Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Men kan de virkelig det?

Føler dette blir en rar teori, som AGNV har satt i hodet på folket.

En rettet emisjon skal være saklig begrunnet i selskapets interesse

Pr nå har NANOV ingen studier gående, ergo ei heller behov for ytterligere kapital. Med mindere North plutselig skal sette i gang en ny studie?
Men mtp uttalelsen de kom med etter foreslått APIM Merge, ville det vært merkelig.

Jeg er godt fornøyd med det AGNV kom med i dag,
Har gitt min fullmakt til AGNV. Å tror planen de har frontet kunne vært artig å følge, Nå som Bruland og Oncoinvent er med på laget. Selvom dette ikke gir noen garantier på fremtidig avkasting fra dagens kurs.

North på sin side, har brettet opp ermene, handlet seg opp ( til det dobbelte fra sist GF) å har for alt vi vett hatt samtaler med andre potensielle partnere? Oppkjøpere? Det at de ikke har fortalt sin strategi enda, trenger ikke bety at vi vil være taperne, om North vinner i morgen.

Forhåpentligvis vett vi litt mer i morgen på samme tidspunkt. Krysser fingrene for at vi er fornøyd med starten på det nye året :crossed_fingers:t3:

1 Like

De kan begrunne det med kapitalbehov, ikke noe problem. Hva kapitalen så skal brukes til trenger de ikke spesifisere, general corporate purposes er god nok forklaring.

1 Like

Ser jeg formulerte meg litt dårlig og beklager det.

Det jeg mente var at om du, eller andre, ønsker å vite mer om planene til NORTH så er det ikke utenkelig at man kunne få innsikt om man ønsket det.

Blir uansett spennende å se hva som skjer i morgen og dagene som følger.

2 Likes

NOTIFICATION OF MAJOR HOLDINGS

Oslo, 2 January 2023: In connection with the extraordinary general meeting (“EGM”) in Nordic Nanovector ASA (the “Company”), to be held on Tuesday 3 January 2023, Rachid Bendriss has received proxies without voting instructions for a total of 5,478,917 shares or 4.72% of the total shares and voting rights in the Company. The proxies are only valid at the EGM. In addition, Rachid Bendriss together with Didrik Leikvang represents North Energy ASA at the EGM, who holds 18,347,870 shares or 15.81% of the total shares and voting rights in the Company. Hence, following the receipt of the proxies, Rachid Bendriss controls 20.53% of the total shares and voting rights in the Company at the EGM.

1 Like

Ok, jeg misfortod da ja! Ja klart man kan ringe NE, men synes ikke det skule være nødvendig at enkeltpersoner må gjøre det for å eventuelt få mer informasjon. Men noe har de sikkert informert om til aksjonærer de har kontaktet.

Synes det er litt overraskende at Halvorsen valget å selge seg ut til NE. Han har vel vært aksjonær en stund, og realiserer et stort tap med dette?

1 Like

Skal vel ikke set bort ifra at han også handler på gearing og fikk muligheten til å komme seg ut uten å gruse kursen mye :man_shrugging:- margin call :santa:

3 Likes

Fra AG:

Kjøre @alle fantastiske lojale medlemmer av AG nanovector! Slaget er ikke tapt selv om North Energy har forsøkt seg med “krigslist” mot en tidligere offiser i Forsvaret.

North Energy har klart å skrape sammen ca 4,5 mill fullmakter og flagger over 20%. Det er bare å gratulere North Energy at kapitalistene har klart å erverve seg fullmakter fremfor å fremlegge en plan med gode argumenter som ivaretar alle aksjonærene. Å kjøpe seg stemmer er nok lurere enn å skape entusiasme, tro og håp blant småaksjonærene i det lange løp. Ja det var ironi :relaxed:

Dagen i dag har vært kaotisk i positiv forstand. Jeg har over 100 uåpnede mailer, mange av de fullmakter. Jeg har selv sittet i telefon i hele dag. Teamet jeg takket igår har ringt rundt og jobbet idag også. I tillegg fikk jeg ekstra innsats av Grethe Holthen ut av det blå i dag tidlig.

Takk til alle sammen og takk for et fantastisk engasjement blant både ringegjeng, arbeidsgruppen, men viktigst ALLE dere som har gitt oss fullmakter, takket oss og satt pris på intiativet vi har tatt på vegne av minoritetsaksjonærene. Det har vært en fornøyelse å ringe rundt, og teamet melder om kun 1 person som var sur og mente vi ikke visste hva vi drev med. Han har jo litt rett :sweat_smile:

VPS kjører automstisk telling i natt basert på fullmaktene mottatt og aksjeinnehav torsdag 29 des. Recordate gjaldt ikke idag. Så han ene over har jo et poeng :wink: Når jeg får opptellingen fra Nordea vil jeg børsmelde resultatet.

Uansett hvordan dette vil gå, vil jeg og arbeidsgruppa fortsette intiativet og representere småaksjonærene. Vi skal påse at NE ikke ødelegger aksjonærverdiene og forfordeler seg selv.

Jeg ber alle som møter på EGF imorgen sende et kraftig signal til NE om hva vi mener om deres fremferd og hemmelighold i prosessen frem mot EGF.

Tilslutt, imorgen etter EGF inviterer vi alle til å bli med oss på enten gravøl eller seiersskål, samt matbit på egnet sted på Tjuvholmen. Det blir til selvkost da jeg tviler på at NE vil spandere. Vi tenker nettverksbygging er viktig, ideer skal fram, og det hadde vært hyggelig med en uformell prat med dere som har støttet oss i denne saken. Vi kommer tilbake til sted i forkant av EGF.

Mvh
Jon Magne Asmyr

17 Likes

Ja godt poeng det. OM Holding har vært aksjonær lenge, sikkert med ulikt antall aksjer opp gjennom, fant denne fra 2017. Da var vel kursen hinsides ifht i dag…

  • OM Holding reduserte med 500.000 aksjer til 1,36 mill aksjer i perioden 15-21.juni. Om er tredje største eier. Også Folketrygdfondet - nest størst - reduserte med 340.000 til 3,1 mill
1 Like

Dette blir en spennende dag. Lykke til!

5 Likes

Spennende gjørmekamp nedi grøfta ?

1 Like

Litt av en reise han har vært med på da.
Kanskje ikke helt drømmeavslutningen etter mange år som aksjonær.

Streames EGF noe sted? Jeg har levert fullmakt og følgelig ikke registrert meg for deltakelse, men kunne tenke meg å følge debatten.

Link til webcast nederst på forsiden på www.nordicnanovector.com

2 Likes

Dette er rått jobba!! :clap::clap::muscle:

I forbindelse med EGF i Nordic Nanovector 03.01.22, har Aksjonærgruppen Nordic Nanovector (AG Nanovector) ved Jon Magne Asmyr, mottatt 405 åpne fullmakter, totalt 26 975 956 aksjer, tilsvarende 23.25 % av totalt utestående aksjer i Nordic Nanovector ASA.I tillegg innehar Jon Magne Asmyr privat 3 000 000 stemmeberettigede aksjer. Jon Magne Asmyr kontrollerer med det 25,83 % av totalt utestående aksjer i Nordic Nanovector ASA under EGF.

AG Nanovector består av små og store aksjonærer i selskapet, med felles mål om aktivt eierskap for å synliggjøre og forvalte aksjonærverdiene på best mulig måte.

Dette er 5 % mer enn NE-gjengen samlet sett, da gjenstår det med spenning å se hvem de velger inn i styret fra AG. Det kunne virke på meldingen de kom med i går at det blir noen fra Oncoinvent.

21 Likes

Imponerende innsats av gruppa på tampen da. Blir veldig spennende å følge situasjonen utover dagen og tida framover, det er bra sikkert :slight_smile:

… det var også en del arbejde, der skulle til at nå ud til alle aktionærerne - just saying :slight_smile:

Muligt NE er blevet stavnsbundet til NANOV for nærværende nu …

8 Likes

Masse kred til deg Anders og alle andre som satt og ringte!! Dere skal ha stor takk :grin::ok_hand:

10 Likes

Fantastiske nyheter. Følte meg litt som en støvsugerselger når jeg ringte aksjonærer, men veldig gøy at denne dugnaden ga resultater. Var også mange som satte pris på initiativet og ga fullmakter. Blir spennende framover. Lykke til alle sammen.

13 Likes

Hva kommer NE til å gjøre med sin post om de “taper” på EGF i dag? Jeg vet snittet deres har vært diskutert, og mener å huske at det ligger noe over dagens kurs. Hvor sannsynlig er det at de dumper hele sin post nå, eller i nærmeste fremtid? Det har jo gått noen relativt store poster allerede nå, etter 1130.

1 Like

Tenkte lignende, fikk en hunch om at det er NE, eller noen av deres støttespillere (finnes det noen?!) som begynte å dumpe etter flaggmeldingen fra AG. Omsatt nesten 2 mil aksjer etter den kom i dag…