Ja, og de (multiple interested companies) backet jo unna pga aksjonærene, ikke forskningen
Jeg tror mer og mer at det det har skortet på, er forretningskompetanse i styret.
Det er jo det de har sagt i praksis med dette, selv om de hardnakket hevder det motsatte. Disse to ytterpolene stemmer ikke overens, og jeg syns det er en uredelig framgangsmåte.
Det styret egentlig sier, er “nano er død, men vi har ordnet en deal så vi i hvert fall er aksjonærer fremdeles. Bare ikke med radiofarmasi.” Rederlighet vill være å sagt dette rett ut, og ikke “we are very pleased”. Men de har jo alltid vært “very pleased”, kanskje dreier det seg mest om hvor de legger lista. Det som har skjedd i denne forbindelse dreier seg mest om å sikre sitt eget ettermæle samtidig som de personlig kun har ønsket seg ut. Styreleder, iCEO, ftf, og jeg regner med en del andre både lav og høy i selskapet. Skal JD nå videre til grønnere jaktmarker, må han også stå for det selv og kan ikke lene seg på at “pipen og forskningen” er tatt hånd om og videreføres av andre. Det er rett og slett snakk om å gi opp. Fair enough, men med så mye støtte de har fått og så mange milliarder, burte de ha guts nok til å si det rett ut.
Etter at aksjonærene “outet” dem, har de fått en exit som er plausibel, men de må i hvertfall vise at det er de selv som velger å gi seg pga. dårlige resultater de selv er ansvarlige for, ikke late som at de har fått til noe bra.
Det kommer ikke en partner per se, det vi kan håpe på er ett av tre, på deler eller hele pipen:
1: En aktør kjøper pipen og nåværende nano får en slump penger som kan deles ut til aksjonærene før selskapet legges ned.
2: En aktøraktør kjøper seg inn i selskapet ihht. til en eller annen brøk og viderefører det med oss som aksjonærer etter massiv utvanning av oss. (Alternativt må nåværende aksjonærer inn med penger selv for å forsvare sin posisjon, les: eimsjon. Fremdeles med stor utvanning,
3: En aktør kjøper hele selskapet, for å videreføre det, aksjonærene får en slump penger ihht. dagens kurs pluss en premie, selskapet tas av børs og vi får “lykke til videre annensteds”.
Stor utvanning for oss uansett, there is no such thing as a free lunch, men håpet er da enten: (alt. 2 og 3) vi sitter igjen med mer penger enn nå, eller (alt 1), vi får være med videre på noe som er liv lage, selv om vi blir stygt utvannet.
Hva man håper på er vel hipp som happ, jeg er med fordi nedsiden for meg per i dag er 1 krone og slik sett ubetydelig, mens oppsiden kanskje i hvert fall kan bli “noe.” … samt at det føles deilig å ha gitt nåværende ledelse fingeren, og på en måte ansvarliggjort dem for tingenes tilstand. (Les det tidligere innlegget mitt).
Blir spennende å få vite Agendaen til North.
De har valgt å øke på dagens nivåer ( 1-1.20)
Så man kan vel tolke det som at de har tro på en høyre kurs en p.d.d
Innkallelsen kommer enten iløpet av dagen, eller morgen dagen.
Får håpe på et godt løft frem til EGF. Å ytterligere positive vibber, fra de tar ordet.
Hvem vett om de har, å eventuelt hva de har jobbet med siden de begynte å kjøpe seg opp i selskapet
Noen som vet om NANOV fortsatt var tilstede under ASH i helgen?
Hadde håpet på et eller annet og kjøpte noen aksjer på 1,18 som viser seg og være en forløpig dårlig deal.
Markedet tar styrets avskjed med stor sorg…
Hehe.
“Markedet” består blant annet av at Folketrygdfondet selger et betydelig antall aksjer hver dag, men den dagen de er ferdig kan det starte en betydelig opptur.
Jeg tror de eskalerte nedsalget fredag, noe som vil vises på aksjonærlistene i morgen kveld. Om det stemmer blir de trolig ferdig i løpet av inneværende uke.
Jeg tror de eskalerte nedsalget fredag, noe som vil vises på aksjonærlistene i morgen kveld. Om det stemmer blir de trolig ferdig i løpet av inneværende uke.
For øvrig representerer dette nedsalget en gavepakke til dem som har tro på at aksjonærgruppen AGNV og North kan få til noe her.
Folketrygdfondet har deltatt ved samtlige emisjoner på kurser mellom 14 og 114 kroner. Nå gir de aksjene vekk for knappenåler og glansbilder.
Aksjen stiger på høyt volum, og faller tilbake på langt lavere volum. Ulempen med en lite likvid aksje som NANOV.
Akkurat det representerer jo positiv PVI (pris-volum-indikator) = styrketegn i teknisk analyse.
Det er helt riktig, men det er allikevel frusterende på kort sikt.
Det er mulig dette er gammelt nytt, men North har økt ved 2 anledninger forrige uke. Om listene er korrekt ser det ut som om de nå eier over 14 millioner aksjer, noe som utgjør 12,3 % eierpost i Nanov.
Da måtte de vel ha flagget før åpning i dag?
Er vel 10% som er neste grense for dem.
North eide fredag kveld 9.93% av NANOV og må dermed flagge hvis de øker ytterligere.
Ja, og det må skje etter close samme dag, evt før åpning påfølgende dag.
I listene ser det ut som det er korrekt at de ligger over 10% ja, men på to forskjellige kontoer, som det også står at har samme handler. Vet vi ikke skal prate så mye om listene utenfor innsidetråder, men dette er vel kanskje en bug @pdx ? At North Energy står med to kontoer i Nano som til sammen er over 10%? Litt kritisk for de som er inne vil jeg tro?
Er det en dobbeltføring i listene da? Ikke meningen å dele insiderinformasjon @pdx - bare for å finne ut hvor mye de eier.
Jeg synes det lukter bug, men må grave litt til før jeg vet.
Aksjonær ID 35609 og 1170200 står begge som “NORTH ENERGY ASA - KONTO #1” og ligger begge i aksjonærlista på hhv 1. og 4. plass.