Eller så tok de et 10-15 millioner kroners lodd og bommet totalt, noe som ser mer og mer sannsynlig ut. Hva er vel 10-15 mill for en finansiell aktør i verdens rikeste land?
Tror du ikke de da hadde kastet kortene i stedet for å bruke masse ressurser på dette videre?
Hvordan er North sin historikk for å skape verdier for aksjonærene sine? Er det proffe og dyktige folk?
Jeg tok et lodd som gikk til helvete, og sitter fortsatt i håp om at det skal skje et mirakel. Mulig de har en plan, men har vanskelig for å se hvordan de skal få snudd dette til deres favør.
Gimme your answers
Da er det juleferie i 3 uker da.
Hvis AG og North ikke står sammen om veien videre så er dette ett fortapt selskap.
Har lurt på dette lenge og nå er tydeligvis svaret gitt.
Farvel Nano, I’m out!
Dine penger, dine valg.
Men er vel ganske klart at North og AGNV har to vidt forskjellige strategier.
AGNV skal fokusere på videre drift, å har presentert den ideen til North.
North har vel en agenda om å hente ut verdier der de kan.
Kommer vel en børsmelding til før nyttår.
Om hvem de har tiltenkt stillinger i styret.
Må si det er overrasket og skuffet over at NE og AGNV ikke er samstemte. Gir lite mening at en 9% eier og en 16% eier prøver å få kontroll og implementert sin strategi uten å snakke sammen.
Tipper AGNV ønsker å drive biotek, enten med NN produkter eller med annet selskap, mens NE har noen egne finansielle planer.
Ja, da er det bare å ta frem og følge med fra sidelinjen på hva som blir neste kapitel i denne norske biotek drama/thriller serien
Hvem bør ta styringen i NANOV videre?
- AGNV
- North Energy
- Bryr meg ikke, finner veien ut selv
0 stemmegivere
Enig i at dette virker håpløst - jeg venter med å selge til neste år ( økt skattefradrag da)
Litt rart at det « nå» virker håpløst for noen.
North har vært tydelig på at de var imot Merge med APIM. Da de mente dette var dårlig håndverk. Å ikke var Lønnsomt ( økonomisk vinning) for dagens aksjonærer.
Alle «vi» aksjonærer bemerket oss også, at den foreslåtte Mergen. Var på dårlig premisser.
Så vi stemte ned det eneste forslaget som lå på bordet. Uten noe alternativ.
Å nå som noen tar grep, å skal prøve å finne ut om de kan skape verdier. Ved å ta over roret i selskapet. Så skal man plutselig UT fort som faen?
Strategien til AGNV er søt, men garanterer ingen ting. « fokus på videre forskning» uten ansatte blir vanskelig. Å det å forske på resultater fra en studie Som er avsluttet, er ingen garanti på suksess.
Ser poenget ditt, men to grupper som ønsker svært ulike løsninger fremover og begge har i praksis nok stemmer til å blokkere for den andre kan fort vekk ødelegge for begge løpene videre.
North er største aksjonær med 10%
AGNV består av 250 medlemer som står fritt til å bruke sin stemme slik De vil.
Så i mine øyne er det positivt at ting er som de er.
Her må North presentere et tilbud/strategi som er fristende nok, for medlemer i AGNV til å stemme på dem.
Å pr d.d er det vel påtide å innse at nå handler det om å melke kua for det som er igjen.
Klarer North å fikse 2 kr pr aksje er det 100%
Klarer North å fikse 3 kr pr aksje er det 200%
Husk at om North Energy kommer med et forslag om at selskap XYZ kjøper NANOV for 2,-/3,- kroner for å innfusjonere det og bruke underskuddet må de ha aksept av over 90 % av aksjene før de kan tvangsinnløse resten av skajonærene. Med den spredde aksjonærbasen det er i NANOV er det ikke nødvendigvis gjort i en håndvending å få de nødvendige akseptene til et bud. Mange sitter jo å håper på at det skal skje noe med forskningsporteføljen også er det helt sikkert en stor gjeng aksjonærer som ikke besvarer spm om de vil selge eller ikke.
Det å gi bud på selskaper hvor du ikke på forhånd kan garantere at du får tak i det nødvendige antallet aksjer er ikke veldig attraktivt, krever mye jobb og har usikkert resultat.
Om alternativet er 1 kr eller konkurs.
Så ønsker jeg North lykke til.
Å de fortjener ros for forsøket.
Om det skulle komme et bud på 3 kr pr aksje i selskapet.
Vil jo dette også gi en liten rally på forventning på aksept.
Å man kan muligens selge aksjene sine med rabatt til 2.50 til en som er villig til å «Tro» at dette går hele veien.
Uansett. North har gjort noe. North er nå et alternativ
Frem til børsmeldingen fredag var det 0 alternativer på bordet.
Det er Ingen garanti for suksess.
Anbefaler ingen å kjøpe seg et «lodd»
Men for meg som sitter i det.
Er jeg glad for at North gjør et forsøk.
Bare noen betraktninger fra en tidligere aksjonær.
Jeg tror veien videre kan bli vanskelig om ikke AG og North blir enige.
Hvis North ene og alene er ute etter skattefradraget, så kan vel det være et gode for begge parter?
North kan vel overta NANOV som skallselskap mot at de betaler en fornuftig andel av skattefradraget i cash, og mot at AG i tillegg overtar alt innhold inn i et nyetablert selskap som da kan få en ny frisk start…?
Det blir ellers svært vanskelig å hente inn frisk kapital for videre drift og uten tilført kapital vil ikke selskapet kunne driftes lenge nok for å selv kunne dra nytte av skattefradraget.
Tankene om BF som partner og redning er forlengst svunnet slik jeg ser det.
Skal det arbeides videre i retning mot partnerskap, så tror jeg faktisk det vil være en fordel om selskapet slipper å dra på «NANOV-stempelet» i fremtiden.
Selskapet er nesten mer kjent for hyppig utskiftning av CEO enn det er for Betalutin.
Uansett, så håper jeg det går veien for dere fremover. Spesielt for dere som har vært med fra høyere nivåer og ned til dagens kurs.
Er det noen som vet om Nano deltok på ASH sist uke, og hvordan det evt. gikk?
Når krybben er tom bites hestene. De bites forresten like mye når den er full, også.
Det er ikke sikkert North mener det nå lenger. Det som skjer nå var neppe en del av Norths masterplan da de gikk inn. Så for alt vi vet er målet til North å prøve å redde seg i land på 0,75 til syvende og sist for å minimere tapet. Basert på infoen fra AG så er det lite som tyder på at North er ute etter noe annet enn høyest mulig slaktevekt.