Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

  1. JON MAGNE ASMYR (f. 1973) +500 000 +33,33% 2 000 000 1,72%

Vår mann har troen, det må sies!

16 Likes

Skulle nesten tro han ville rammes av insideregler nå gitt at han sitter, og etter eget sigende, setter opp avtaler med potensielle partnere som de skal jobbe med etter å ha kuppet styret.

2 Likes

Er vel kun dugnad arbeid pr nå.

Så tvilsomt at han kan «tas» på noe.

Synes selv dette viser styrke, å tro.

Så lar meg imponere.

Håper virkelig Asmyr lykkes.

Asmyr kjøpte 500.000 aksjer til på onsdag, altså dagen før den ekstraordinære generalforsamlingen.

Når ikke en gang utfallet av den ekstraordinære generalforsamlingen da var kjent, var han ikke i innsideposisjon. Det er han knapt nå heller. Den dagen han eventuelt blir valgt som styremedlem er han det.

For øvrig er det frisk satsing. Hvis selskapet ikke skulle finne noen som kan anvende det fremførbare underskuddet, eller klarer å få solgt/lisensiert noe av produktene/porteføljen, så vil kursen etter hvert risikere å falle ned mot kontantbeholdning per aksje - og så får man se hvor mye som blir igjen etter å ha sparket det gamle styret og Malene m.fl. - sistnevnte påstår ca. 30 øre per aksje. Jeg tipper nærmere 50 øre per aksje, medmindre de har spinnville sluttpakker og/eller betaler Carnegie for “jobben” de påstår at de har gjort…

Carnegie er på “no cure no pay” kontrakt. Ingen avtale = ikke noe å betale…

1 Like

Undres hvorfor carnegie representanten nevnte at aksjonærene er en risiko for interessenter :joy: Skremselspropaganda for å få kontrakten i havn for payment :skull:

2 Likes

Det finnes mange eksempler historisk på selskap med ekstremt mange aksjonærer som er “kostbare å kjøpe opp”. VPS kostnadene til NANOV med sine visstnok 10K+ aksjonærer er nok ganske høye, og om du skal samle sammen aksepter fra 90 % pluss for et oppkjøp er det stor risiko for at du ikke får tak i nok aksepter uansett om du byr 3, 3 eller 5 ganger dagens kurs. Så min erfaring fra bransjen er nok at den kommentaren er basert på praktisk erfaring.

3 Likes

Ganske udugelig av Kostas å uttale at aksjonærene har stemt selskapet konkurs…

Ligger mye i den setningen der - og man kan jo tippe at pipe hadde blitt solgt ut på billigsalg for å sikre videre runway for atx-101.

Nå som verdsettelsen for APIM foreligger så regner jeg med at warrants blir innløst og APIM blir tilført kapital okkesom, eller ? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Er det ikke på tide Styret kommer opp med forslag til veien videre nå?
Antydet vel “et par business days” selv om han ikke ville guide på noe.

Prøvde å finne et sted å melde seg på nyhetsbrev fra APIM, men den tjenesten var dessverre ikke tilgjengelig på hjemmesiden deres. Blir nok smått med forskningen når 150 MNOK plutselig glapp rett foran hendene på de.

2 Likes

Man må vel anta at det jobbes ganske hardt og iherdig i kulissene her nå for å “tegne kartet på nytt”. Både North og Asmyr har interesse at det skjer noe ift ledelse og styret på kort sikt mener jeg.

Ville betalt en hel del for å få den eksakte short floaten i NANOV, er 5% helt utenkelig?

Samtidig var det fint at han slapp spøkelset ut av skapet i den samme artikkelen og sa ingen vil være villige til å bruke penger på Nano pipen.
Det betyr jo at de selv ikke ville ha tatt i dette etter fusjonen, noe de har latt ligge som ett åpent spørsmål hele tiden.
Nå ser vi jo at det var for å lure aksjonærene til å tro pipen de skulle bestemme seg for etter fusjonen var ett faktum også ville inneholde Nano elementer.

16 Likes

Hei, hvordan vet du dette? Ble det sagt under EGF?

Spørsmålet er vel om oppdraget regnes som utført siden de fant en deal, selv om aksjonærene ikke var fornøyd med den. De er vel best på å få betalt selv sånne selskap.

1 Like

Ekteskapet ble ikke fullbyrdet - men presten vil nok ha sitt :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 Likes

Det er proffe folk, så de har nok sikret seg betaling :sweat_smile:

Proffe er dem nok…men ingen som har helt sett hvor lite likt og uønsket i styret Egget og malene er…Så uventet tenker jeg. Har nok tenkt at disse dumme aksjonærene ikke har noe som helst hjerneaktiviter til tenke selv

Det har blitt kommunisert av Nano en rekke ganger. Også bekreftet av andre her inne.

1 Like

Det er faktisk et poeng ja… Det er noe som Malene burde bekrefte/avkrefte.