Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Leireklatten er ikke å spøke med. Jeg har den også! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Neida, du har rett i det. Ble bare tatt inn siden det er eneste tråden brukeren ikke renner over av negativitet og surpomp holdning :wink:

1 Like

Ole Morten Halvorsen, måtte du få et varig problem med Karius og Baktus, og absolutt ikke gjøre som mora di sier.

Fred ut.

2 Likes

Noen som har et aktivt abbo på medwatch, som kan fortelle noe om dagens artikkel?

Blir Dagens info fra AGNV nevnt?

Tannlegen må jo ha spurt North hva planen deres er, før han solgte de aksjer for nesten 5 millioner kroner? Og om North hadde hatt en god plan, ville han vel ikke ha solgt de aksjene?

Umulig å vinkle dette til noe positivt, et skikkelig skudd i baugen.

2 Likes

NE sitter nå på 2 sluttseddler som gjør at de i motsetning til oss kan stemme for aksjene de har kjøpt idag. Jeg fikk melding at record date var torsdag, ikke idag som først antatt.

Betyr dette da at alle kan kan gjøre det samme, altså handle i dag og fremvise sluttseddel? Høres merkelig ut dette. Er det ikke vanlig å angi en frist for når aksjer skal stå på VPS for at de skal kunne brukes på en generalforsamling? Finner ikke noe om dette i innkallingen til denne EGF…

Tja, uansett så er det viktigste for North oppnådd og det er at de stemmene ikke kan stemme mot deres forslag.

Antall saklige surpomper er TI sitt minste problem.

1 Like

Nå som Halvorsen(øyelege, ikke tannlege. Sorry bro) har solgt seg ut, er vel GSA nødt til å dekke shorten, dersom de har lånt aksjene av han. Ingen andre har nok aksjer for utlån, med mindre GSA har lånt litt rund omkring?

Er det «litt» positivt at North plukker opp 3.2 % av aksjene til kr 1.27?

De har jo et snitt rundt dagens kurs. Så sier seg vel selv at de ikke er tjent med å gruse kursen, for en 20% emi.

Nå har de faktisk doblet beholdningen sin, siden sist GF. Så de må jo ha en plan?

1 Like

I følge de som forstår seg på aksjen så har North bare surret seg mer og mer inn i det og kommer seg ikke ut av det. Så da er visstnok løsningen å legge mer og mer i potten :wink:

2 Likes

When in trouble - double!

1 Like

Tror man bør være forsiktig med å mene så altfor mye om andres tilnærming til ting. Både på børs og i livet generelt. Hadde alle passet på seg selv, før de så gjerne vil hjelpe alle andre så hadde mye vært bedre :stuck_out_tongue:

3 Likes

North kommer vell bedre ut av det uansett utfall imorgen…så har vell ingenting og tape !

Enig i det. Det som skaper usikkerhet er at NE ikke har villet legge fram sin plan for selskapet, i motsetning til AG. Hvis NE sin plan er å selge et børsskall, så kanskje det kan bli en vinn-vinn for begge parter hvis man finner en løsning der de deler av pipen som AG er interessert i, skilles ut på et vis, og så selges restan “as-is”?

Vi får neppe vite den planen før de har sikret seg nok tilsluttning og sitter i førerstolen. Skulle ikke forundre meg om du ringer NORTH og godtar å bli satt på inside liste, samt eventuelle tahusteserklæringer så kunne du fått vite noe mer. Men det er kun spekulasjoner fra min side.

Jeg spiller ikke mye kortspill, men jeg har lært såpass at det å vise alle kortene til motstanderen svært sjelden er en god idet :wink:

NORTH har tydligvis en plan og det har AG også. etter hva jeg forstår. Felles for de begge er at ingen av de har tilgang til kapitalen som trengs. NORTH er i dag ett investeringsselskap som mest sannsynlig har vell så gode kontakter innen finans som AG. Og ja, det er godt mulig at det er ett case for ren slakt. Men det kan også være at man har helt andre planer som er mer realistiske sett ut i fra ett kapitalistisk ståsted.

Jeg har gitt fullmakt til AG, så skjønner ikke hva du mener med “Skulle ikke forundre meg om du ringer NORTH”…

NE har ringt til flere av de største aksjonærene, så kanskje noen har fått vite et eller annet, I dunno.

Men i morgen må det vel komme fram litt mer på EGF-en.

Det vet vi ikke, men får de hele styret har de mulighet til å sikre seg en større eierandel via en rettet emisjon til lav kurs. I et slik scenario kan lav kurs i en periode være gunstig.

Om de i det hele tatt har vurdert noe slik er jo selvsagt bare spekulasjoner og jeg ville ikke satset penger hverken for eller imot.

Med en såpass defragmentert eierbase hvor de har kontroll på GF styrer de hele showet mer eller mindre selv, det være seg utvidelse av emisjonsmulighetene, styret osv…

1 Like