Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tips om gode tv-serier!

Denne likte jeg godt, tung stemning som setter seg.

Imponert over alle som er tilstrekkelig open minded til Ä gi serier under 7.0 pÄ IMDB en fair sjanse

5 Likes

ForstÄr ikke hvorfor serier pleier Ä fÄ sÄ bra rating, hvis du trekker fra 1,5 poeng pÄ en serie fÄr du ratingen den ville hatt som film

2 Likes

Gir vel pÄ et vis mening at det er enklere Ä lage kvalitet som skaper inntrykk nÄr man kan bygge opp historien over mangfoldige timer kontra Ä skvise alt som skal fortelles innenfor spekteret av et par timer. SÄnn sett innafor at en del serier fortjener hÞy rating. Men fortsatt et plausibelt poeng.

1 Like

Survivor bias. Ser du en dÄrlig serie, sÄ gidder du ikke se resten og gidder ikke reviewe. Liker du serien bruker du masse tid og gidder Ä gi karakter. :slight_smile:

3 Likes

Begynne Ăžverst :grinning::popcorn:

image

18 Likes

Oj oj, her har du ramsa opp ukesvis med underholdning fra Ăžverste hylle! :+1:

2 Likes

Jeg er latterlig kresen nÄr det kommer til tv, men Jack Reacher serien pÄ Amazon Prime ser veldig bra ut. ( De har en uke gratis)

Har sett Jack Reacher selv, og hvis den fenger deg kan jeg anbefale Ä ta en titt pÄ The Terminal List med Chris Pratt i hovedrollen. SÄ sesong 2 av Jack Reacher samtidig som jeg sÄ The Terminal List og husker jeg satt igjenn med det inntrykket at sistenevnte var flere hestehoder forran i kvalitet.

2 Likes

Noen perler fra min watchlist:

All American (Og liker du denne kan du ogsÄ se All American: Homecoming)
Industry
Mayor of Kingstown
Harley and the Davidsons
Snowpiercer
Person of Interest
The Rookie
The Old Man
The Good Wife
Tulsa King

En av de beste spinoff seriene jeg har sett: The Walking Dead: The Ones Who Live

2 Likes

Hvor fĂ„r man sett de spin-off’ene fra TWD pĂ„ norsk streaming?

1 Like

Ikke tilgjengelig for streaming i Norge. Her mÄ du vÊre kreativ.
Prime og Apple i US.

https://www.justwatch.com/ er en fin side for Ă„ se hvor serier er tilgjengelig.

VĂŠrt dĂžden nĂŠr en ukes tid med manflu og sett to serier sopm jeg kan anbefale- ikke noe nytt eller spennedne men dog:

  1. LOTR- Maktens ringer, trenger ikke vĂŠre Tolkien-nerd for Ă„ like dette. Storslagens, jevnt over gode skuespiller eog engasjernede historie.
  2. Ida og Martin pĂ„ Notholmen- NRK- et “hippie/kunstnerpar” tilbringer et halvĂ„r pĂ„ hennes familiehjem (nĂ„ hytte) utenfor MĂžrekysten eller hvor det er. Fisker, dyrker og passer pĂ„ sauer. Feelgood greie men flott natur, genuine personer og de 6 episodene gĂ„r fort.
3 Likes

Samme her, derfor jeg har sett pÄ tv :see_no_evil:

Da kommer en Ärlig gjensyn med denne ogsÄ

God bedring!

1 Like

Elsker bÄde Reacher og Terminal least. God amerikansk rettferdighet pÄ skjerm begge to :smiley:

Meget bra noir stemning

4 Likes

Noen som tÞrr Ä skyte av seg hjernebarken og se sÞppelet her? OgsÄ kjent som verdens dyreste TV serie :joy:

Tenk Ä floppe det universet sÄ inn i granskauen.
Tolkien vrir seg i woke orcs :sweat_smile:

3 Likes

Bosch og Bosch:Legacy kan virkelig anbefales. Basert pÄ bÞkene til Michael Connelly. Ganske stor serie i USA, men fÄ som har noe forhold til den her hjemme. Bosch har 8,5 pÄ IMDB og definitivt Top 3 av serier for min del.

3 Likes

Jeg fikk nok etter hobbiten filmene. Den fÞrste var sÄnn passe grei ogsÄ gikk det nedoverbakke derfra.

4 Likes