Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Tenke seg til at her er d ti år med forskning…betalutin har gjort underverker. Så snur alt??? Dem endrer pasientgruppen’ som dessverre er gitt opp’ alt for lav blodplateverdi’ blant annet’ til og kunne få effekt av behandlingen. Dem kutter samtidig også ut den målgruppen som har effekt.som er fit for studien.? Utrolig. Dette vet dem…så er spørsmålet . Var dette mangel på kompetanse…eller en bevisst handling ? Uansett dem vet at betalutin er en suksess…utenom at nå må dem dekke til alle feil som er begått…Så dem lager en plan? De vil ikke dele dette med oss aksjonærer. .’ Blue wave’ det er løsningen.’ Fengende navn forresten. Tenker på fremtiden…noe sensasjonelt innen medisin…betalutin…’ som dem ikke ønsker dele med oss…

2 Likes

Kilde? Det er en stor påstand som jeg ikke har sett basis for annet enn spekulasjoner hittil. Blir dumt om vi antar det på shaky grunnlag.

1 Like

Jeg tror ikke d er noe påstand faktiskt…og etterhvert tror jeg vi vil få den dokumentasjonen vi trenger for og få dette bekreftet

1 Like

Hvor mye har han tapt i verdi på å ikke sitte med en finger på rattet i Nano?

Primærinnsidere er ikke hindret fra å selge aksjer uansett

1 Like

Tipper han hadde solgt betydelig mindre dersom han var både grunder og med i styret. Det sier seg selv at tunge salg da ikke blir gått motatt av markedet i et biotekselskap.
Så dersom kursutviklingen hadde vært lik så har han tjent på det.
Hadde det vært en positiv utvikling kursmessig iforhold til salgene hans så hadde han tjent på det, med mindre en studie hadde feilet senere da.

1 Like

Jaja. Min påstand er at NANO antagelig hadde vært verd 16 milliarder i dag istedet for en bugg hvis han ikke hadde ditchet selskapet

3 Likes

Fordi man ikke hadde gått videre med 20/100 mener du?

Nei hva slags vurderinger som var rett underveis vet nok roy bedre enn meg, og derfor burde han vært der.

Eller så visste han hele tiden at betalutin var fucked, og det var derfor han og andre Chief Medical offiicers sluttet på rekke og rad, av samme grunn som at Braun bare stakk.

Men hvis det siste er faktum, og jeg er ikke helt sikker på at det ikke er det som er sannheten, så har selskapet drevet med kriminell uaktsomhet i årevis

14 Likes

Fra Medwatch:

Apim-sjefen: – Jeg er redd aksjonærene har stemt Nordic Nanovector konkurs

Reaksjonene er mange og varierte etter at aksjonærene i Nordic Nanovector stemte ned forslaget om sammenslåing med Apim Theurapeutics.

SKUFFET: Administrerende direktør i Apim Theurapeutics, Kostas Alevizopoulos, sier han er skuffet for at sammenslåingen ikke gikk gjennom, men er mer redd for Nordic Nanovectors fremtid enn Apims. | Foto: Vidar Sandnes

AV SEBASTIAN BRAUER HAGEL

TJUVHOLMEN, OSLO (MedWatch): Aksjonærene i Nordic Nanovector stemte torsdag formiddag imot at selskapet skal slå seg sammen med Apim Theurapeutics.

– Det er opp til aksjonærene å velge, og de har tatt et tydelig valg, men det er selvfølgelig skuffende når vi følte vi var på et godt sted og at det var et stort potensiale i det felles selskapet, sier Apims administrerende direktør Kostas Alevizopoulos til MedWatch like etter at avgjørelsen ble tatt.

– Jeg kan forstå frustrasjonen til aksjonærene, men personlig tror jeg dessverre de lot følelsene sine styre avgjørelsene deres – for hva er løsningen deres fremover?

– Jeg har vært i bransjen i 25 år, og jeg kan ikke se for meg at det er investorer der ute som er villige til å investere det nødvendige antallet kroner som trengs nå for å få Nordic Nanovectors program til å komme i gang, så jeg er redd, og jeg håper jeg tar feil, for at aksjonærene nå stemte Nordic Nanovector i retning av konkurs, sier Alevizopoulos.

Apim ønsket å ta med seg sin fase 1b/2a kandidat ATX-101 inn i det felles selskapet. Inn i sammenslåingen hadde de også tatt med seg nok kontanter til å holde det felles selskapet flytende ut 2024.

– Et klart signal fra aksjonærene

Da det ble klart at sammenslåingen ikke gikk igjennom, løftet Jon Magne Asmyr knyttneven i været. Han er aksjonær i Nordic Nanovector og talsperson for aksjonærgruppen AG Nanovector.

FORNØYD: Jon Magne Asmyr og AG Nanovector fikk det som de ville under generalforsamlingen til Nordic Nanovector. | Foto: Vidar Sandnes

FORNØYD: Jon Magne Asmyr og AG Nanovector fikk det som de ville under generalforsamlingen til Nordic Nanovector. | Foto: Vidar Sandnes

Han stilte under generalforsamlingen flere spørsmål til ledelsen og gjentok mye av den tidligere annonserte kritikken aksjonærgruppen har mot sammenslåingen av selskapene og håndteringen av Paradigme-studien.

– Vi fikk inntrykk fra salen at det fortsatt er mange ubesvarte spørsmål rundt Paradigme-studien. Er det dette som blir hovedsaken dere vil gå videre med?

– Ja, og nei, vi må ha et parallelt løp. Vi har jo kommet ut med en pressemelding om at det finnes prosjekter der ute som vi kommer til å se på, og så har vi en genuin gjeng som er veldig opptatt av forskningen til Nanovector, så vi skal se på det. Vi skal finne svar og innsikt i det som har skjedd, både strategisk og i forhold til medisinene, og så skal vi jobbe med prosjekter som kan øke verdien til selskapet:

– Og der er vi allerede i dialog med noen, sier Asmyr.

Han trakk også frem at aksjonærgruppen, etter to ukers «arbeid på dugnad», har funnet frem til en ny vei for selskapet som er bedre enn sammenslåingen med Apim. Han forteller noe kryptisk om en partner de er i dialog med:

– Men dere kan vel ikke komme med noen detaljer om dette? spør grunnleggeren av Nordic Nanovector, Jostein Dahle, oppgitt om under generalforsamlingen.

– Jeg tror ikke de har noen andre alternativer. Når vi snakker med dem, så har de ikke noe å komme med, så de har bare ødelagt for seg selv og for alle andre, dessverre, sier Dahle til MedWatch etter generalforsamlingen.

UENIGHET: Forskningsdirektør og grunnlegger Jostein Dahle (t.v.) er ikke fornøyd med aksjonærenes avgjørelse. Her avbildet sammen med administrerende direktør Malene Brondberg, Karl Martin Dolvik fra Carnegie og Jon Magne Asmyr fra AG Nanovector. | Foto: Vidar Sandnes

UENIGHET: Forskningsdirektør og grunnlegger Jostein Dahle (t.v.) er ikke fornøyd med aksjonærenes avgjørelse. Her avbildet sammen med administrerende direktør Malene Brondberg, Karl Martin Dolvik fra Carnegie og Jon Magne Asmyr fra AG Nanovector. | Foto: Vidar Sandnes

– Alle aksjonærer er viktige

Styreleder Jan Egberts og fungerende administrerende direktør Malene Brondberg gjentar overfor MedWatch at dette var det beste alternativet for Nordic Nanovector:

– Nå må vi ta noen samtaler og ta noen valg om de neste stegene selskapet skal ta, sier Egberts.

Egberts sier at han kan forstå at det er forskjellige synspunkter i salen under generalforsamlingen:

– Det viktigste å ta med seg er at vi har kommunisert alt som er viktig, og at vi ikke har holdt noe informasjon tilbake, det syntes jeg er viktig, sier han.

– Vi kastet et vidt nett, snakket med 25 forskjellige selskaper, og sammenslåingen med Apim var på langt nær den beste muligheten for selskapet, sier styrelederen.

Under generalforsamlingen la Egberts til grunn at de så på både strategiske hensyn og verdihensyn for aksjonærene når de gikk igjennom de 25 selskapene de vurderte å slå seg sammen med. Apim slo ut best på begge parameterne, ifølge Egberts.

– Nå burde Jan (Egberts, red.anm.) komme til oss i AG Nanovector. Vi flagget tidligere i november at vi hadde 12 prosent av aksjene i selskapet med oss, og vi har vokst siden da, så vi er helt klart den største investoren, sa Jon Magne Asmyr til MedWatch.

– Når dere nå starter opp med samtaler, skal dere snakke med Folketrygdfondet og North Energy? Eller skal dere snakke med AG Nanovector først?

– Som jeg nevnte skal vi utvikle de neste stegene, og en del av det er å snakke med de største aksjonærene, sier Egberts.

– Men ser dere på dem som en stor aksjonær?

– Alle er like viktige som aksjonærer, sier Brondberg.

– Akkurat, de er alle like viktige, sier Egberts.

FØRST BLANT LIKEMENN: Styreleder Jan Egberts understreker at han som styreleder kun er først blant likemenn av andre aksjonærer, og at alle aksjonærer er like viktige. | Foto: Vidar Sandnes

FØRST BLANT LIKEMENN: Styreleder Jan Egberts understreker at han som styreleder kun er først blant likemenn av andre aksjonærer, og at alle aksjonærer er like viktige. | Foto: Vidar Sandnes

Nordic Nanovector har mellom tolv og fjorten tusen unike aksjonærer.

MedWatch har henvendt seg til investeringstiftelsen Radforsk som var med på å starte Nordic Nanovector i 2009. De sitter på omtrent 700 000 aksjer, men var ikke tilstede under generalforsamlingen. MedWatch spør både om de hadde noen til å stemme for seg via fullmakt, og om de har ytterligere kommentar.

– Vi har ingen ytterligere kommentarer vedrørende Nordic Nanovector, skriver Jónas Einarsson i en e-post til MedWatch.

4 Likes

[quote=“TheObserver, post:1340, topic:35268”]
Administrerende direktør i Apim Theurapeutics, Kostas Alevizopoulos, sier han er skuffet for at sammenslåingen ikke gikk gjennom, men er mer redd for Nordic Nanovectors fremtid enn Apims.
[/quote]

Veldig søtt med omtanke for oss NANOV-aksjonærer, spesielt når de selv har slitt med å hente kapital og har 20 mill på bok. Hvis 150 MNOK er det de trenger for å komme seg til 2024, hvordan i all verden skal APIM komme seg videre?

Det er vel ikke akkurat et positivt omdømmesignal at til og med så filleristede og desperate aksjonærer som de i NANOV sier nei takk til en deal til ditt eget biotechselskap.
Selvinnsikten når nye høyder, vi får håpe de ikke mister noe av den gode kjemien de skrøyt så fælt av på Kjeller. Tror Kostas hadde kommet ganske langt i innredningen på hjørnekontoret der :wink:

Åpenbart at når han spår NANOV’s død så hadde de null komma null prosent hensikt i å satse på NANO-pipen, det er nok ATX for alle penga der. Det vil si aksjonærene i NANOVs penger…

14 Likes

https://www.dn.no/bors/dof/oslo-bors/dof-starter-konkursprosess-i-retten-aksjen-stuper/2-1-1364804

2 Likes

Det er to vidt forskjellige caser som ikke kan sammenlignes.
NANOV har ingen kreditorer som står å skraper på døren etter 20mrd+

8 Likes

Helt sikkert. Men et litt dårlig tegn er det jo.

1 Like

Vi er vante med denne prating nå ifra ledelsen…hva annet kan dem uttale…og med 62% imot er d ikke bare Asmyr og Company som har stemt imot fusjonen. En ting må dem forstå at mange av oss som har sittet som langsiktige aksjonærer er mer interessert i og få innblikk i det en har investert i…Data. Det har dem ikke klart og levert…og tror at med denne ledelsen så take it or leave it. Vi tar sjansen…for med denne fusjonen er alt tapt allikevell

3 Likes

*av de som møtte opp. Var vel rundt 40% av aksjene som stemte om jeg ikke husker feil? Tror det tilsvarer Asmyr og Company sånn ca?

Ok…men det er aksjonærenes valg…og kompetente langsiktige aksjonærer som valgte og avstå fra denne fusjonen. Det må dem bare respektere at dem har null tillit… takke seg selv…Nå har malene og Egget bare stått og vrøvlet på d samme i ett halvt år" ungått hvert ett kritisk spørsmål ’ ikke kommet med en dokumentasjon ovenfor aksjonærene…null og Nada…
Nye år…nye emisjoner… med ett selskap med noen prosjekter som ??? Det var betalutin som var av interesse…

1 Like

Fra AG :

Gratulerer til alle for en fantastisk overbevisende seier igår. Takk for at dere har støttet aksjonærgruppen og har forhåndsstemt i hopetall. Det var 17 millioner forhåndsstemmer. Antar de flleste fra vår gruppe.
Jeg vil med dette takke Jan-Tore Pedersen for å ha tatt intiativ og gjort hovedjobben med Notatet, “hva gikk galt med Betalutin?”. Notatet har fått stående applaus på Tekinvestor og annerkjennelse hos grunderne. Han har fått god hjelp med innspill fra andre i gruppa, men uten han hadde ikke det notatet blitt laget. Ekstra imponerende at Jan-Tore ikke har medisinskfaglig bakgrunn. JTP tilkjennegjorde på Tekinvestor at han var i arbeidsgruppa. Derfor kan jeg takke ham her.
Det er nå jobben begynner, og vi trenger fortsatt støtte og større oppslutning for å komme i posisjon. Vi iverksetter første del av planen så fort vi kan, og oppdaterer gruppa når vi har noe å melde. Vi trenger fullmakter for å kreve ny EGF. Fint om de med over 200 K aksjer som kan bidra kan sende en mail så tar vi formkrav der. Jo større aksjonærer, jo mindre fullmakter å administrere. Kun praktisk.
Mvh
Jon Magne

16 Likes

Ikke verst at gründerne er med, det hørtes virkelig ikke sånn ut når Dahle og co dømmer dette nedenom og hjem.

Som nevnt over; INGENTING hadde vært bedre for selskapet om de opprinnelige grïnderne koblet seg på igjen og ønsket dette prosjektet vel. Roy er fortsatt aksjonær og fra samtale med Jonas tidligere i år har jeg hørt at Roy kan ikke skjønne annet enn at Betalutin virker, det må bare bli gitt til de riktige gruppene.

Ser med spenning på fremtiden :trophy:

10 Likes

Har dere hatt direkte kontakt med en / flere av grunderne?

Da burde han jo solgt alle aksjene sine tilbake i 2015/16.

Etter hva jeg har forstått har han alltid uttrykt tro på produktet

3 Likes