I morgen kommer i alle fall en oppdatering fra AG-gruppen, da får vi se hvilken retning de har tenkt å gå.
Enn så lenge vet vi at de har “hver” sin agenda, men jeg er sterkt tvilende til at målsettingen er å bruke et halvt år og mange ressurser på å få 1,2 NOK pr aksje. Kall meg gjerne naiv, men det finnes da vel mer spennende ting å bruke ressursene på en å famle rundt i blinde i det caset her.
AG-gruppen er som nevnt over ekstremt fragmentert, deres ønske var å stoppe APIM-prosessen, kaste styret og CEO og deretter se på verdifremmende tiltak. 2 av 3 punkter er check, nå gjenstår det siste og det største.
North har kun sagt at dealen med APIM var kortsiktig trigget og dårlig argumentert for, den ønsker de ikke. At noen nå skal påberope seg hva deres target er for exit og hvilke planer de har for dette fremover er man ikke i stand til. Vi får vite mer om noen uker.
Det vi er vitne til nå er vel god, gammeldags posisjonering; nå bruses det med fjæra og man prøver å komme i lead-position for de neste stegene. North mener de er best skikket til å dra dette videre uten at AG-gruppen trengs til dette.
Det kommer noen svar om ikke lenge og jeg kan forstå holdningen til North. De vil uansett få støtte fra AG-gruppen så lenge det øker verdiene til et nivå de 16 % i AG-gruppen også vil være tilfredse med.