Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

DN har vært i kontakt med Hanasand etter den overraskende dommen, men denne gang ønsket han ikke å uttale seg da.

Too soon DN, too soon!

Det er ca 10cm under belte å ta den tlf. Eller kanskje 20cm. Regne med Hanasand sine henger lavt. Da man skal ha rimelig svære baller, for å sitte fullastet i et selskap som sloss mot x antall forsikringsselskaper.

1 Like

Det er lov å gevinstsikre litt! :stuck_out_tongue:

Det skal sies at dommen vel neppe er endelig? To rettsrunder? Er vel høyesterett eller tilsvarende igjen?

1 Like

1-1 forsikring leder på bortemål :laughing:

1 Like

GREED

48

1 Like

Hm, det gæppet der skal vel lukkes? :joy::hugs:

1 Like

Vet ikke hva snitt Hanasand sitter på men tror det er lavere enn dagens kurs. Jeg tenker uansett at det er rart man ikke velger å gevinstsikre en del når kursen nærmer seg 300kr…

Er vel høyesterett igjen og først må de jo også få godkjent anken. Sist avviste høyesterett anken til Noreco :

EDIT: var vel motpartens anke som ble avvist …

JEg tror en anke nå er vanskelig, om den mot formodning skulle bli godkjent er faren for tap stor. Målet kan jo være å få til et forlik. Uansett de som tapte penger føler jeg ikke med, dette var pur gamble.

1 Like

Kort update på noen av bevaknings aksjene.

Firefly, avventer pullback.

Pled - etablert trading range

Expres2ion - tight range, mulig spring/test her? Økte på litt i innhavet forrige uke. Target per idag +50% opp. Stopp under om volumet øker.

Talkpool av sin flagge idag, ønsker se litt mere volum.

2 Likes

@babyrage
Denne så med første øyekast ut til å treffe på wyckoff, u like?
image

1 Like

VCP tydelig med candles

1 Like

Har ett spørsmål til dere som trader mye. Er det mulig å sette både en stopp loss og en salgsordre på samme aksjen på Nordnet?

Tenker da om jeg har en aksje som jeg vil ha stopp loss på, men som også drifter nær ved mitt salgs target. Har ikke alltid tilgang til internett/pc på jobben, så hadde vært fint om aksjen kunne gå på auto salg når den eventuelt når min target salgspris.

Har du allerede solgt aksjen når din stopp-loss går igjenom så shortar du aksjen, noe som ikke er lov forutsatt du ikke bruker belåning og på ett selektivt antall aksjer. Så bruk enten stopp loss eller salgs ordre.

Du kan vel på en måte løse det ved å sett salg/kjøp på deler som ikke er større enn det du må “ha igjen” til den andre ordren. Så kan du adde varsling slik at du raskt kan endre/fullføre når en av dem går inn?

Tror det ble litt misforståelser her. Har bare tenkt å enten selge aksjene om den faller under min stopp loss eller om den når min ønskende pris.

Scenario;

Funcom - stopploss 19.5 og ønsket salgspris 22

Om aksjen da ikke når ønsket pris til 22 og heller faller ned under 19.5 før 22, så går stopp lossen og vica versa.

Er det en måte å få lagt inn begge ordene slik at om kursen går ene eller andre veien så går det automatisk på nordnet?

Legg en av ordrene først. Husker ikke om det er stop eller salg først. Da kan begge stå der, og den som nås først aktiveres.

1 Like

Expres2ion, forventer meg en +50% rørelse mot 12 kr.

Targovax med nylig spring. Muligt med ett forsøk på 18-19 kr.

MIPS med mulig CnH.

4 Likes

Maha energy med fint utbrott ur konsolidering. Vågen 8.5 - 10.5 fullt muligt.

Folk elsker indikatorer, jag gjør ikke. Men skal ikke se bort ifra en weekly kjøp signal visst det støtter ditt favorit selskap. #hausse

2 Likes

Tobii ser ut til å kunne jobbe seg oppover.

@babyrage Du kan mer om dette enn meg, så setter pris på eventuelle kommentarer.

1 Like

Noen som har noen interessante kandidater i det norske markedet om dagen?