Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tips om gode tv-serier!

Den er visst også laget på et spesielt lavt budsjett, veldig mye dugnadsarbeid; jeg har hørt at alt er gjort på dugnad men tipper det er feil.

Det er crowdfundet, og de hevder det er det største crowdfundede mediaprosjektet til nå.

"How is this free?
A fee. A subscription. An email address. You are required to provide none of these to watch The Chosen.

We’re two seasons in, and we’re the #1 highest crowd-funded media project of all time. That’s great. However…the next five seasons will cost $100 million to produce (a fraction of what other shows cost, but still…that’s a lot), and we want to reach a billion people, all without a Hollywood studio or network writing us a check."

6 Likes

Wheel Of Time er kanskje den fantasy-bokserien jeg nok har likt aller best. Har ikke lest fantasy på en del år men kanskje det er på tide.

Uansett: Wheel of Time skal bli serie!!

Har selv lave forventninger, men gjør de det like bra som Game of Thrones vil den bli helt magisk (selvsagt).

Jeg synes Game Of Thrones var ganske tro mot i hvert fall de første bøkene, men har på følelsen at Wheel Of Time blir litt Twilight-aktig i forhold (har ikke sett Twilight men har på følelsen at det ikke blir så dark som GoT kan være).

Det skal også sies at castingen virker ganske slett i mine øyne, feks Egwene var vel blond så vidt jeg husker, og hovedkarakterene kommer jo fra samme landsby(!)

Dette er altså en bokserie i 12 tykke bind på nærmere 1000 sider hver; jeg glapp etter ca bok 7 fordi dem rett og slett var RÆVA og resten ikke var skrevet enda. Men de første 5 bøkene er legendariske. Dvs de var det for meg for en del år siden!

Første sesong slippes 21. November :ok_hand:

12 Likes

The Wheel of Time er min all time favoritt :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Jeg har oppkalt jenta mi Avienda :heart: Som du nok husker :grinning:

Har lest alle bøkene så klart :joy:

8 Likes

Heftig! Skulle ønske jeg hadde tålmodigheten og tiden til å lese nå. Tror ikek jeg hadde startet på en 12 binds serie - 14 er det forresten - nå. Tar noen timer å lese det der - men jeg sluttførte jo faktisk ikke, for det var vel The Path of Daggers Jeg ikke fullførte. Fantes ikke flere bøker og det var lenge siden sist, syntes det var alt for mye detaljer. Hadde sikkert vært lettere om jeg leste den like etter forrige bok…!

Uansett, skal ikke kapre tråden, gleder men i hvert fall :smiley:

1 Like

Vil anbefale «Inbetweeners» på HBO. Knalltøff australsk serie om en frilans torpedo som gir folk det de fortjener.

2 Likes

Binget alle sesongene av Dexter i sommer (late to the party, I know). Likte serien veldig godt, spesielt sesong 1 og 4 - men så ble serien etter mitt syn vanskeligere og vanskeligere å tro på. Dexter havner i søkelyset til politiet gang på gang, men klarer alltid på en eller annen finurlig måte å komme seg unna.

Spoiler: Jeg likte heller ikke hele plottet i siste sesong med at han skulle reise til Argentina med Hanna og guttungen. Det var også trist at søsteren døde, likte hennes karakter veldig godt.

Siste episode hadde jeg ellers ikke så store problemer med som det jeg i ettertid har sett andre har hatt på nett. Egentlig var det litt en lettelse at serien sluttet da jeg begynte å gå lei. Likevel litt gøy at de nå kommer med en ny sesong - og den mørke tonen fra de første sesongene ser ut til å være tilbake! Denne blir en must see for min del i høst! :slight_smile:

3 Likes

Tipper du meiner “Mr. Inbetween”? Den er meget bra.

4 Likes

Fallhøyden har aldri vært større. Last of us 2 var helt enestående.

2 Likes

Følte spillet toppet ut etter 1ern.

Mistenker at serien blir skuffende.

Spilt 2-ern? Jeg synes den er helt enormt god.

Anmeldelse: «The Last of Us Part II» – Anmeldelser og anbefalinger (nrk.no)

Akkurat som de aller beste filmene, bøkene, TV-seriene og spillene, forlater «The Last of Us Part II» deg med et trykkende tomrom.

Det er så bra det er mulig for spill å være i 2020.

4 Likes

Last of us 2 er en emosjonell reise…

2 Likes

…er litt sur på meg selv for at jeg ikke gidder å kjøpe enda en playstation for å spille dette fantastiske mesterverket! :sweat_smile:

PS4 fungerer fint.

Det er så latterlig vellaget at jeg ikke har ord for det. Detaljer, fakter, lys, lyd, story, grafikk. Og jeg er kresen.

4 Likes

…er enda “stuck” med en PS3 :laughing:

Squid games- Netflix. Uvanlig og bra😃

9 Likes

Gravity Falls på Disney!
Laget av Alex Hirsch, som senere gikk til Rick and Morty.
Litt Rick and Morty meets Twin Peaks, men samtidig også kid friendly.

2 Likes

kult :smiley: :+1:

2 Likes

Sesong 3 nå i gang på HBO

4 Likes