Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tips om gode tv-serier!

Ozark.

3 Likes

Har sett et par episoder av wheel of time. Har egentlig et godt fÞrsteinntrykk. Samboeren liker serien, selv om hun kommenterte litt dÄrlig skuespill et par steder. Har lest de fÞrste seks bÞkene to ganger, men det er lenge siden.

Liker castingen av Rand, Matt, Perrin og Moiraine. OgsÄ mÄten de blir presentert, spesielt i andre episode. Den fÞrste var veldig rotete.

5 Likes

Jeg likte veldig godt castingen. Logain spiller veldig bra! Jeg syns serien er veldig bra for oss som har lest bÞkene. Det er jo mye bakgrunnstoff man ikke fÄr vite i serien, men jeg syns likevel de er flinke til Ä fortelle ting pÄ billedlig vis. Som bÄndet mellom en Aes Sedai og en Warder f.eks. Men man fikk vite veldig lite om Shadar Logoth og hvorfor det var sÄ farlig for Mat Ä ta kniven derfra f.eks.

Jeg syns de har fÄtt litt for dÄrlig fram hvor kloke Aes Sedaiene er. Det gjÞr at man ikke har den samme respekten for dem pÄ nÄvÊrende tidspunkt i forhold til bÞkene. Alle de kule utrykkene de hadde var en favoritt detalj i bÞkene. Har ikke hÞrt sÄ mye av det i serien.

Naturen er nydelig, musikken fin, Loial sÄ litt liten ut og hadde litt lite pels pÄ kroppen, men ellers har ting vÊrt noksÄ i trÄd med hva jeg sÄ for meg. Visste ikke Lews Therin var svart i bÞkene. Det kan ha vÊrt slik, men jeg sÄ han for meg ganske annerledes.

Men gud hvor jeg nĂžyt den serien. Og jeg gleder meg vilt til fortsettelsen :slight_smile:

2 Likes

Jeg synes nynnave og egwene er langt fra de sterke kvinnene de er i bÞkene. Har ikke sett mest til nynnave hittil, sÄ kanskje det kommer seg.

Synes de har fÄtt fram de tre edene til aes sedai veldig bra. Men ja, du forstÄr ikke utfra starten av serien at konger og dronninger har stor respekt for dem.

Synes det kommer klart fram hvor sterke aes sedai er i kamp, men samtidig hvor sÄrbare de er.

2 Likes

Etter episode 3 av 6 av sesong 6 pÄ Expanse er jeg litt
meh
? Universet har blitt lite og handlingene snevre - og lite troverdige.

Virker som CGI-budsjettet er kappet max. Kun korte scener uten det store som skjer.

Netflix
Death to 2021

Lo hĂžyt 6-7 ganger minst :joy:

1 Like

SĂ„ hele “Your Honor” med Bryan Cranston i hovedrollen pĂ„ bare noen fĂ„ dager med frua. Vi likte den godt begge to! Veldig spennende serie som kan ses pĂ„ HBO.

2 Likes

Hvis jeg hadde hatt en deilig kone pÄ siden av meg om kvelden, sÄ hadde jeg ikke sett serie :joy: Men om hun ikke var deilig sÄ hadde jeg tatt poenget ditt :grin:

For meg som ikke har lest bĂžkene er serien fantastisk :blush: Eneste scifiserien som ikke gir f i alt av fysiske lover. Fantastiske skuespillere og bra cgi. Og et veldig spennende plot :comet:

1 Like

Denne var god :ok_hand:t2:
Ligger pÄ Disney +

3 Likes
3 Likes

Kan ikke unngÄ Ä legge merke til at du ikke har The Leftovers pÄ listen din, Godless, eller The Wire. The Leftovers er en av de beste tv-seriene noensinne, underbeskattad

For miniserier er The Lost Room en herlig underbeskattad tv-serie pÄ 3 episoder

2 Likes

Hei, fant ikkje The Secret Room pÄ imdb, kan du legge ut en link?

Mulig det er denne:

2 Likes

Sorry, det var en skrivefeil; mente selvfĂžlgelig The Lost Room https://www.imdb.com/title/tt0830361/

1 Like

finnes pÄ Amazon ser jeg. og Google Play utenom Norge. Watch The Lost Room | Prime Video

kan dette bli en greie Ă„ se pÄ 

2 Likes

Station Eleven = terningkast 10/10

5 Likes

Da var “Boba Fett”-serien endelig ferdig. Terningkast 3 som en helhet. Syltynn suppe og langdryge episoder. (Mer et tips om Ă„ bruke tiden pĂ„ noe annet
)

3 Likes

Boba kjĂžrer litt samme stil som Mandalorian, sĂ„ er det ikkje fullt ut fokus pĂ„ action hele tiden, men mykje visuelt og fortellende. Eg liker begge disse seriene veldig godt. Historien er jo av “standard” cowboyfilm materiale tenker eg. Bad guys in town, one strong sheriff to deal with them :slight_smile:

3 Likes