Et spørsmål.
Kan ikke AGNV foreslå kandidater til styreplass til upcoming EGF?
Kunne vært en klar fordel med en : 2 fra North 1 fra AGNV i styret
Et spørsmål.
Kan ikke AGNV foreslå kandidater til styreplass til upcoming EGF?
Kunne vært en klar fordel med en : 2 fra North 1 fra AGNV i styret
3 fra AGNV er nok å foretrekke North har ikke noe å gjøre i styret om de ikke støtter planen til AGNV. Men må kanskje forhandlinger til. Blir spennende å se. AGNV 3 eller North 3 er lettest å se for seg. En kombo er vanskeligere å se utfallet av.
Er du så sikker på at North kun vil oss andre vondt altså?
Isåfall håper jeg for min del at AGNV. Kan komme med mer konkret informasjon om hvorfor vi skal tro på dems strategi.
Ingen klarer triggere i det som er presentert til nå.
Men for all del. Nå står aksjen, og selskapet på stedet hvil. Så Kommer det noe en kan tro på. Kan kurs løft komme fort
Vet ikke hvor mange ganger jeg må si det, men nei. Jeg mener ikke at jeg vet noe om hva North vil, bare hva de har muligheten til for å effektivt få penger ut av sin adferd hittil.
Skal den teorien stemme, så må de ha flere aksjer, de kan ikke la agnano løpe fra de, så er det planen så bør man jo sitte inne nå og la de kjempe. Jeg kommer også til å gi mine stemmer til agnano. Og i tillegg er dette worst case?
Vil det si at du tror på Norths som ikke har sagt noe som helst?
Jokerene er jo shorten og julekulepotensialet oppi dette dramaet😂
Jeg har full tro på AGNanovectors ønsker, vilje og pågangsmot. Jeg har ikke tro på at Nanov sine aksjer vil bli mer verdt over tid under deres strategi, men vi kommer til å få mye interessant informasjon.
Med North sin strategi (som vi ikke vet enda) tror jeg vi får perioder med potensiale for å ta ut gevinst, og perioder hvor det er betydelig lavere enn nå. Alt avhengig av hvilke alternativer de velger.
Håper AG vinner, men er litt interessert i om North faktisk får omsatt underskuddet også. Da får man et bruksområde for feilede biotek selskaper som potensielt også kan være noe å se etter.
Det vil si at vis det AGNV har presentert til nå, er det som skal gi meg troa på at dette ender godt.
Så er jeg skeptisk.
Det er det eneste du har, så da har du all verdens grunn til å være skeptisk.
Skal heller ikke påberope meg å vite noe om hva North ønsker med Nanov, men det er vel ikke urimelig å anta at de ikke ønsker å kjøre medisinkandidatene noe videre (og helst ser for seg å selge dem nærmest uansett pris dersom det i det hele tatt finnes noen muligheter der) og ønsker ta ut en del verdi av skallet.
However, jeg tror ikke det er så likefram å få til utvanning og overstyring av andre aksjonærer som det noen får det til å høres ut som her.
For å kjøre rettet emi, så må det for det første begrunnes og anses som gyldig at det er et ekstra kapitalbehov i firmaet.
Deretter må det innfris visse unntaksregler for at man i det hele tatt kan kjøre en rettet emisjon (og ikke fortrinnsrettet mot eksisterende aksjonærer som man etter regelen skal - jmf lov om likebehandling av alle aksjonærer).
Dersom det skal kjøres stor rabatt på emi må dette også begrunnes for at dette skal være gyldig.
→ det finnes i det hele tatt flere punkter her som andre aksjonærer kan vise til i et evnt “rettsoppgjør” dersom dette gjøres på en måte som blir til stor disfavør for andre eksisterende aksjonærer og AGNanov er nok trolig på den ballen også dersom dette blir en aktualitet.
Skeptiske må vi være. Men med Asmyr i spissen har AG bidratt sterkt til å fjerne styret og vår kjære Malene. I tillegg sier de/vi at de vil vite mer om det kan finnes noen muligheter for økt verdi, potensielle samarbeid, salg av assets osv. Jeg synes det er greit jobba på få uker, uten å få ei krone for det.
Når selskapet er så skakkjørt som det er mener jeg det er positivt at de har en slik drive og spiller med så åpne kort de kan.
Og selv om Paradigme feilet har tidligere styre og management, etter min mening, gjort en hinsides dårlig jobb med pengene VÅRE.
Jeg tror North får lite oppslutning før de forteller om planene sine.
Problemet for de som skal stemme er jo at North ikke deler noe info om hvor de ønsker å ta selskapet, og at AG sine planer heller ikke er spesielt konkrete.
Synes AG sine planer var veldig konkrete jeg, de forteller jo akkurat hva de har tenkt å gjøre. NORTH må dele planen på GF om noen skal gidde å stemme frem dem tror jeg.
Passet jo godt med denne artikkelen i e24 nå i dag i så måte:
“I brevet peker tilsynet på at såkalte rettede emisjoner er «sterkt dominerende» i markedet i Norge, og at denne måten å hente kapital på «fraviker allmennaksjelovens hovedregel om at alle aksjeeiere har fortrinnsrett ved kapitalforhøyelser.”
" Verdipapirforetakene må i utøvelsen av denne virksomheten gi spesiell
oppmerksomhet til kravene om å ikke utsette innehavere av finansielle instrumenter for forskjellsbehandling som ikke er saklig begrunnet ut fra utsteder og innehavernes felles interesser."
Håper mange nok velger/husker/er oppegående nok til å delegere til AGNV:
Hvor ligger nedtrekksmenyen? Ikke i VPS?
Jo, i VPS er det tilgjengelig under Generalforsamling og Proxy