Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Skal prøve å få sjekket rådataene i kveld :slightly_smiling_face:

3 Likes

North Energy fortsatt under flaggegrensen

1 Like

Jepp, er dette her vi lurer på, som er fra forrige onsdag om jeg ikke tar feil i hoderegningen:

2 Likes

De er nok ikke over flaggegrensen. Har en testversjon av listene som håndterer data litt bedre og der er det bare en North Energy i listene. Skal få den versjonen ut snart :slightly_smiling_face:

5 Likes

Med referanse til dagens Radforsk hvor det på tampen ble gjort en oppsummering av situasjonen i NANOV.

Einarsson ønsker ikke å uttale seg om hva de stemte, hva de tenker skal skje videre etc. Det er jo forsåvidt greit hvis de fortsatt er aksjonærer.

Men for noen dager siden ble det postet et innlegg hvor det ble skrevet at «Radforsk er ute».

Dette henger jo ikke helt sammen…
Er de ute?

Hvis svaret på det er ja burde det ikke være vanskelig for Radforsk dele med omverden at mente forslaget med APIM var det beste for selskapet og når de ikke ble slik så solgte de seg ut.

Aksjoærlistene er jo ikke akkurat hemmelig :sweat_smile:

1 Like

Vibrasjonsterapi → terapi mot hodepine anno 1890. Slik jeg innbiller meg det er å være NANOV aksjonær under Egberts styre

10 Likes

Om listene stemmer er Radforsk ute. På listene fra 6. des solgte de alt. Måten de ordlegger seg på i dag viser vel også at de ikke aner hva som vil skje med selskapet fremover.

Ellers en snodig 5 minutter i dagens podcast hvor det virker som de skulle ha en pause mellom gjester og sluttkommentarer, men mic var på. Iaf på Spotify episoden?

1 Like

Jeg hørte ikke hele, så det fikk jeg ikke med meg. Prøver å ikke bli hekta på nye biotechs, det er altfor dyrt! :cold_face:

4 Likes

Hva er forventningen til folket mtp EGF?
Noen som har hørt noe om AGNV skal stille med noe forslag til styre?

Eller er det kun North som styrer showet?

Fra JMA :
Beklager lite info siden fredag og børsmeldingen som kom. Det nye var at Malene har trukket seg. Det er bra, men vi må sikre oss den iformasjon hun sitter på før hun slutter. Og hun bør jobbe parrallelt med nye CEO en periode. Har bedt de utdype hva de legger i “transition”.

Ift NE så har vi snakket med dem flere ganger, og hver gang er det vi som forsøker å samarbeide og deler info. Vi har en plan, vi er transparente, vi ønsker å drive selskapet videre, implementere nye prosjekt. Hva vil NE? Ingen som vet!! De holder korte tett til brystet, de krevde alle styreplasser selv om AG er størst. Vi sa høflig nei, og tilbydte de 1 av 3 plasser. De skulle tenke på det i 2 dager. Det gjorde de ikke. Istedenfor gikk de bak ryggen vår og satte igang EGF prosess der de ønsker å styre og sette agendaen selv. Så det bygger opp mot maktkamp om å få mest stemmer.

Vi har vunnet før og vinner igjen på EGF. Vi skal ikke la 9 % majoritetseier få kontroll over 70 mill og beslutningsprosessene på hvor selskapet skal gå. Det blir en massiv fullmaktsprosess og vi skal samle enda flere av småaksjonærene.

Vi komme med mer info på onsdag!!

14 Likes

Mhm, fordelen her er vel at North kommer til å avsløre/dele sin agenda ved EGF?

Å er vel også avhengig av flertalls oppslutning for at forslagene skal gå igjennom?
Så om tilbudet er bra, så er jo all ting godt.
Om planen virker dårlig. Så står vel AGNV sterkt nok til å stemme planen dems ned 🤷🏽

Om North klarer å hente ut 3-4 kr pr aksje. På en eller annen avtale, så er vel forhåpentligvis dette noe fleste parten vil si seg fornøyd med? Mtp situasjonen selskapet står i.

1 Like

Dette er ingen overraskelse, de har en plan som er staket ut og den skal de levere på uavhengig av AG.

Det er nå «moroa» begynner, men begge partene jobber for aksjonærene og er store eiere selv. Det blir umulig verre enn Egget og Malene (famous last words :joy:)

1 Like

Ikke bare kamp mellom styret og retail men nå også NE og AG. Fremdeles :popcorn: å følge med :slightly_smiling_face:

3 Likes

Når er det vi venter info om GF?

North er en industriell aktør(dog har tydeligvis gått seg vill) i sitt felt. Hva de holder på med i nordic nanovector kan ikke være annet enn skall, underskudd og cash. Noen nevnte også at en stor aksjonær i North hadde tette bånd til IFE tidligere, stemmer dette?

Tenker at det blir for mye å be om at North skal være savior for caset - men når de ser at andre store selger seg ut så har de vel ikke noe annet valg enn å kjøpe opp kontroll hvis de ikke ønsker å ta tapet.

AG har meldt 16% - north har 10% - ingenting er gitt mao.

Hadde sikkert ikke vært dumt av North å annerkjenne AGNV da de spilte en stor rolle i at North sitt narrativ gikk gjennom.

Beste med dette er at arrogante fjøsnisser som Egberts og Malene tar kjeppen og går. Gitt holdning, ordlyd og argumentet fra førstnevnte det siste året håper jeg dette får konsekvenser for han utover vervet i nano. Han har ikke opptrådt særlig tillitsvekkende, men det er gjerne “customary in these situations”…

2 Likes

Ja, fram med :popcorn:, større shitshow skal man lete lenge etter :sweat_smile:

Må jo bare ende bra dette.

1 Like

Dette tror jeg er helt spot-on! :dart:

Hva de synes om tidlig fase biotek kom jo egentlig godt frem i deres første børsmelding om fusjonen: We are also questioning whether shareholders are best served by continuing a strategy exclusively focused on early-stage oncology R&D - a strategy which historically has been extremely detrimental to shareholder values.

Så hvorfor de kjøpte seg inn er vel også et helt fair spørsmål :man_shrugging:

Ja, den siste biten der er rimelig tilbakestående å uttale offentlig…

ny CIO på trappene ?:smiley:

For en illikvid drittaksje. Blir herjet med på puslevolumer og støttekjøpene ser ut til å ha tatt slutt. Er så nær å dumpe hele dritten og aldri se meg tilbake, men klarer selvsagt ikke, fordi jeg er evneveik.

5 Likes

Det kan jo godt være, og for dette har de betalt 1,68 NOK i snitt.

Antakeligvis kan de regne på slike ting bedre enn den jevne aksjonær i NANOV som består av 12 000 enkeltindivider, så de som selger seg ut på 1 krone når North mener det minst er verdt 1,68 NOK tar kanskje en vel rask beslutning på verdiene her?

Som nevnt over er det ikke overraskende at North kjører solo på dette, de har ikke uttalt seg på samme måte som AG og har en finansiell tilnærming til caset versus AG som jobber mot det mer kliniske aspektet i pipen.

3 Likes