Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

FormPipe ser bra ut med pocket pivot, brudd opp på riktig volum og pent stablede MAer. Har tatt en posisjon selv.

Du har bommet litt, men ellers ser det bra ut. Er ikke på PC så har ingen graf tilgjengelig. Tobii ser dock fin ut derifra :slight_smile:

1 Like

Hamlet med en klassisk SOS. Nå ser vi en naturlig pullback på minkende supply. Når supply avtar tror jag vi fortsetter opp mot ~17 kr.

Devport, helt underbart att se.

Expres2ion - klassisk shakeout og nå en spring. Har handlet siste dagene og regner med att vi får se +50% oppover de kommende ukene/månedene.

1 Like

Har du endret strategi @babyrage? Trodde tanken var å kjøpe på breakout?
Eller er du bare så skråsikker på at den kommer nå snart at du velger å sitte gjennom litt evt konsolidering?

Nei, 80% av mitt EK handler etter min strategi. Har en swing portefølje som kombinerer en del O’neill + Wyckoff for aggressiva trades, likt feks Expres2ion i en spring.

Har redan funnet en strategi som avkastar meget godt, er ingen idé å bryte det =) Må bare repetere samme greia i noen år til så er vi der snart.

Jag gir meg ved 100 MNOK :smiley:

6 Likes

Takker for svar @babyrage. Alltid morsomt å lese dine poster.

Spørsmål. Hvorfor setter du SC der hvor du setter den?
I mitt hode ville jeg satt den et stykke foran, hvor du har satt PS.
Der er det større volum og du har en fin candle med lang hale.
Samtidig vill jeg satt PS ved spiken litt tidligere, før (B) punktet ditt. Her er det to fine grønne dager på relativt høyt volum sett i forhold til perioden før.

I hvilken aksje?

1 Like

Expres2ion :slight_smile:

En klassisk PS er stopping action, man ser høy volum komme inn hvor man har ett preliminært støtte. Men etter en PS fortsetter ofte kursen ned en bit til, intill supply tar slut (selling climax). Det finnes ikke mer supply igjen noe som viser lav volum. Reaksjonen deretter blir att demand kan enkelt komme inn å pushe priset oppover (AR). Følgs av litt mer supply, og der har du din trading range.

1 Like

Ja, det forstår jeg, men jeg bare lurer på hvorfor du ikke setter det på et tidligere stadie.
At PS kommer rett før (B) punktet ditt, hvor du har økende volum, prisen presses opp, deretter får du en real gap ned, avsluttet med en rød candle med fin lang hale, som jeg i første omgang tenkte at var SC.
noe sånt:

Eller vil den lille perioden med sideveis kursgang tilsi at PS ikke er på det punktet?

Ah, men det er også en konsolidering som viset seg være en distribusjon. Handler du enligt Wyckoff så handler du ikke før du ser en Fas C + D. Det kan være mange A +B faser nedover frem til du får en onkelig ackumulasjon.

Du handler ikke føren du ser alle fire faser + en breakout. Att jag handler en spring nu er meget aggressivt, men meget lønsomt om du treffer.

2 Likes

Takker :slight_smile:
Men vil formasjonen vi ser nå også kunne være en distrubusjon, om kursen fortsetter sørover nå?
Eller er det tegn som bekrefter at vi nå faktisk er over i fase C?

Det kan være distribusjon, men tolker nåværende signal som en shakeout og spring då vi ser att støtten holder. Ikke mye selgere under 8 kr. Det er som nevnt ett aggressivt kjøp, før best risk-reward venter man.

Tror vi ser en Fas D her med SOS (klassiskt etter spring), men vi får se :slight_smile:

1 Like

Update:

1 Like

Pent! :moneybag:

Ja, ble ikke noen trist affære, dette :joy: Volum på min side, så krysser fingrene for brudd gjennom 18.60 til uka :rocket:


Tiltakende volum de to siste dagene, selv om det ikke er helt det store. Brudd opp gjennom 13kr igår på forsøk 4, og det som ser ut som starten på en fin positiv trend. Selskapet har levert greit med nyheter den siste tiden, har lav mcap og mye penger på konto.

2 Likes

Ni som är duktiga på TA, hur ser Starbreeze ut rent tekniskt nu? Bara att rida på vågen så länge man kan eller ser ni några tuffa motstånd framöver? :slightly_smiling_face:

Cellink med brudd opp av nedangående trendkanal og en liten poke på ATH. Kjedelig volum, men kan være en å følge med på.
Viser fin omsetnings og resultatøkning, men er relativt stivt priset sett i forhold til resultat pr nå.
rapport 11 juli

Da kom rapporten, 300% omsetnings økning, nådde breakeven, men ikke mye resultat å skryte av.
Spennende å se om den stenger ATH idag.

1 Like