Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Og hvorfor sluttet rekrutteringen da han sluttet…

1 Like

Brukt en tett halvtime før lunsj på den verdivurderinga der.

3 Likes

Verdsettelse av aksjene i APIM er til dels fastsatt på grunnlag av forhandlinger mellom partene basert på verdsettelse av uavhengig finansiell rådgiver. Grunnlaget for verdsettelsen av uavhengig finansiell rådgiver er faktisk gjennomførte emisjoner inkludert historisk prising, deltakelse i og utøvelse av warrants, i kombinasjon med utviklingen i APIM og sammenlignbare selskaper fra mai 2021.

Jeg ville seriøst like å vite hvem denne uavhengige rådgiveren er? Det burde være oppgitt. Noen som vet?

KPMG har en foreløpig hemmelig fairness review😂

Det er nok de.

Nei, det er ikke hemmelig. Trust me.

1 Like

Begge parter har sine rådgivere som vanlig. Og så kommer det til slutt ned til forhandlinger om bytteforholdet. Og her hadde ikke NANOV mye å slå i bordet med. De trengte en avtale mer enn motparten.

Jojo, men hvem har APIM brukt. Det er vel en ærlig sak å spørre og få vite. Det er ikke triviell info da senkes vurdering spiller en stor rolle.

1 Like

Hva i allverden har apim å slå i bordet med? :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Har du den?

Mer cash og tid… resultatet ble jo 75/25 ish…

De må jo hente penger til sommeren så er jo minimalt med tid de får ut av dette og da må de hente til APIM og NANO sin pipeline.

Kolstad har jo som kjent uttalt seg, der han har sagt at han mener Betalutin har en absolutt berettigelse. Han viste derunder til tidlige behandlingen av “Bente” - som jo ble helt frisk.

Og dette er sagt etter hans arbeider med CAR-T. Han mener altså at Betalutin har sin egen berettigelse.

Det er også sagt at bispecific behandling vil bli så god at Betalutin vil kunne blitt utkonkurrert.

Norge som investorland for et selskap som Nanov, med beskatning av forventningsverdier i årevis er heller ikke noen høydare.

Radforsk har ikke vært PÅ nok, og ikke hatt spesielt god kompetanse innen rekruttering og ledelse av oppstartselskaper.

2 Likes

Skal jeg tippe hadde de ca like mye cash før warrants(gjeld) ble inkludert i regnestykket…

Jojo, men styret i NANOV har allikevel sagt ja til dealen… alternativet er opplsøning av selskapet og utbetaling av restcash - kanskje 70 mill. til aksjonærene…

Hvis ikke feks North klarer å trylle frem en annen løsning: Det kan jo hende.

Kjørte akkurat forbi Kjelsåsveien NANO headquarters :golf:

7 Likes

Hvis du er NANO aksjonær så har du stor nytte av å vite hvem som er den «uavhengige finansielle rådgiveren» som APIM har brukt. Bare stol på meg.

Siste analysen fra DNB :poop:

1 Like

Gjelden det siktes til her er nok et teknisk begrep. Etter min forståelse er det kjøpesummen som NANOV skal betale for APIM og som skal betales til aksjonærene i APIM ved utstedelse av nye aksjer. Tror ikke APIM har noen gjeld.

1 Like

Nei, dette teller ikke som gjeld.

Neida, ikke gjeld gjeld, men at noe blir satt som en fordring som defineres som gjeld i revisors uttalelse…

Slike ting som er nokså høyt vektlagt ifbm verdsettelsen o.l

1 Like