Hva snakker du om?
Jeg er ikke inne i dette makkverket av et selskap, men etter mange år som aksjonær så følger jeg fortsatt med. Spent på hvordan dette ender.
Hva snakker du om?
Jeg er ikke inne i dette makkverket av et selskap, men etter mange år som aksjonær så følger jeg fortsatt med. Spent på hvordan dette ender.
Ahh skjønner. Da missforstod jeg helt her
Er vel ikke fritt fram for North, selvom de tar styreplasser?
De må vel begrunne sine avgjørelser?
Å eventuel er vel et mistillitsforslag enkelt å stille, mtp at aksjonær gruppen innehar ganske mange % av aksjene?
Slik jeg forstod det var folket i Reach fornøyd med North sin innsats? Eller har jeg misforstått?
Så lenge North ikke spiller med åpne kort overfor sine medaksjonærer om sine intensjoner for Nordic Nanovector, så finner jeg det vanskelig å sette noen lit til at de ønsker sine medaksjonærers beste.
Der er AG Nano mye mer tillitsvekkende ved at de er åpne om sine planer/intensjoner for veien videre.
Med mindre North viser kortene, forteller hva de ønsker med selskapet og hvordan de ønsker oppnå dette, så mener jeg personlig det er det beste/tryggeste å gi fullmakten for sine aksjer til Asmyr da vi vet hva de står for og de virker å søke en vei de håper vil gagne alle aksjonærer.
Men er planene så realistiske?
Skulle likt å fått litt mer info om hva disse samtalene med denne potensielle partneren går ut på. Å hva den kan bety for oss.
Samt greit å vite om JD & Co blir med på dette. Før de tar over styringen.
Er det utenkelig at North planlegger å tilby en sum pr aksje allerede på EGF?
Ble vel nevnt at Carneige/NN mottok et bud, som de mente ikke anerkjente verdiene i selskapet? Kan dette være fra North?
North må jo presentere sin agenda på EGF. Kjipt å ha gitt Asmyr sin fullmakt, om det North presenterer er noe man er tilfreds med?
Nei, det er i North sine hender å lette på sløret før den tid. Om de ikke gjør det, så.kan de heller ikke forvente at folk skal støtte dem. Er nok svært mange som ikke har mulighet til å stille personlig på egf og da er eneste rimelige alternativene å enten 1)gi fullmakt til asmyr eller (om man mener asmyr sin plan er helt uaktuell) 2)avstå helt fra å gi en stemme ved egf med risikoen det medfører for å bli overkjørt av North.
Slik ting ser ut nå er alternativ 1 det eneste aktuelle for min del.
Når de redegjorde for prisingen i APIM-mergeren sa Egget at markedet har alltid rett. Underforstått er “riktig” verdi av NANOV det markedet til en hver tid er villig til å prise det. Så dersom North har gitt et bud som var lavere enn 1,35 NOK pr aksje så er nok det å ikke “anerkjenne verdiene” hvis Eggets teori har vært avgjørende.
Samtidig er det ganske urovekkende hvor stor distanse det er fra det avtroppende styret og aksjonærene på hva som er riktige prisingsmekanismer. Mange hevdet med at en merge med APIM hvor de skulle eie 75 % av selskapet og få en egen pris på 500 MNOK så ville aksjen falle til 30 øre. Men det er helt fint for Egget og Marlene så lenge de får lov til å sitte i et styre? Samtidig skal de ha takket nei til et bud som eventuelt var langt over dette i reell kroneverdi pr aksjonær?
En skal være passe forstyrre for å hevde at reisen i NANOV har vært helt fin og at dette gikk som forventet, men når vi først har kommet dit vi er i dag og 70 - 95 % av verdiene man eide er forduftet, får man i alle fall mye spenning på tampen av reisen! Jeg mener Asmyr og de gjør alt rett her ved å se på alternativer og metoder for å finne svar og nye veier å gå, samtidig er det litt ekstra krydder at North holder på med sitt og raider aksjer bare for å skulle gi aksjonærene en siste omgang med juling på tampen! Snakk om å sparke noen som ligger nede (hvis det er agendaen, det vet ingen, selv om noen mener de vet…)
Det er i alle fall mye som fortsatt kan skje, både på godt og vondt, og i løpet av januar blir det en god dose med action. Skjønner at dette er interessant både for aksjonærer og de på sidelinjen, det er ganske unikt i norsk biotek det som spiller seg ut i her.
Management med styre og ledelse er helt tømt for tillit blant sine aksjonærer, det må virkelig være en skamfull exit for Egget og Marlene. Fra å være stjerna i norsk biotek og bli spådd til det neste, store Algeta ble man på 8 måneder redusert til copy and paste av Clavis.
Man bør lære seg dette en gang for alle; sett de trygge pengene i fond eller egne virksomheter, krydder-kapitalen investerer man i biotek og oljeservice.
For krydder er det det alltid har vært; det kan gjøre en opplevelse helt magisk, men det kan også ødelegge totalt for det som egentlig var perfekt måltid var det ikke for nettopp krydderet
Alle her er utrolig negative overfor North Energy. Jeg tror en aktør som NE er det som trengs for å kunne få frem de resterende verdiene i selskapet. De har et bredt kontaktnettverk og erfaring som ikke AGNV besitter.
Jeg ser frem til GF 3. januar, det blir spennende å se hva som blir dratt opp av hatten der.
Eller selvtillit, dresser og sleik som det også kan kalles.
De har som sagt muligheten til å vise kortene sine, men velger å ikke gjøre det inntil videre…
Lite sleik og gelé å spore på hodet til lillegull til Lilli Bendriss.
Tror uansett det er en fordel at North er et alternativ. Å ikke bare AGNV.
Det at North Fortsatt er med, er grunnen til at kursen en så lenge holder seg over kronestykke.
Du er veldig pro North - og har vært det siden din inntreden på nano-tråden. Er du aksjonær i North Energy?
Det skjønner jeg godt at de ikke har gjort. De kjøpte akkurat 7% av selskapet. Hadde de lansert planene sine før de kjøpte aksjene ville de måtte betale mer.
Sitter kun med aksjer i Nanov, vis det var meg du siktet til.
Slik jeg ser det, kan North gjøre jobben til Carneige en gang til.
Men de har alt og vinne på å finne den mest lønnsomme dealen.
Er fortsatt overbevist om at Malene og Egberts hadde er ord med i Carneige prosessen.
Å at de fokuserte på å holde JD & R&D i videre arbeid.
Jeg investerte i dette for å tjene penger.
Når ting har blitt som det har blitt.
Må jeg få gjøre min vurdering om hvilken løsning som kan begrense tapet mest mulig.
Ser dessverre AGNV sin strategi som høy risiko.
De har ikke presentert noe konkret om status på samtaler de har hatt med potensielle partnere.
De vett ikke om de gjenværende ansatte i NN blir med videre.
Å de har heller ikke presentert hvem dette teamet består av.
Tror dessverre ikke Jon Mange Asmyr har samme kontakt nettverk som for eks Egberts eller tidligere ledere i NN. Innenfor pharma sektoren.
Å tror dessverre ikke at denne arbeidsgruppen har nødvendig kompetanse tll å kunne foreta analyse av data fra Paradigme, om JD&co forsvinner.
Du må gjerne presentere fordeler med AGNV som kan få meg til å endre mening.
For min del er 1 kr bedere en 0. Og 2 kr bedere en 1 kr. Sånn ser jeg på penger, å mine investeringer.
Er deres lite konkret og kanskje urealistiske plan mindre risikofylt enn planen til North som du ikke vet noe om?
Jeg forstår at det er å velge mellom pest og kolera, men man vet i all fall noe om det ene alternativet.
Jeg tror uansett enden på visa blir at man skulle tatt APIM dealen (eller solgt seg ut, det er jo fortsatt mulig å få 1kr istedenfor 0kr aksjen). Men å gi sin støtte til North er veldig rart gitt hvordan situasjonen er nå, synes jeg. Man skal heller ikke se bort ifra at planen deres er fiendtlig ovenfor øvrige nåværende aksjonærer.
Nå er det kun 5 arbeidsdager siden North fikk begynne sitt arbeid, med innkallelse til EGF, etter det har de økt sin beholdning med nesten det dobbelte,
Risiko i Å tro på North? Absolutt.
Men de står da ikke fritt til å
Gjøre som de vil, selvom de er største eier med 15%.
Å de virker å ha tro på det de skal i gang med, mtp oppkjøpet av FTF sin beholdning. Til en pris nært dagens kurs.
Jeg kan ta feil. North kan vise seg å være noe kyniske jævler.
Men de kan også komme med noe vi alle kan bli fornøyd med, gitt dagens situasjon.
Blir det kurs nordover i morgen ?
Venlligst kjøp aksjer slika at AGNanov blir store og sterke…
Vi aksjonærer er så bortskjemt på oppgang at denne tråden ikke lenger opplever noe særlig aktivitet på en sterk dag som denne.