Fra AG:
Kjøre @alle fantastiske lojale medlemmer av AG nanovector! Slaget er ikke tapt selv om North Energy har forsøkt seg med “krigslist” mot en tidligere offiser i Forsvaret.
North Energy har klart å skrape sammen ca 4,5 mill fullmakter og flagger over 20%. Det er bare å gratulere North Energy at kapitalistene har klart å erverve seg fullmakter fremfor å fremlegge en plan med gode argumenter som ivaretar alle aksjonærene. Å kjøpe seg stemmer er nok lurere enn å skape entusiasme, tro og håp blant småaksjonærene i det lange løp. Ja det var ironi
Dagen i dag har vært kaotisk i positiv forstand. Jeg har over 100 uåpnede mailer, mange av de fullmakter. Jeg har selv sittet i telefon i hele dag. Teamet jeg takket igår har ringt rundt og jobbet idag også. I tillegg fikk jeg ekstra innsats av Grethe Holthen ut av det blå i dag tidlig.
Takk til alle sammen og takk for et fantastisk engasjement blant både ringegjeng, arbeidsgruppen, men viktigst ALLE dere som har gitt oss fullmakter, takket oss og satt pris på intiativet vi har tatt på vegne av minoritetsaksjonærene. Det har vært en fornøyelse å ringe rundt, og teamet melder om kun 1 person som var sur og mente vi ikke visste hva vi drev med. Han har jo litt rett
VPS kjører automstisk telling i natt basert på fullmaktene mottatt og aksjeinnehav torsdag 29 des. Recordate gjaldt ikke idag. Så han ene over har jo et poeng Når jeg får opptellingen fra Nordea vil jeg børsmelde resultatet.
Uansett hvordan dette vil gå, vil jeg og arbeidsgruppa fortsette intiativet og representere småaksjonærene. Vi skal påse at NE ikke ødelegger aksjonærverdiene og forfordeler seg selv.
Jeg ber alle som møter på EGF imorgen sende et kraftig signal til NE om hva vi mener om deres fremferd og hemmelighold i prosessen frem mot EGF.
Tilslutt, imorgen etter EGF inviterer vi alle til å bli med oss på enten gravøl eller seiersskål, samt matbit på egnet sted på Tjuvholmen. Det blir til selvkost da jeg tviler på at NE vil spandere. Vi tenker nettverksbygging er viktig, ideer skal fram, og det hadde vært hyggelig med en uformell prat med dere som har støttet oss i denne saken. Vi kommer tilbake til sted i forkant av EGF.
Mvh
Jon Magne Asmyr