Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Fra +14%
Til - 2 %

Skule tro noen jobbet hardt for å holde kursen nede.

1 Like

De trenger ikke jobbe hardt en gang, ettersom volumet på vei ned er så lavt. Illikvid ræl som er altfor lett å styre så lenge bulls ikke tar kampen overhodet.

2 Likes

Altså her er det ikke snakk om bulls og bears, det der var rett og slett jinxing :stuck_out_tongue_winking_eye:

Fra - 2 %
Til + 6 %

Skule tro noen jobbet hardt for å holde kursen oppe.

2 Likes

Selvsagt kalkulert fra min side :sunglasses:

1 Like

Det ønskes at budskapet skal spres, så da deler jeg fra AGNV:

Da har jeg fått melding fra en på Topp 20 at NORTH ENERGY har satt folk til å ringe rundt å formentlig skape splid i Aksjonærgruppa. Vedkommende ble avvist umiddelbart, så jeg vet ikke hva denne personen hadde som agenda. Blir interessant å høre om de forsøker kjøpe aksjer fra de største aksjonærene “off market”, om de presenterer en skittpakke mot oss eller om de faktisk har en plan.

Har NE en plan som er bedre og mer aksjonær vennlig enn det vi har presentert, er AGNV de første til å støtte intiativet. Jeg vil sammen med arbeidsgruppa bruke fullmaktene til det beste for aksjonærene. Her er jeg ikke opptatt av posisjon men aksjonær verdier!

Dersom NE har bedre planer enn oss oppfordrer jeg de til å kommunisere disse planene offentlig. AGNV skal i tillegg ha garanti på at det ikke blir foreslått en grisete emisjon på lav kurs der de er garantist og plukker opp selskapet til knapper og glansbilder. Det vil være dødstøtet for aksjekursen og mulig oppside for alle oss med betydelige tap.

NE har snittet seg ned til lav kurs, de har ikke fremlagt noe plan, ønsker ikke et styresamarbeid, og ringer nå rundt til våre medlemmer med en agenda. Bør være enkelt for de fleste å legge sammen 2+2!

Folkens, gi oss din fullmakt og la oss prøve vår aksjonær vennlige tilnærming ref planen vi har kommunisert. Lykkes vi ikke kan NE overta!

Spre budskapet! Vi må nå ut til 12.000 aksjonærer.

Mvh Jon Magne Asmyr

8 Likes

Var kanskje ikke så smart å ikke få høre mer om hva de ville :man_shrugging:

5 Likes

Nei, var nok litt mye innbytterpuls der ja :sweat_smile: Et par pust med magen og ett «hva kan jeg hjelpe dere med da» hadde nok vært litt mer rasjonelt hvis man lurer på hva strategien til NE går ut på.

4 Likes

Har litt vansker med å skjønne hvordan NE skal klare å få igjennom en plan som ikke er aksjonærvennlig når de kun eier 15%. Hvorfor kan de ikke bare dele sin strategi? Gir lite mening, men forventer å bli skolert i vulture capitalism.

3 Likes

Jepp. Helt enig.

Forstår ikke hvor denne ekstreme frykten kommer fra.

15% betyr ikke at de står fritt til å kjøre et eget løp.

Samt agendaen kommer 3 januar.

Det vil si at North har brukt Max 3 uker, fra de kom med invitasjon til EGF, til å presentere sin plan/strategi.

Carneige prosessen ventet vi over 3 måneder på.

Om man er så redd for hva North skal finne på. Så får man jo rett og slett møte opp 3 januar, å ta valget etter North har presentert sitt.

Et spørsmål fra en kamerat, og nei han har aldri vært den smarte i gjengen, men han lurer på:

Hvorfor kjøper North 15 % av selskapet til kurs 1,3 i snitt hvis planen deres er å senere kjøre en rettet emisjonen på 30 øre?

Hva tjener de på noe sånt?

Og har man ikke mulighet til selv å møte opp, så er det bare å gi sin fullmakt til AG Nano, da man der vet hva de ønsker – og man ihv vet at de ønsker ta vare på alles aksjonærverdier.

5 Likes
  1. januar er da bare valg av nytt styre?

Forventer dere mer info fra North utover det?

Hvis man skal støtte North sine styrerepresentanter ville iallefall jeg (hvis jeg fortsatt var aksjonær) ønsket å vite hva slags kurs de ønsker videre.

5 Likes

Ok, skal gi etter på den. Mulig jeg er for blåøyd, å har en for positiv forventning til det North kommer med.

Bemerket at Asmyr også poengterte i en uttalelse i dag, at AGNV kan være villig til å stille seg bak North, om det de presenterte var bra.
Å det var en fin ting å presisere.

4 Likes

Si NE nå har brukt 20 mill for å kjøpe de første 15%.

En rettet emi på 200 mill aksjer til 10 øre gjør at de for 20 mill til kommer godt over 2/3 av aksjene i selskapet.

Om det er planen vet jg ikke. Men med kontroll på alle styremedlemmene er det lett å rigge for et kapitalbehov og så plutselig en morgen kunngjøre at rettet emi er gjort. En slik utvanning har de per i dag ikke fullmakt til, krever Gf. Slik sett blir egf 3.1 en viktig test på styrkeballansen.

2 Likes

Jepp, og det er viktig poeng, for de trenger 2/3 flertall for å få til noe sånt selv om de skulle «eie» alle styremedlemmene. Styremedlemmene har ikke kontrollerende stemmer i seg selv, de kun foreslår i henhold til det de har fullmakter til.

Hjelper lite om North har 16 % av aksjene hvis resterende 84 % sier nope til styrets forslag. Men at North har en plan trenger man ikke å være i tvil om, men om den er basert på at de har til formål å lure alle andre aksjonærer eller om det ligger i at de har en exit-plan på alle som eier aksjer vet man strengt tatt ennå ikke.

Tror det blir lite gjevt å være NE hvis de skal velge inn styre på «oppførselen» de har utvist hittil. AGNV kommer til å få godt med fullmakter, det er som Asmyr, Tyrion med flere sier; kommer det en god deal / plan for alle så blir det stemt for. Har de kun skjulte hensikter blir de nedstemt. Veldig lite komplisert.

3 Likes

Muligt svar er potentielt hostile takeover; får NE opbakning på EGM til at køre en rettet emi mod egne interessenter, da kan NE efterfølgende gentage processen indtil selskabet er tilpas udvandet og NEs interessenter flagger 90% … med efterfølgende tvangssalg ud fra 10 dages MA i daglig handel.

Ganske spekulativt, men nok ikke amatører, der er på gang her. NE kan vel ikke få gavn af NANOs underskud, alene ved at være aktionærer? NE skal vel være reelle ejere, før dette kan accepteres rent skatteteknisk?

2 Likes

Hvem i all verden vil sette 1,6 mill short i en så illikvid aksje, der North og AGNV tar mer og mer av fri flyt, den kan pumpes herfra til månen og det kan komme bud av noen som vil ha det enorme skattefradraget. Det er en risiko jeg ikke ville sovet med hvert fall. De aksjene skal kjøpes tilbake, lykke til.

1 Like

Yup, som nevnt tidligere. Dette er finansakrobater, man vinner ikke ved å være vanlig aksjonær nødvendigvis.

1 Like