Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tomra Systems ♻ (TOM)

Jeg har begynt å bygge en posisjon de siste månedene, har jo ikke vært en fest enda akkurat :stuck_out_tongue: men er ikke bekymret for at det ikke skal bli greit til slutt, så lenge jeg bare tør å kjøpe litt.

Er jo fremdeles ikke en superbillig aksje,men prisingen er ikke lenger fullt så crazy. Og jeg tror fortsatt grønne aksjer kommer til å ha en premium i fremtiden.

TA-messig er dette uansett et helt ok sted å kjøpe for en trade, bedre enn på lange tider. (Vanligvis ville jeg sagt vent på tredagersregel, men det er jo fredag)

Tror kursen kommer til å gå 10-20% på at CEO gir seg.

2 Likes

Kjenner ikke Tomra men synes det er påfallende hvor ofte dette skjer - at jeg leser sterke anbefalinger i DN/FA kort tid før det smeller. Nesten så jeg aner et mønster :laughing:

1 Like

Kjøpte de to største taperne i dag, begge for første gang; Vend og Tomra.
Ut gikk Autostore etter 30 % oppgang på en måned, håper teften fungerer her også, men kjøper med litt blandede følelser i begge :sweat_smile:

3 Likes

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0012470089

Hva tenker dere om evt konkurrenter? Mye av tech-en til Tomra er vel sensorer og med AI, så vil jeg tro det er en helt rivende utvikling der.

Drøy dump i auksjonen, omsetningen for dagen ble 1,1mrd ja :popcorn:

2 Likes

Sikler litt på denne selv, avventer 3 dagers og oppdateringer fra hele analytiker korpset

1 Like

Fleste meglerhus har kuttet kursmålet, men de alle stort sett endrer til kjøp basert. Tok et par lodd forrige uke, men var litt for tidlig ser det ut til :dizzy_face:

Bra recovery i dag; 5 % rett inn det :cowboy_hat_face:

At besitte cash, det er finessen

3 Likes

Rentefastsettelse

1 Like

Tok ut Vend-traden i dag også, 20 kroner på tre dager.

Å kjøpe Bluechips som faller 10 %, for å ikke snakke om 23 % (Tomra), er egentlig ganske gøy :partying_face:

2 Likes

TOMRA: Appointed supplier to leading retail chain in UK

Pent.

100 erdet første nivået den må etablere seg over

Sjekk hvor stor den nylige volumspiken var når man zoomer ut til månedschart for det siste drøye tiåret