Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Fixed (for øvrig ville det vel kostet ~5-10 sekunder med scrolling/lesetid oppover å løse mysteriet).

Litt passiv-agressiv SCATEC i rød skrift der. Fikk meg til å sitte å flire her :smiley:

Ellers liker jeg det tekniske. Som du sier, volumet spiket virkelig på den bunnen der. :slight_smile:

Bang & Olufsen

3mnd base m/kopp. Inntørkende volum…

2 Likes


Liker denne også. Holder seg godt på dagens røde børs. Foreløpig…

2 Likes

Bullflag? Noen som har noen tanker om denne nå?

1 Like

Godt moment i FLYR - lav timeframe. Target 7-ish :see_no_evil:

1 Like

Avtagende volum på vei opp, ser mer ut som avtagende moment og test av toppen satt i går. Ville ikke blitt overasket om man ser en test til nedsiden igjen.

1 Like

Ikke umulig, ser etter om vi danner et flagg her eller ikke.
Hvis ikke det blir flagg kan du få rett og vi konsoliderer bare fremdeles.

Hvis du ser på volum i chartet over så var det stort volum i morges på den dojien, uten at de klarte å presse den særlig mye lavere (kunne blitt et bearflag). På 30 min dropper volumet her når den konsoliderer, noe som styrker flagghypotesen. Vi får se om volum tar seg opp på vei opp / ned:

Her er hva jeg ser på.
Det er som du nevner volum på bunn, og volumspike i dag tidlig, uten progresjon til nedsiden. I tillegg har man lavt volum på vei ned i forkant. Utifra dette kan man konkludere at en eller annen form for forsøk på rally vil komme.

Samtidig er det litt for mye volum i mine øyne på bunn. Man ser også en antydning av avtagende volum og “shortening of the thrust” på vei mot tidligere topp.

I mitt hodet sitter man med 2 scenario:

1: Bryter over, og den skal testes. Holder testen kan man få en god risk:reward entring.

2: Den blir avvist og skal ned og teste igjen. Avvente og se hvor den finner feste, og eventuelt volum som kommer inn.

Har man entring i bunn, er det jo kjempegreier, og man har litt mer slingringsmonn.
flyr

1 Like

Ja, da er vi helt på linje :v:

Potensielt mye igjen av bevegelsen opp her.

Verdt å merke seg at de mer likvide aksjene i sektoren (Scatec inkludert) lar seg tracke av følgende ETF. Mye avhenger av hvordan pengene flyttes på av store aktører i den videre utviklingen.

https://finance.yahoo.com/quote/ICLN/

Mulig noe på g her

2 Likes

1 Like

Årets trade for meg… huff

1 Like

thx haha

Her kom det inn volum også nå :slight_smile:
(De som ikke er inne kan jo se etter pullback, jeg tror ikke bevegelsen er ferdig)

2 Likes

Lang konsolidering i NOFI? Rektangelformasjon?

Uansett hva det kalles, spennende tider i NOFI teknisk.

4 Likes

Ascending triangle: (nice find btw)

https://school.stockcharts.com/doku.php?id=chart_analysis:chart_patterns:ascending_triangle_continuation

3 Likes

Xbrane biopharma


Kjenner noen til denne? Lang solid base nå.