Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tips om gode tv-serier!

sett denne?

2 Likes

Jepp, den er helt crazy, men veldig underholdende. Pleier å kalle den for Justified´s onde fetter… :sweat_smile:

1 Like

NETFLIX

Terningkast: 5

Binget denne serien i helgen; hadde veldig overfladisk kjennskap til saken, og her får man et meget pent dypdykk og intervjuer med mange av de som var involvert i skandalen.

Highlighten er episode 3; da får man overblikk over omfanget (helt ekstremt), og intervju med en av de som prøvde å advare om scammen allerede i år 2000 (!)

Saken har en god del til felles med SBF og FTX skandalen som rokket kryptoverden i fjor. Da tenker jeg spesielt på hvor inkompetente SEC er, og hvor lite “due dilligence” folk faktisk gjør når beløpene kommer opp i milliarder… :slight_smile:

7 Likes

Ser også denne nå. Hinsides hva jeg trodde dette var, og fantastisk interessant. Må sees!

2 Likes

Noen som har sett første episode av The Last of Us, som også har spilt spillet?:slight_smile:

Jess den er sett. Helt konge!

Jeg har ikke fullført spillene. Har dem i skuffen i påvente av tid…
Hva synes du - kan man se serien før spillene? Eller spoiler det for mye i en aller annen retning…? Er redd for at det er lettere å få sett serien enn å få spilt spillene i den nærmeste fremtid. :slight_smile:

2 Likes

Anbefaler på det sterkeste å få spilt eneren før man ser serien. Det unike med spillet er reisen, det uvisse, atmosfæren og samspillet underveis mellom hovedfigurene og der vil serien spoile absolutt alt.

2 Likes

Tusen takk! Det var det jeg regnet med egentlig. Det er jo tross alt en stund siden spillene kom - så jeg får bare kjøre på. :+1:

7 Likes
2 Likes

sett denne?

1 Like

Denne kan anbefales. Gått meg hus forbi.

3 Likes

Pleie ikke komma med Tv anbefalinger men nå må jeg- ble igår tipset av Endre Hopland om en ny miniserie med Bård&Lars- og jeg koste meg glugg ihjel igår kveld da jeg og en flaske billig rødvin bingwatchet hele greia på en kveldsøkt…

Her er det god underholdning for de fleste, med litt ekstra bonus for de som liker å fiske. For om du er sportsfisker og ikke fikk litt lyst å fiske kveite- eller å snike deg innpå sjøørreten i elven på Sørøya når du så serien- da er du en død sportsfisker.

Men for de fleste tror jeg det gjelder at de vil kose seg med serien fordi det er god underholdning. Og bli litt glad i hvor vakkert det er i Norge. Og få litt lyst til å reise til Nord Norge. Og få litt lyst å kødde med norsklærere ved å starte flere setninger etter hverandre med “og” . Ok- det var meg og ikke serien…

Og så ble jeg minnet om alle de morsomme og flotte fiskeprogrammene Bård&Lars laget før- før Bård ble rikshumorist og kylling og Lars gled tilbake som relativt anomym oversetter på TV…

Og jaggu- NRK har faktisk 20 episoder av Bård&Lars på fisketur i arkivet og de. Fantastiske NRK- de andre kanalene kan ta “Paradise Beach ex-svigers Milf Mansion” tullet dere og putte det en plass solen bare skinner på utedassen på Sørøya. Nå regner det og jeg og NRK (signe statsstøtten!) og Bård og Lars og litt TakeAway skal kose oss inne. På fisketur-og vi begynner i Argentina med en Bård som knapt har skjeggvekst, og en Lars som snuser TUNGT. Vamanos!

(Skulle gjerne tagget Båd og Lars her men jeg er ikke med i inner-circle visst…noen hils fra meg og si ja -takk-og mer takk!!!)

13 Likes

Dokumentarserien om Marbella.

3 Likes

På fisketur med Bård og Lars er standard fiskemetadon når fiskefeberen melder seg på vårparten. Fantastisk tv. Gleder meg som et barn til å nyte jakten på monsterkveita en kveld jeg har tid.

3 Likes

Så første episode i går, veldig bra :slightly_smiling_face::fishing_pole_and_fish::fish:

2 Likes
2 Likes

Denne likte jeg svært godt.