Tatt en liten posisjon i Lundin. Stopp under trendlinje. Target over 200.
Kjøpte litt GomSpace mellom 85 og 83. Stopp under MA.
Tatt en liten posisjon i Lundin. Stopp under trendlinje. Target over 200.
Kjøpte litt GomSpace mellom 85 og 83. Stopp under MA.
Virker ikke dette å være et litt risikabelt bet?
Ser meget spennende ut. God r/r
Overbevisende den positive volum spiken.
En kraftig grønn candle, høyere enn de ti foregående skal være et godt kjøpssignal.
Fundamentalt er det nok riktig, men teknisk synes jeg det ser greit ut.
Selskap er vel priset som en opsjon allikevel.
Interessante nøkkeltall. Noen som har lyst å si noe om hvor reelt P/B faktisk er her? Hvis det ikke er noen fundamentale vinn-eller-forsvinn-hendelser forventet det neste året, så ser det veldig interessant ut.
Med oppgang neste handelsdag vil X9 ha brutt opp gjennom X26, og et brudd inn i skyen blir da relativt sannsynlig. Om det blir brudd opp av skyen er en litt annen sak. Bunnen på skyen er på 13, toppen på 16,50.
Det har vært brudd opp av skyen tidligere, uten at det har holdt seg, men det var forsåvidt et brudd over rød sky. Volumet var også et helt annet.
De har en pågående rettsak om Westcon group, der Westcon (verftet) krever ca 1 mrd kr etter ombyggning av Safe Scandinavia.
Har ikke sett i Q-rapportene, men regner med de har tatt avsettninger her.
Ellers er det som med de fleste høyt gearet riggselskaper, stor mismatch mellom bokført og markeds pris på selskapet.
Meget godt poeng!
Av det jeg har skjønt var kontrakten opprinnelig på 1milliard kr. Men det ble en betydelig overskridelse på 1.4 milliarder.
Prosafe har pt betalt 2.1 milliarder.
Verftet krever ytterligere 300millioner og prosafe har et motkrav på 600 millioner.
Retsaken var vel oppe i august siden har det vel vært stille.
Ellers sier prosafe i sin kvartalsrapport (hvor de tok nedskrivninger på 5 milliarder kr) at de forventer et utfordrende marked i overskuelig fremtid.
Slik jeg ser det en spennende aksje både teknisk og fundamentalt
Har du noe god fib TA å putte på her @Christian ?
Investing.com har ikke nok historie til det, og såvidt jeg kan se så er den dobbeltbunnen det laveste aksjen har vært på?
Interessant - hvilken periode er dette for? Kan jo se ut som en god inngang rent teknisk.
@babyrage - har du sett noe på GomSpace nylig? Du hadde noen tanker rundt de i tråden deres for en stund siden…
Sorry, så ikke at ikke det kom med Toppene i chartet er aug 16, mars 17 og 28.09.17.
Det er altså ikke snakk om daytrading akkurat, men tidligere reaksjoner har jo skjedd ila en måned eller mindre og vært på om lag 100%. Tryggeste er vel å avvente eventuelt brudd på støttelinjen og heller gå inn ved første grønne candle på markert volumøkning
Edit: Litt av bakteppet her er jo naturligvis innleggene fra @babyrage og henvisningene til Labulls vurderinger av selskapet på Redeye.
Volumen under all kritik, men vi får se hvordan aksjen agerer imorgen. Pocket pivot kriteriene er på plass.
Hvordan agerer du når det rett før callen eller i callen kjøpes et fåtall aksjer som presser kursen oppover? Nå har ikke jeg like lang erfaring som deg, men har sett det ved flere anledninger, og føler det er for å skape et falskt kjøpssignal.
Har ikke kjøpt noe mer idag. Vet ikke om dagens volum var stor nok. Avventer utviklingen imorgen.
Pleier kjøpe dagen etter eller under en større breakout, denne skjedde i callen. Mest sannsynlig noen som prøver manipulere den, men det merker vi imorgen.
Cimco marine med pocket pivot, och test av støtte på 16.50 idag som holdt. Insider kjøp idag på 16.70 for 7000 aksjer. Inget meget kraftig signal, men får se hva det ender opp i. Intressant tekniskt.
Den ser fin ut. Mulig target ca 19?
Det er altfor mye som skjer på børsen nå… Breakouts på mange aksjer jeg følger, og har ikke kapital til å ligge i alle samtidig. What to do…