Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Er det basert på en logisk tolkning mener du?
Ved å samarbeide med AG vil de få igjen mindre enn 0,75 pr aksje, men ved å styre showet alene vil de få igjen 75 øre?

Hvorfor i alle verden dumper de ikke bare alt ut på 90 øre i stedet? Det har vært omsatt aksjer fra både Radforsk og Folkeshortefondet i range 1 - 1,20, det kan også North fint klare. Hvis de vil ut med 7 mill aksjer over kurs 1 NOK er det null problem, de trenger ikke å flagge før dagen etter. Da vil de kanskje bare få 80 øre for resten (?), men allikevel snittet godt over skisserte 75 øre.

Mye svartmaling her nå?

1 Like

Unøyaktig av meg - la oss heller si at kanskje er målet til North å klare 1,2? Jeg tror ikke vi skal la oss forlede til å tro at North nødvendigvis er der for å sikre gevinst over 1,68 - jeg tipper de tok en sjanse og bommet, og nå jobber for å minimere tapet.

Eller sagt på ENDA en måte, jeg tror 2-3 kr. er urealistisk.

1 Like

Dagens tall: 2521

Bingo!

I morgen kommer i alle fall en oppdatering fra AG-gruppen, da får vi se hvilken retning de har tenkt å gå.

Enn så lenge vet vi at de har “hver” sin agenda, men jeg er sterkt tvilende til at målsettingen er å bruke et halvt år og mange ressurser på å få 1,2 NOK pr aksje. Kall meg gjerne naiv, men det finnes da vel mer spennende ting å bruke ressursene på en å famle rundt i blinde i det caset her.

AG-gruppen er som nevnt over ekstremt fragmentert, deres ønske var å stoppe APIM-prosessen, kaste styret og CEO og deretter se på verdifremmende tiltak. 2 av 3 punkter er check, nå gjenstår det siste og det største.

North har kun sagt at dealen med APIM var kortsiktig trigget og dårlig argumentert for, den ønsker de ikke. At noen nå skal påberope seg hva deres target er for exit og hvilke planer de har for dette fremover er man ikke i stand til. Vi får vite mer om noen uker.

Det vi er vitne til nå er vel god, gammeldags posisjonering; nå bruses det med fjæra og man prøver å komme i lead-position for de neste stegene. North mener de er best skikket til å dra dette videre uten at AG-gruppen trengs til dette.

Det kommer noen svar om ikke lenge og jeg kan forstå holdningen til North. De vil uansett få støtte fra AG-gruppen så lenge det øker verdiene til et nivå de 16 % i AG-gruppen også vil være tilfredse med.

2 Likes

De stakkars innsiderne i North kjøper aksjer i eget selskap i dag. Noen burde tipse de om at de er i ferd med å gå på en kjempesmell i porteføljen sin.

5 Likes

Ja de hadde vel aldri i verden gått inn med i overkant av 30 tusen kroner hver dersom de ikke var helt sikre?

5 Likes

I så fall; de tok en sjanse men tapte, hva er da rasjonalet med å utelukke et samarbeid med AG?
To sterke grupper som jobber sammen for en better outcome er vel bedre å stå på hver sin skanse og skule på hverandre?
Begge ønsket å skrote APIM-dealen, begge ønsket å kaste sittende styre og ledelse.

Jeg kjøper ikke dette argumentet med at ting ikke gikk som ventet for de.

North kjører nå solo fordi det som var planen når de gikk inn i aksjen er åpenbart planen de fortsatt styrer etter.

AG-gruppen har vist gjennom resultatet på EGF og de to dokumentene de utarbeidet at de har noe å fare med og gir jernet for et best mulig resultat.

Her stritter North mot, hvorfor skal de gjøre det, med mindre strategien deres fortsatt er intakt og skal følges hele veien til mål, hva det enn måte være?

North fremstår vel ikke akkurat som desperate når de avviser henvendelser fra AG gruppen om å votere styremedlemmer sammen…
Eller er det grunn til å tenke annerledes på det? Veldig nysgjerrig på hvordan andre argumenterer for det motsatte.

3 Likes

Var det ikke ventet nyheter fra aksjonærgruppen i dag? Noen som har hørt noe??

1 Like

De skriver “Onsdag” , ikke hvilken … :crazy_face: :slight_smile:

1 Like

Ikke umulig at North har en plan, men betyr jo ikke dermed at det blir suksess.

De har vel hatt en del planer noen år tilbake også.

Enten går slike veddemål bra eller dårlig. Ikke noe værre en det.

1 Like

Pressemelding fra AGNV:

Pressemelding - 14.12.22.pdf (233,7 KB)

4 Likes

Dette ser bra ut - blir ikke mye julefri på Asmyr!

1 Like

Noen som kjøper aksjer i dag?

Eller er all tro og håp forsvunnet?

Nei, skal en få noe skattelette til året, så blir det vel snart salg og sletting av ask konto her i gården :frowning:

1 Like

Ryktes om økte satser neste år.

Men ser poenget.

Hadde håpet på litt mer liv og fart, nå som de som gikk i bresjen for å stemme ned APIM dealen skal fronte sine alternativer.

Sånn til info så bruker Nordnet 10-15 virkedager på å avslutte en ASK konto, så har du konto der så har du det travelt.

Nordea her, men det har jeg ikke tenkt på.

Skattefradraget som er foreslått for 2023 skal vel gjelde for salg foretatt etter at statsbudsjettet ble lagt frem. Da får du det ett år før også.

2 Likes

Er du sikker?