Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Ja…spennende om NE vil kjøpe mer. De følger sikkert med her og på FB etc…

1 Like

Hm, nå ser jeg NANOV i VPS beholdning, men ikke noe under “Generalforsamling”. Er det megler som må ordne dette (Nordnet i dette tilfellet)? Noen som har fått til å gi åpen fullmakt etter å h akjøpt med Nordnet?

Får heller ikke opp noe på generalforsamling hvis jeg er på mobil enhet. Må gjøres på PC.

Jeg fant som nevnt den aktuelle generalforsamlingen under “Generalforsamling”. Har hatt aksjene lenge gjennom Nordnet. Ga fullmakt til Asmyr (nedtrekksmeny). Sikkert lurt å sjekke med Nordnet om det er en delay her i forhold til når generalforsamlingen vises/når du kjøpte aksjene - evt om andre på forumet har bedre innsikt/forslag.

1 Like

Fint, takker, har sendt melding til Nordnet :sweat_smile:

Greit å oppdatere seg på dette nå…

5 Likes

Da kom omsider melding (mail) fra VPS om EGF NANOV. Nå dukker den opp i “General Meetings” i VPS, og jeg kan velge å gi fullmakt til Asmyr. Antall aksjer er ikke oppdatert ennå, bør man vente til alt er kommet inn i VPS, eller vil fullmakten automatisk oppdateres til riktig antall (per 30.12)?

En uke igjen til GF.

Har noen fått noe mer info om hva North tenker?

Ble nevnt at de tok tlf til de med store beholdninger. Noen her som har fått en slik tlf?
Å eventuelt litt info om plan/strategi?

Asmyr øker med 10% på dagens lister.
4. største eier, som skal være på lag med AGNV øker med 9 % på dagens lister.

North - ingen vet noen ting.

2 Likes

Jo da, vi «vet» hva planene til de aktørene er.

North har ringt rundt til de store og det de har sagt er at de mener underskuddet kan selges, det samme med skallet. Jeg vet at minst en av de større har konfrontert de med at det er satt en effektiv stopper for slike transaksjoner med unntak av til selskaper i samme bransjekode. De svarte noe med at «de skal prøve å få til noe, det er ikke helt låst dette med hvem som kan benytte slike underskudd».

Det er en ganske vågal påstand og falt ikke smak hos vedkommende jeg snakket med.

Han gikk fra å vippe til å bli 100 % sikker på å gi fullmakt til Asmyr eller møte selv og stemme i samme favør.
NE har videre ingen planer for det kliniske, det blir litt som med APIM; pipe er sekundær, aka det blir som det blir…

Med AG vet vi at de snakker med gründerne og får anerkjennelse for måten de dokumenter det kjernen virkelig handler om: virker Betalutin eller gjør det ikke det?

Når markedet trodde på Betalutin var MCAP oppe på tre milliarder. Nå er det priset til 4 % av dette. Når det er så mange gode grunner til å få svar på om det kliniske har noe for seg eller ikke så er det åpenbart at de som en gang investerte i dette pga forskningen vil / bør stemme med AG.

Om det viser seg at det var ikke bare flaks at de 130 første pasientene responderte så bra som de gjorde på Betalutin, så vil vi med tiden igjen kunne se milliardverdier i caset.

Dette er det AG skal finne ut av i kommende avtaler og samarbeid med partneren de har omtalt.
«Alle» skjønner hvem dette er, men det er ikke offisielt.
Håper virkelig det blir offisielt før EGF slik at man vet hva har å velge mellom.

Verdiene NE mener ligger i caset vil finnes der også etter at utredninger av Paradigme eventuelt vil være en spiker i kista for Betalutin.

Det er nok realiteten at dersom Paradigme ikke ble et offer for hastverk og uegnede pasienter, det var bare ikke et så godt medikament som man håpet på, så vil nok også Archer være en utopi.

Men, og dette er jo hele grunnen til å gi AG og deres partner en sjanse, viser det seg at svarene ligger i at pasienter som aldri skulle blitt behandlet med Betalutin forringet utfallet for de 60 siste, så er vi oppe og nikker igjen. Med en sterk partner og god støtte fra gründerne bak Betalutin vil forskningskapital bli tilgjengelig igjen og verdiene kan komme tilbake til aksjonærene en gang i fremtiden.

Det er godt å se at Asmyr og flere store øker i innspurten, de skal virkelig ha for dedikasjon og troen på det holder på med. Har de så tett dialog med gründerne som man kan få inntrykk av så er det særdeles sterke kjøpssignaler vi ser her.

15 Likes

Ser absolutt det kliniske rasjonalet bak å undersøke Betalutin nærmere, og setter pris på engasjementet i gruppa, men problemet slik jeg ser det er finansiering av dette løpet. Man kan peke på mye som er gjort galt historisk, og ha mange gode planer for å korrigere og komme opp med alternative planer, men kassa er så å si tom og da er det vel begrenset hva man kan få til?

Regner egentlig ikke engang med at man kommer i mål med analyse av inneværende PARADIGME-data med nåværende cashposisjon, for ikke å snakke om “restart” av studie med nye parametere og ditto samarbeidsavtaler for framstilling av Betalutin. Er det i det hele tatt mulig, midtveis i et fastlagt studieløp, å bare forkaste halvparten av pasientene og rulle tilbake til et tidligere steg for så å fortsette videre etter at man har gjort et veivalg? Vet ikke hva slags fleksibilitet FDA gir på dette, men ville ikke trodd de støtter en slik reversering?

Jeg ser ikke helt hvordan markedet skal gi selskapet fornyet tillit til å finansiere dette heller, samtidig med at vi beholder noe som helst av restverdi for oss eksisterende aksjonærer, men det kan jo alltids trylles noen kaniner opp av en hatt hvis man i dataene klarer å finne nok konklusive data som gjør at man kan overbevise en BP om å kjøpe ut pipen, eller noe slikt. Tror nok imidlertid sjansen for det er liten.

Når det er sagty sitter jeg i AGNV-leiren selv, men kommer det en mulighet til å komme seg ut med noen slanter i behold, så vil jeg nok sterkt vurdere å ta den, fordi det er så mye usikkerhet rundt veien videre uansett hvor gode intensjonene er.

1 Like

Jeg holder en knapp på Asmyr & Aksjonærgruppen AGNV vs. Norse Energy. Om sistnevnte hadde hatt en “vanntett” plan for å realisere det fremførbare underskuddet hadde jeg støttet dem, da jeg hadde vurdert det som sikrere (og raskere) realisering av optimal restverdi enn å fokusere på NANOV som farmasiselskap videre.

Noe jeg ikke skjønner er hvorfor Asmyr hevder at Norse kan forfordele seg selv i en mulig emisjon. De trenger da ingen emisjon for å realisere et skall? Emisjonsfaren er derimot mye større ved AGNV ved roret.

Uansett hvem av disse grupperingene som får kontroll med styret etter den ekstraordinære generalforsamlingen blir det interessant å se hvor mye penger som er tilbake etter vanstyret til tidligere ledelse/styre. Jeg tror begge grupperinger vil bli skuffet over kontantsituasjonen.

1 Like

Hvis man får til en merge med Oncoinvent så er det kliniske rasjonalet tilstede og man inngår partnerskap med et selskap hvor det er synergier i pipen. Da vil det kombinerte selskapet også ha tilgang til risikovillig kapital.

APIM-storien var at de som selskap hadde møtt kalde skuldre og ikke var i stand til å finansiere seg. Ikke hadde de kliniske data å vise til heller. Det var to tapere som fant hverandre…

Onco er er annet ballgame, en merge med disse hadde skapt god stemning, ref kommentaren til Vegarbeider forleden dagen. Så et ja til AG betyr ikke ja til en emisjon i «god», gammel NANO-ånd, det vil forhåpentligvis være et ja til å finansiere to selskaper som har lovende ting på gang, dersom det finnes et fornuftig grunnlag å merge disse to selskapene på.

InVivo lanserte dette tidlig som den beste komboen, la oss se om det skjer :pray:t2::blush:

3 Likes

Hvis man vinner “kampen” mot North, ber man på sine knær for en slags merger med Oncoinvent skal komme ut av det blå. Mange fantasier dom skal på plass for at dette skal bli bra.

Det må være bedre risk/reward i en lottokupong? :joy:

Kjøper jeg en lottokuppong for 50 kroner i dag, vil de 50 kronene være tapt på lørdag kveld.
Kjøper jeg derimot aksjer i NANOV for 50 kroner i dag, får jeg 44 aksjer som til uka vil være verdt +/- kroner 50.

Så nei, Chrkni.

1 Like

Tviler på Onco har lyst på noe annet enn selve tickeren til nano, det å gjennoppstarte lu-177 studier med IFE sine priser blir for dyrt.

1 Like

Good news at North sitt fokus er på FU og skall da.

Her kan det jo ligge opp til 570 millioner i verdi.
Før rabatt

Når det gjelder AGNV, har de fått min stemme, dette grunnet en veldig optimistisk uttalelse fra Asmyr himself, samt at de er villig til å gi stafettpinnen til North v/GF våren 23.
Om de til da ikke skal ha kommet noe vei.

Men om North kommer med et tilbud i kr og øre ved upcoming GF. Håper jeg Asmyr lar medlemmene i AGNV, få stemme over det eventuelle forslaget/tilbudet.

1 Like

Ærlig talt er det ikke sikkert de ønsker det en gang.

Det er bare en fantasi/ønske fra NANOV aksjonærer, -uten at det er noe som helst som tilsier at det er tilfellet.

3 Likes

Å noteres på børs gjør man primært for å få tilgang til penger. Oncoinvent har jo gode aksjonærer i ryggen (Sundt, Fredriksen, Hadean) - slik at så lenge OncoI gjør ting riktig, har fremskritt og slikt har verdiøkende progresjon så burde eierne skyte inn penger som trengs (nåværende eiere har løfteevnen). Å noteres på OSE er nok dermed ikke første prio for OncoI vil jeg anta. Hadde de ønsket dette så hadde dette definitivt vært mulig. Om OncoI ønsker NN pipeline er en annen sak og de trenger vel ikke å merge for å få pipelinen.

3 Likes

Roy er nok interessert å holde seg så langt unna Oslo Børs som bare mulig tenker jeg.

Trist at kollapsen i NANO har drastisk redusert hans egne finansielle muskler

2 Likes