slik sett setter de et gulv på verdivurderingen av APIM? Vil tro APIM trenger de pengene uansett fusjon eller ei.

Hva angår hvordan APIM vil gjøre det på børs. Vanskelig å si, men dagens klima er ikke nådig. Hvis man ser på Kostas presentasjon så er det i praksis 2 verdidrivende nyheter som ventes i 2023 som selskapet potensielt kan hente penger på hvis positiv avlesning. Det ene er avlesning i Q1 23 og andre i Q4 23. sannsynlig her for at det blir ørkenvandring store deler av 2023 er stor.

Kanskje man bare skulle utsette fusjonen til nyheten som ventes Q1 23 :smiling_imp:

1 Like

Nå er pressemeldingen fra AG ute …

1 Like

Pressemelding lagt ut fra AG.
:popcorn:

Pressemelding - Aksjonærgruppens alternativ til fusjonen.pdf (204,1 KB)

15 Likes