Jeg og min kone ( 50+ ) ønsker tips om god serie vi kan se sammen. Har kun Netflix pluss de vanlige kanalene
Ozark
Yellowstone
Diplomat
Blodline
(fra Netflix)
Hva med å sjekke ut komedien “Derry Girls”?
Ligger på Netflix. Handler om en katolsk jentegjeng som vokser opp i Derry, Nord-Irland, midt i 90-årene. Tidvis ganske hysterisk, spør du meg. Kanskje litt nostalgisk også, for oss som var barn / ungdommer i den tiden.
Finnes bare 3 sesonger (mener det er 6 episoder i sesongen). Korte episoder.
Anbefaler Warrior. Slutter irriterende brått, men veldig bra serie med historiske røtter.
Har satt i gang på The Crown her. Jeg er absolutt ingen monarkist, men dette er stort! Nyere historie som jeg kan relatere til. Underbygger greit min skepsis til kongehuset.
Severance er verdt penga.
Vet ikke om den har vært nevnt tidligere, men la ikke “The English” unnslippe!
Nå er vel ikke The English å finne på Netflix, så derfor slår jeg et slag for American Primeval.
Det var noe snakk for noen år siden om en tv-serie hvor USA hadde blitt delt (rasemessig) slik Malcolm X vel foreslo. Ble den noe av, eller er det jeg som roter med en eller annen asb divergence point fra et eller annet nettforum i alternativ historie her?
Nå blander du vel fiksjon og virkelighet; skummelt!
Du mener nok denne.
Civil War (Prime) omhandler et delt samfunn (ikke rase, men borgerkrig) i USA.
En skremmende (og severdig) film.
Kanskje Power eller Queen of the South kan være aktuelle? Mye spenning. Sjekk de opp om du liker sjangeren.
Disse var bra.
🫣
Nostalgi, prowess og motorsport. Sees på Netflix.
Litt utradisjonelle tips her:
Yes Minister, og Yes Prime Minister vil alltid rage høyt hos meg. BBC på sitt beste!
Må ha vært lagt ut her før, men denne er knallbra! På Max.