Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tips om gode tv-serier!

Imponert over alle som er tilstrekkelig open minded til å gi serier under 7.0 på IMDB en fair sjanse

5 Likes

Forstår ikke hvorfor serier pleier å få så bra rating, hvis du trekker fra 1,5 poeng på en serie får du ratingen den ville hatt som film

2 Likes

Gir vel på et vis mening at det er enklere å lage kvalitet som skaper inntrykk når man kan bygge opp historien over mangfoldige timer kontra å skvise alt som skal fortelles innenfor spekteret av et par timer. Sånn sett innafor at en del serier fortjener høy rating. Men fortsatt et plausibelt poeng.

1 Like

Survivor bias. Ser du en dårlig serie, så gidder du ikke se resten og gidder ikke reviewe. Liker du serien bruker du masse tid og gidder å gi karakter. :slight_smile:

4 Likes

Begynne øverst :grinning::popcorn:

image

19 Likes

Oj oj, her har du ramsa opp ukesvis med underholdning fra øverste hylle! :+1:

2 Likes

Jeg er latterlig kresen når det kommer til tv, men Jack Reacher serien på Amazon Prime ser veldig bra ut. ( De har en uke gratis)

Har sett Jack Reacher selv, og hvis den fenger deg kan jeg anbefale å ta en titt på The Terminal List med Chris Pratt i hovedrollen. Så sesong 2 av Jack Reacher samtidig som jeg så The Terminal List og husker jeg satt igjenn med det inntrykket at sistenevnte var flere hestehoder forran i kvalitet.

2 Likes

Noen perler fra min watchlist:

All American (Og liker du denne kan du også se All American: Homecoming)
Industry
Mayor of Kingstown
Harley and the Davidsons
Snowpiercer
Person of Interest
The Rookie
The Old Man
The Good Wife
Tulsa King

En av de beste spinoff seriene jeg har sett: The Walking Dead: The Ones Who Live

2 Likes

Hvor får man sett de spin-off’ene fra TWD på norsk streaming?

1 Like

Ikke tilgjengelig for streaming i Norge. Her må du være kreativ.
Prime og Apple i US.

https://www.justwatch.com/ er en fin side for å se hvor serier er tilgjengelig.

Vært døden nær en ukes tid med manflu og sett to serier sopm jeg kan anbefale- ikke noe nytt eller spennedne men dog:

1. LOTR- Maktens ringer, trenger ikke være Tolkien-nerd for å like dette. Storslagens, jevnt over gode skuespiller eog engasjernede historie.
  2. Ida og Martin på Notholmen- NRK- et “hippie/kunstnerpar” tilbringer et halvår på hennes familiehjem (nå hytte) utenfor Mørekysten eller hvor det er. Fisker, dyrker og passer på sauer. Feelgood greie men flott natur, genuine personer og de 6 episodene går fort.
3 Likes

Samme her, derfor jeg har sett på tv :see_no_evil:

Da kommer en årlig gjensyn med denne også

God bedring!

1 Like

Elsker både Reacher og Terminal least. God amerikansk rettferdighet på skjerm begge to :smiley:

Meget bra noir stemning

5 Likes

Noen som tørr å skyte av seg hjernebarken og se søppelet her? Også kjent som verdens dyreste TV serie :joy:

Tenk å floppe det universet så inn i granskauen.
Tolkien vrir seg i woke orcs :sweat_smile:

4 Likes

Bosch og Bosch:Legacy kan virkelig anbefales. Basert på bøkene til Michael Connelly. Ganske stor serie i USA, men få som har noe forhold til den her hjemme. Bosch har 8,5 på IMDB og definitivt Top 3 av serier for min del.

4 Likes

Jeg fikk nok etter hobbiten filmene. Den første var sånn passe grei også gikk det nedoverbakke derfra.

4 Likes

Denne dukket opp på radaren her.

The Order, Ubehagelig aktuell terrorfilm.

Temaet er høyreekstreme krefters fremvekst, målene de har og hvilke voldelige virkemidler de kan være villige til å ta i bruk.

1 Like