Alle som er long i en aksje har strengt tatt hausemotivasjon.
Du skriver at du tror at Trmed er kjøpt opp lenge før de er oppe i 1mil doser, altså lenge før 2030. Har du noen tanker om når og til hvilken kursverdi? Tenker du at alt av aksjer blir kjøpt opp eller tvangsinnløst? Eller ser du for deg at de som ønsker, kan velge å være med videre?
Med kurs 4.28 på Thor Medical i dag, virker den delen av aksjeopprøret i Nordic Nanovector å ha vært vellykket så langt. Det er også nylig publisert forskning som kan fornye interessen for den andre delen av opprøret, NucliThera, som har overtatt Nordic Nanovectors CD37 patenter mot en lisensavtale.
Kort repetert inkluderte patentene målrettede alfa- og betaemittere koblet til et monoklonalt antistoff som bandt til CD37 reseptorer på hematologiske kreftceller. Nordic Nanovectors hovedprosjekt Betalutin feilet i fase 2 etter at pasientrekrutteringen stanset opp. Konkurrenten Copanlisib kom først i mål og ble godkjent fra fase 2. I ettertid viste deg seg at Copanlisib var farlig og måtte trekkes tilbake fordi det muligens var fusket med utprøvingen. Betalutin var trolig et bedre behandlingsalternativ.
I mai i år ble det publisert en artikkel CD37 regulates the self-renewal of leukemic stem cells via integrin-mediated signaling in acute myeloid leukemia - PubMed . Forskerne viser at slike kreftstamceller, som har CD37 reseptorer, er en sentral årsak til tilbakefall ved en type hematologisk kreft hvor pasienten har få gode behandlingsalternativer. CD37 reseptoren har en sentral rolle i selve kreftutviklingen. Før har man ikke visst hva CD37 reseptoren gjorde.
Kunnskapen bør skape ny interesse for CD37-basert behandling av hematologiske kreftformer.
Nå var det vel like mye Mosunetuzumab (bispecifics) som viste så god effekt i utprøving og (antagelig) dro til seg de fleste pasientene som ville forsøke utprøvende behandling. som ble kroken på døra for betalutin i nhl fl 3.linjebehandling til slutt. Det var litt for mye forsinkelser før oppstart og enda mer etter oppstart som ble toppet coronapandemien… og kanskje også feil valg av indikasjon. Den laveste frukten så ihv for meg ut å være MZL, ikke FL… og ekstra surt kanskje mtp de strålende resultatene som kombinasjonen med betalutin/rituximab viste som kunne tatt mye av markedet i 2.linje om den hadde vært blitt ferdig utprøvd i tide… Men mulig mosunetuzumab ville dominert den linjen også.
Vet ikke om en kombi mellom mosunetuzumab og betalutin/humalutin kan være aktuelt å prøve ut i det videre dersom man finner midler til å forsøke dette igjen(?)
jaja, bare løse tanker, ikke sikkert de er kompatible med hverandre mtp safety etc…
Jeg vil gjerne rette en stor takk til både @JMA73 og @mlande for innsatsen dere har lagt ned – først gjennom aksjonæropprøret i Nano, og nå gjennom all den informasjonen dere deler underveis i Thor Medical. Uten dette arbeidet ville jeg satt med ett helt annet resultat…
For min del ble Nano et seks-sifret tap, men gjennom Thor har jeg fått muligheten til å hente meg inn igjen – og det er langt på vei takket være initiativet som ble tatt den gang. At dere har beholdt store aksjeposter og ikke bare snakker, men faktisk står løpet ut, gir meg stor tillit til at dere mener det dere sier.
Jeg synes det blir meningsløst å kalle dette hausing bare fordi noen deler av sin kunnskap. For meg er det tvert imot et bevis på seriøsitet at dere både sitter tungt investert og samtidig bruker tid på å informere og diskutere.
I dag er jeg like positiv i Thor som jeg den gang var negativ i Nano før opprøret – og jeg holder på de aksjene jeg har.

Etter å ha vært ned pga. det man må anta er gevinstsikring, har den nå snudd opp. Vanskelig å se at aksjen kan stige i det uendelige på avtalen med Oncoinvent. Det må snart komme noe mer om sentimentet skal holde seg.
Det er kanskje dette som hjelper å dra kursen
Hvis du ser historikken så har de allerede flere rammeavtaler på plass. Den med Oncoinvent handler vel mer om forsyningssikkerhet for Oncoinvent mot fase 3 enn hva det angår omsetning for Thor.
Ja, du har rett i at bispesifikke konkurrenter ble den endelige kroken på døra for Betalutin.
Men underveis i den årelange uttestingen var det primært fokus på konkurranse fra PI3K-hemmere som Copanlisib og kostbare CAR-T behandlinger. Da Copanlisib (urettmessig?) ble godkjent fra fase 2, valgte trolig ledelsen i NNV å satse på enda sykere pasienter, dvs. en gruppe som fortsatt kunne gi Betalutin godkjennelse fra fase 2. Det gikk dårlig.
De sykeste pasientene inkluderte sannsynligvis mange svært syke nettopp fordi Rituximab mot CD20 ikke fungerte. Betalutin brukte Rituximab som forbehandling for å fjerne friske B-celler fra beinmargen slik at Betalutin skulle kanaliseres til svulstvev, ikke gi beinmargstox. Men hos svært syke pasienter kan over 50% av B-cellene være syke. Da vil effekten av å fjerne friske B-celler bli vesentlig redusert. Ledelsen endret Betalutindosen fra 20, via 15 til 12.5MBq for å unngå beinmargstox. De ansvarlige legene på sykehusene så trolig at behandlingen av denne gruppen ikke fungerte, og rekrutteringen stoppet opp.
Det alle de internasjonalt kjente lederne og styremedlemmene kunne ha gjort, var å bytte den CD20-baserte Rituximab forbehandlingen med NNVs egen CD37-baserte Alpha37, dvs. humanisert anti-CD37 med alpha-emitteren Pb-212. Konseptuelt burde dette fungert som forbehandling også for de sykeste, men prosessen ville vært lang. På den annen side var problemene for Betalutin for CD20-refraktære pasienter trolig synlig for “nerdene nede på laben” lang tid i forveien. Overbetalt internasjonal ledelse og styre turte derimot ikke ta belastningen med tiltak som på kort sikt ville skade børskursen.
I et eventuelt videre liv for CD37-teknologien etter bl.a. ny kunnskap om reseptorens rolle hos sovende kreftstamceller, får en ta med disse erfaringene.
Tror man skal være rimelig fornøyd med at verken North Energy, Eddie eller den sittende ledelsen i NANO fikk klubbet gjennom sine forslag.
Kudos til Radforsk som solgte beholdningen sin 90 øre i protest mot AG Gruppen som de mente var helt på tur som stemte ned mergeren med APIM….
Nyt oppgangen @JMA73 
Litt på sidelinjen, men de klarer nok ikke samle inn noe kapital fra private investorer lenger…
Noen som har sett noen spor i listene på hvem som kjøper?
En tilleggskommentar her, er at også Mosunetuzumab behandlede pasienter får tilbakefall, og vil kunne ha nytte av behandling med Betalutin mot CD37-reseptoren. Mosunetuzumab benytter CD20-reseptoren. Median progression free survival (PFS) er i følge AI oppsummeringen nedenfor på ca 2 år:
Efficacy and durability: How long do remissions last?
From the pivotal Phase 1/2 trial (NCT02500407) and its subsequent follow-ups:
- Objective response rate (ORR): ~ 77.8% in patients with ≥2 prior therapies. PubMed+1
- Complete response (CR) rate: ~ 60%. PubMed+2ASH Publications+2
- Duration of response (DOR): median ~ 35.9 months (95% CI, 20.7 to “not estimable”) at ~37 months follow-up. clinical-lymphoma-myeloma-leukemia.com+2PubMed+2
- For those achieving CR, many remained in CR at the end of treatment, and the median duration of CR had not been reached in the follow-ups reported: i.e. many were still disease-free at last follow-up. ASH Publications+1
- The estimated 30-month remission rate for those in CR was ~ 72.4% (95% CI ~ 59.2-85.6). PubMed+1
- Progression-free survival (PFS) for the overall group: median ~ 24.0 months. PubMed+2ASH Publications+2
Relapse (or disease progression): How often and when?
Despite these quite promising results, relapse / disease progression does happen. Some details:
- In the 3- to 4-year follow-ups, PFS rates drop over time. For example, in one 4-year follow-up, the estimated 4-year PFS rate was ~ 38.6% (95% CI: 27.1-50.2). ash.confex.com+1
- Among patients with CR, a substantial fraction remain in remission long-term, but not all. For example, in patients with CR, ~ 64.8% remained in remission at 4 years in one report. ash.confex.com
- Some patients who relapsed were retreated with mosunetuzumab: of 5 retreated patients in one study, 4 had a CR on retreatment and 1 had stable disease. ASH Publications+1
So relapse is not rare, particularly as time goes on, even after an initial strong response.
Tok gevinst her, fin opptur!
Løpeskoa ligger klare i gangen om det skulle smelle inn en melding av positiv art 
Det gikk drøyt mye aksjer i slutt auksjonen. Blir brått å kaste seg på igjen på mandag om osebx noteringen gir ny giv!
Ingen ny giv i sikte, skikkelig nedtur i dag!
Men det er kanskje ikke så overraskende, dette er jo en type aksje som er avhengig av påfyll av nyheter. I tillegg er det vel en del gevinstsikring, og da er det nok totalt sett ikke noe annet å vente enn kursfall. Dette er en spennende akjse, med en tilsynelatende sterk oppside dersom markedet for deres produkter fortsetter slik det har startet, og da er det bare å holde fast på aksjen.