Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Onsdag ettermiddag offentliggjorde aksjonærgruppen AKNV fruktene av sitt arbeid, og jeg har tatt meg tid til å lese pressemeldingen med vedlegg.

Imponerende innsats som er lagt ned gratis vs. hva den overbetalte Malene (pjuk) klarer å lire av seg.

Dette er et godt stykke arbeid - og fremstår som et mye bedre forslag enn fusjon med APIM på de gitte vilkår for å bevare aksjonærverdier.

Jeg gjentar min oppfordring om å stemme nei til fusjonsforslaget. Dersom mer enn 1/3 av fremmøtte stemmer og fullmakter nedstemmer dette, blir det ingen fusjon og nåværende styre forsvinner nok ut på neste ekstraordinære generalforsamling.

Alternativet er ambisiøst og vil nok gi merverdier vs. “normal kapitalisering” for biotekselskap som går på selskapets kontantposisjon. Ifølge den overbetalte regnskapsdama Malene blir kontantbeholdningen på 30 øre per aksje etter at hun og resten av de ansatte har fått sin lønn og sluttpakker. Ansatte har sterke rettigheter, så her vil nok AKNV slite med å få beholdt en større andel av kontantene.

Og med 30 øre per aksje skal de altså både komme til bunns i hva som gikk feil under forskningen, granske tidligere ledelse, betale utbytte og prøve å få solgt noe av innmaten, eventuelt få restene slått sammen med et annet farmasiselskap? Som sagt veldig ambisiøst, men igjen; et mye bedre alternativ enn fusjon med APIM på de gitte vilkår.

6 Likes

Har lest vedlegget om Betalutin en gang til nå, og kan ikke skjønne annet enn at her har de sittet i dialog med Roy H Larsen eller Jonas E.

Detaljkunnskapen som kommer frem om virkemåter, årsakssammenheng, inklusjonskriterier og effekter / bivirkninger ligger godt over nivået vi har sett på noen caller fra selskapet.

Jeg tror veldig på rasjonalet om å evaluere grundig alle pasientene i Paradigme for å avklare hvem virket det på, hvem virket det ikke på, hva slags tidligere behandlinger hadde de gjennomgått forut for Betalutin etc.

Det burde være en selvfølge å tenke at pasienter som tidligere har fått PiK3-hemmere åpenbart ville være dømt til å ikke ha ønsket effekt når man ser hva FDA har sagt om disse det siste året. Senvirkningene er katastrofale, så hvordan kan en dose Betalutin forhindre det åpenbare?

Det at dagens ledelse glatt overser behovet for en slik evaulering og kaster Betalutin over bord når det virket optimalt på de som var definert som målgruppen fra forskerne i begynnelsen, er så ufattelig arrogant og et klart svik på vegne av de milliardene som er lagt inn i dette. Det er makkverk fra ende til annen, de tar avgjørende beslutninger uten å sitte på et godt nok grunnlag.

Takk til Asmyr og de andre som har engasjert seg i denne redegjørelsen. Dette er sterkt levert, og man trenger ikke å lengre å føle seg som en naiv idiot som trodde på forskningen. Den har faktisk mye for seg, det kan man dessverre ikke si om managementet.

100 % støtte til AG fremover, ingen tvil!

29 Likes

Det er utrolig det vi nå er vitne til - blir uutholdelig om denne fusjonen går gjennom nå!

2 Likes

Jeg setter stor pris på AGs oppsummering av Betalutin og Paradigmestudien. Her treffer de spikeren så til de grader på hodet. Å forstå hva som gikk galt og analysere dypere dataene fra Paradigme for å kunne vurdere eventuell restverdi, har vært et hovedpoeng for meg helt siden studien krasjet.

Jeg mistenker også at noen med svært nær kjennskap til dette har bidratt i denne teksten.

Etter min mening er det en grov svikt på grensen til uaktsomhet at dette ikke har blitt gjort, evt. hvis det HAR blitt gjort er det alvorlig at det har blitt hemmeligholdt av selskapet. Så bare AGs tekst ang. Betalutin er alene god nok grunn til å stemme NEI, i påvente av data.

Men hva vet jeg, kanskje er “to merger or not to merger” et spørsmål om prioriteringer.

6 Likes

Forresten, ser at Brondberg harselerer over våre spekulasojoner ang. Bluewave, JD og evt. IP som med tiden selges den veien.

Et greit spørsmål som burde vært stilt, er f.eks.: Hvilken rolle er JD påtenkt i APIMVector? Jeg mener, de har alt en CSO, og de må jo ha tenkt igjennom kabalen litt på forhånd.

2 Likes

Ja, hva skal Jostein bidra med inn mot ATX-101?

«Til tross for at styre la vekt på at de skulle gjennomføre en omfattende gjennomgang av alle aspekter av Paradigme-studien, har de ikke formidlet noe mer enn et par hovedtall fra undersøkelsen. Det er behov for langt mer nyanserte tall på gruppenivå, slik at vi kan se hvordan det gikk for de ulike gruppene som her ble rekruttert inn. Vi kan heller ikke forvente at dette vil bli prioritert av selskapet, da utfallet kan vise at det ikke var Betalutin som feilet, men styret. Styreleder og nåværende ledelse i NANO vil komme i et dårlig lys om det viser seg at det ikke er feil med Betalutin – men at effekten ble borte som følge av deres endringer i målgruppen, til grupper Betalutin var dårlig egnet for.

Ledelsen som først planla Paradigme-studien, var svært bevisst på å sikre en best mulig og utprøvd målgruppe. Ledelsen med både CEO og CMO gikk av på dagen, og COF litt senere. Aksjonærene fikk ikke vite årsaken.»

Er litt dynamitt å finne i AGNV redegjørelsen. Vi vet at NN styret har hatt mye fokus på å snu alle steiner mht finne selskap å fusjonere med, men har de snudd alle steinene i PARADIGME?

De som er bra her, uansett om man klarer å bremse fusjonen eller ikke, så har AGNV nå innsynsrett og rett til å kalle inn til EGFs så det blir garantert litt action fremover.

Malene og Egberts skal bli godt kjent med sine aksjonærer :man_dancing::dancer:🪩

18 Likes

En ting er sikkert. Ikke kjedelig å være NN aksjonær

4 Likes

Det her er så bombastiske og upresise påstander at man nesten må le litt av dette også, da. “Effekten ble borte” osv :joy:

Muligens var det noen rekrutteringsutfordringer inn i bildet her :crazy_face::crazy_face:

1 Like

Joda, hvis man leser avsnittet isolert sett så virker det bombastisk og forenklet språk, men synes de legger opp mange vurderinger og argumenter som taler for at det kan ha skjedd noen svake vurderinger og valg av styret som har hatt fatale konsekvenser for paradigme.

Anbefaler alle å lese hele vedlegget hvis ikke gjort.

4 Likes

Jeg er enig i det, det har jo også vært sånn cirka 1 milliard røde flagg på veien. Det kan hende styret har tatt avgjørelser som har slått beina under paradigme.

Men det er jo greit å vaske språket litt. Men for all del, muligens er det en hensikt bak at det er formulert på denne måten :slight_smile:

2 Likes

De brukte også ordnet “målrettede raketter” på antistoffer så det er vel litt av sjarmen at de bruker et folkelig språk :wink:

2 Likes

Men argumentene holder medisinsk klasse :wink::muscle:

4 Likes

Det virker jo ikke å være noen vurderinger av om Betalutin kan være et lønnsomt produkt for NANOV, om det bare virker for en mindre målgruppe og også er svært dyrt å produsere (ref IFE kostnadene) så er jo også det et perspektiv som må vurderes?

3 Likes

Ja, det gikk mye til CMC og IFE andel var en del av det…

Morgendagens EGF bør inngå som kurs for aksjeanalytikere på NHH og BI.

1 Like

Målet er vel først å få tilgang til granulære data og finne ut om det virkelig er en subgruppe med god effekt. Deretter, hvis tilfelle kan man regne økonomi. Pt så vet man nada foruten det Egberts har fortalt.

2 Likes

kan noen legge ut linken til fullmaktsskjema de vil ha utfylt? vi har ikke mye, men skal stemme i mot med våre 50 k aksjer

4 Likes

men for å få gjort det, så trenger jeg litt hjelp her inne, for pc osv er langt i fra min sterkeste side, så håper på hjelp.

1 Like

Fullmaktsskjema Jon Magne Asmyr.pdf (787,4 KB)

4 Likes