Skorvetoppen er min lokale favoritt, toppen er på ca 1370 og ser ned på Seljordsvatn godt over kilometeren ned. Turen starter på 550moh og man gjør unna 800 høydemeter på det som i luftlinje er ca 2,5km bortover. Det er bratt, og til tider overraskende at det går an å komme fram. Man kan gjøre en runde av det hvis man vil, men da går det fra en grei tur til en som krever litt. Bra utsikt til lifjell, mælefjell, Brattefjell osv. Mye bra sti og sjansen for å gå på et lemen eller en rype et stor.
Mange som går på Gaustatoppen i stedet, men det er bare en kjip steinur med kjedelig utsikt til sammenligning. Også er det så mye folk at man mister mye av fjellfølelsen.
Favorittområdet mitt er Lifjell mellom Notodden og Seljord, masse fine topper. Jøronnatten, Himingen og blåtjønnfjell er spesielt fine. Av andre topper har man Øysteinnatten, slettefjell og troganatten. Sist har man mælefjell som er en skikkelig drøy tur fra sørøst. Brukte ti timer sist jeg var der. Tungt i ur og bratt terreng uten sti.