Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tips om gode tv-serier!

The Wire er vel pallen som en av de beste gjennom tidene. Krim fra Baltimore som følger forskjellige personer og miljøer i hver enkelt sesong.

Liker også Narcos veldig godt.

Babylon Berlin på NRK for den som er interessert i mellomkrigstida i Tyskland. Utrolig realistisk og usminket, men veldig bra.

Kona elsker The Crown som omhandler det britiske kongehuset de siste 100 år. Jeg liker den godt selv også. Gode skuespillere, og en veldig opplysende serie historisk sett.

3 Likes

Hbo nordic 16.12.

468c6b56954df72cba6ae49eace7b141

1 Like

30 oktober!

This is the way.

3 Likes

Takk for tipset om Raised by Wolves, ser spennende ut!

The Boys og Mandalorian har vært de to store høydepunktene for meg, hva serier angår!

The Mandalorian s02 trailer er ute, fikk litt goosebumps:

Sesong to av The Boys og The Mandalorian må sees.
I have spoken.

5 Likes

Ser ut som “Raised by Wolves” er tilgjengelig på TNT?

For de som har Altibox er dette en kanal man kan velge fra kanalvelgeren :popcorn:

2 Likes

en “hilsen” fra “Breaking Bad” fansen?

Det er sikker mange som har sett det, men en av de beste norske seriene må da vel være 113 på nrk.no.

4 Likes

d81c27f0b9200793e19c69871d395972

2 Likes

Så første episode av RbW i dag og den stod absolutt til forventningene. Lenge siden jeg har sett noe Sci-Fi som virkelig overrasker og setter en ytterst på stolkanten. Dette er en serie jeg tror det vil være delte meninger om, men den får tommel opp fra meg (basert på 1 episode vel og merke :sweat_smile:).

4 Likes

https://www.nettavisen.no/livsstil/disney%2B-slapp-bisarr-trailer-pa-den-nye-avengers-serien-wandavision/3424021826.html

Serier som eg følger for tida og er oppdatert på som eg kan anbefale:
*Raised by wolves (som nevnes over, meget bra) Raised by wolves
*The third day (litt spesiell engelsk “krim” med Jude Law) The third day
*Lovecraft country (overnaturlig moro frå 50-tallet) Lovecraft country

1 Like

Fikk omsider somlet meg til å komme i gang med denne, den er flott!

“Deutschland 83” på Amazon Prime gav mersmak.

Så det blir å begynne på neste sesong, “Deutschland 86” i morgen.

1 Like

Begynte på Ratched (Netflix) og sett 3 episoder foreløpig.
Må innrømme at serien er rimelig syk og absurd, og fenger meg bare mer og mer. For en som har vært en del interessert i historien og hva som har skjedd blant annet på Lier mentalsykehus, så er denne serien helt innafor.

NB: Ikke for sarte sjeler

https://www.imdb.com/title/tt7423538/

2 Likes

Har lest en del av innleggene så bær over meg hvis denne er nevnt fra før, men har akkurat sett ferdig denne og den var helt kanon :ok_hand:

Den er ganske røff, kule og autentiske skuespillere og plottene er gode. Ikke forutseende som mye annet.

Ja, den er på tysk, men det tenker man på de fem første sekundene så er det action og persongalleriene som tar over.

4 Likes

Fargo ses 4 virker stødig så langt…

2 Likes

Sett nettopp ferdig dokumentaren om Estonia-forliset på D-play. Kan anbefales.

7 Likes