Onsdag ettermiddag offentliggjorde aksjonærgruppen AKNV fruktene av sitt arbeid, og jeg har tatt meg tid til å lese pressemeldingen med vedlegg.
Imponerende innsats som er lagt ned gratis vs. hva den overbetalte Malene (pjuk) klarer å lire av seg.
Dette er et godt stykke arbeid - og fremstår som et mye bedre forslag enn fusjon med APIM på de gitte vilkår for å bevare aksjonærverdier.
Jeg gjentar min oppfordring om å stemme nei til fusjonsforslaget. Dersom mer enn 1/3 av fremmøtte stemmer og fullmakter nedstemmer dette, blir det ingen fusjon og nåværende styre forsvinner nok ut på neste ekstraordinære generalforsamling.
Alternativet er ambisiøst og vil nok gi merverdier vs. “normal kapitalisering” for biotekselskap som går på selskapets kontantposisjon. Ifølge den overbetalte regnskapsdama Malene blir kontantbeholdningen på 30 øre per aksje etter at hun og resten av de ansatte har fått sin lønn og sluttpakker. Ansatte har sterke rettigheter, så her vil nok AKNV slite med å få beholdt en større andel av kontantene.
Og med 30 øre per aksje skal de altså både komme til bunns i hva som gikk feil under forskningen, granske tidligere ledelse, betale utbytte og prøve å få solgt noe av innmaten, eventuelt få restene slått sammen med et annet farmasiselskap? Som sagt veldig ambisiøst, men igjen; et mye bedre alternativ enn fusjon med APIM på de gitte vilkår.