Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tips til tjeneste med gamle kurser og volum til aksjer

Hei, noen som vet om en tjeneste/nettside som gjør at du kan gå tilbake i dato for å sjekke kurs per time/minutt, volum osv. i aksjer? Gjerne alle handler også på den aktuelle datoen man ønsker å sjekke. Takk for svar! :slightly_smiling_face:

Har lurt på det samme. Helt sikkert en måte å tjene penger på noe sånt om det ikke finnes, for dem som gidder å gjøre det…

Dette finner du jo i alle charts? ang handler kan du se på meglerandel og differanser der.

Er også interessert i dette om noen vet om et sted. Helst hvor man også kan laste ned den informasjonen til en .csv fil eller lignende.

Jeg startet å lete etter dette på ett tidspunkt og fant at man kan gjøre dette hos netfonds.no, men ser ut som de bare har for de siste 2 ukene + den historiske fila med start/slutt priser tilgjengelig via dataeksporten. Vet ikke om det er noen flere muligheter hvis man betaler noe der. Skal snart plukke opp det prosjektet igjen så skal si ifra om noe eventuelt dukker opp.

2 Likes

Tenkte på noe oppsett mer likt dette, bare at du kan selektere hvilken dato du ønsker for så å se f.eks alle handler den dagen: http://www.euroinvestor.no/boerser/oslo-stock-exchange/nel-asa-nok020/23144117/historikk

https://www.oslobors.no, f.eks https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/EAM.OAX/overview
Historiske lister og intradag(kun siste handelsdag, men du kan kansje prøve å url hacke litt) til excel.

Jeg vet ikke om det er det samme @kjetils snakker om, men jeg kunne tenke meg noe der jeg kan skrive inn dato, og få intradagskurs med volum osv. Altså kunne se tilbake et halvt år i tid, på en eksakt dato hvordan kursen gikk intradag (inkludert volum osv).

Altså et øyeblikksbilde i et gitt tidspunkt. Mer eller mindre som de chartsene vi har, men hvor vi kan oppgi en eksakt dato og se chartet som om den dagen akkurat var over.

Ikke akkurat, men det du ønsker er en historisk intradag “database”, jeg har ikke funnet noen som har det.
Forstår jeg deg @borgb rett er det noe du vil utvikle?

Jeg vil gjerne ha tilgang på slik database for å kunne se på de dataene og hva man kan få ut av det. Jeg har satt opp ett lite python script som gjør at jeg kan laste ned fra netfonds sin side men tar jo litt tid før man får ett større grunnlag der siden det bare er de to siste ukene som ligger ute. Fungerer greit nå som jeg bare skal teste leke litt men skulle gjerne hatt ett større grunnlag etterhvert. Men hvis ikke det finnes noe slikt så må man kanskje begynne å laste ned for flere aksjer enn de få jeg har testet med.

Har sendt mail til oslobørs ang. tilgang til historiske intradag data :slight_smile:

Kult :slight_smile: håper de kan gi noe positivt svar på det da :slight_smile:

Hei!
Lenge siden aktivitet på denne tråden. Skjedde det noe mer her?
Fikk du @kjetils svar fra Oslo Børs?

Liten update til de som fortsatt lurer - på norwegian-algodata.shop går det an å laste ned historisk minuttdata for forskjellige aksjer.

1 Like

Hva er kilden for dataene som ligger på norwegian-algodata.shop? Hvordan har dataene blitt renset - om overhodet? Hvor mange år dekker disse dataene? Kjenner du til dette?

Det er data fra euronext sine sider som ligger bak. Den er strukturert sånn som den er når man laster ned data for en dag hos euronext, men i stede for en bestemt dag er det minuttdata for perioden mellom 01.03.2021-05.11.2021.

Ok, takk for info. Det går relativt kort tid tilbake da.

Yahoo finance har data på mye som går langt tilbake i tid