Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tips om gode tv-serier!

Jeg liker sjangeren, så Boba Fett får 7/10 fra meg, men ser lett hvordan det kan bli 6/10 eller lavere for andre.

Spoiler

Jeg synes avslutningen av serien var rimelig døv. Assassin-dama tar seg av alle badguyene alene. Hvis det var så lett, så kunne hun gjort det helt på starten i stedet for at de sitter og venter på å bli angrepet… Den episoden med Skywalker/mini-yoda var riiiimelig døv og Luke Skywalker endte i uncanny valley for min del. Det så nesten riktig ut, men karakteren endte opp med å mangle all sjarm og varme.

3 Likes

Jeg er ganske sikker på at Mr. Inbetween er nevnt her tidligere men den er så bra at den fortjener å nevnes igjen! Australsk serie om en fyr som balanserer det å være far med å være leiemorder.

Ellers så jeg Ted Lasso i jula, synes det var en veldig fin komiserie med skikkelig feelgood stemning. Anbefales hvis man vil ha noe lett, hyggelig og vittig.

Siste serien jeg så er Foundation, den tror jeg ikke er nevnt her. For meg som er blodfan av The Expanse henger jeg meg litt opp i “magi” som sci-fi serier ofte bruker, men det var subtilt og ikke helt på Star Trek/Wars nivå. Første episoden spesielt likte jeg veldig, veldig godt, og selv om nivået faller litt derfra så var den fortsatt verdt å se. Utrolig interessant verden de har bygd der, og Jared Harris skuffer aldri. Kan også nevne at denne er basert på bøker skrevet av Isaac Asimov, og det er vel for mange sci-fi fans et kvalitetsstempel i seg selv.

7 Likes

Man in the High Castle er en serie som jeg syns blir bedre og bedre. Er inne i episode 4 i sesong to nå. Begynte litt trått, men likte siste halvdel av sesong 1 og videre. Handlingen forgår i USA rundt 1960, bare at Tyskland og Japan vant 2. verdenskrig i 45 og tiden har gått videre. De har delt USA mellom seg og egentlig mesteparten av verden også. Gode skuespillere, men ingen superkjendiser.

Ses på Prime.

Startet å sjå på Peacemaker igår. Var veldig skeptisk, men endte opp med å sjå 3 episoder på rappen. Elska kor uhøgtidlig alt er. God humor :slight_smile:

2 Likes

Den virker bra så langt. (Episode 3) Takk for tips!

Peacemaker blåste jeg gjennom på ett par dager, beste superheltserien ever pga humor og fet musikk jeg aldri har hørt om før :+1:

4 Likes

Ute på HBO i dag

3 Likes

ingenting slår film/tv-serier med sann historie :smiley: :+1:

1 Like

We Own This City, eller The Wire junior, som jeg også kaller den.

4 Likes

Ok, tro det eller ei folkens, men Downton Abbey er faktisk en strålende serie som kan anbefales! Feelgood, gammel engelsk gentlemanskultur, man kan leve seg inn i verden før og senere under og etter første verdenskrig. Det virker troverdig og rollene er stort sett veldig godt spilt.

Jeg ble anbefalt av en kamerat, og selv om jeg hadde litt skepsis før jeg startet ble jeg fort fanget av karakterer og plott. Første sesong kan absolutt anbefales!

Den er en av Netflix Masterpiece Classics, som forresten kanskje kan være et godt tips for å finne andre godbiter :slight_smile:

6 Likes

Downton Abbey er strålende, og ikke bare for hønemor :blush:

Station Eleven er magisk bra

3 Likes

Industry season 2 har startet på HBO Max :slight_smile:

2 Likes

Like bra som første sesong?

Har bare sett første episode, men den var bra :slight_smile:

1 Like

Peacemaker på HBO Max. Endelig en serie med litt grov humor og passe crazy :sweat_smile:

Anbefaler å se Suicide Squad filmen før serien siden det er en spin off.

3 Likes

kan virkelig anbefales. blir bare bedre og bedre utover i sesongen

Hvis noen har Apple tv+ anbefales Severance. Noe av det bedre jeg har sett Iår, med fascinerende og mystisk tematikk.

4 Likes

Har selv lagt elsk på For All Mankind og Blackbird på den plattformen

1 Like

The Terminal List på Amazon Prime. Så de åtte episodene på en dag, og det var så bra at jeg leste de fire påfølgende bøkene av samme forfatter, tidligere Navy SEAL Jack Carr, på en drøy uke nå i ferien. Deretter gikk jeg igang med lydboka til The Terminal List, siden jeg forsto underveis i de påfølgende bøkene at serien avvek litt fra boka. Voldelige greier, men svært bra!

3 Likes

Wirecard skandalen på Netflix

1 Like