Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Google med ATH close igår. Hvor er veien videre?

2 Likes

Motion display har akkurat hatt brudd ut av fallende kile.
Produserer og selger prisskilt som den lokale remaen bruker med en tvist. De er skrevet på E-papir og kan dermed blinke/vise små animasjoner.
Fremdeles et lite selskap, som kunne vise til 220% ordre økning ved utgangen av Q118 vs Q117. Leverer marginaler på 44% som må sies å være innafor.
Signerte i Q1 en avtale med Altierre, et amerikansk selskap som leverer IoT produkter til amerikanske butikker. ( temp sensor, outofstock sensor etc).

Q118 nettoresultatet ble 3MSEK.
Har relativt slunken kasse på 1,4MSEK, men leverte positiv cashflow i Q1, og har kommunisert at den omsetningsøknignen de nå ser gjør at det ikke vil være behov for å hente cash i 2018.

Q1 18 om noen vil lese
http://www.motiondisplay.com/docs/MotionDisplay_Delarsrapport_jan-mar_2018.pdf

Bare et spørsmål, for jeg har hatt drøm om å starte med trading som fulltidsjobb/ selvstendig næringsdrivende. . Er det noen her som gjør det, noen tips om hva dere gjorde og deres vei?

1-2m i kap, konsistent 4-5% i mnd. Ekstrem selvdisiplin og risikoanalyse.

Uavhengig av hvor mye du trader med nå, se for deg at du er avhengig av avkastningen for å leve, noter alle trader i 1 år og se hvordan du ligger an.

3 Likes

Jeg har hørt at nav kan støtte med arbeidsavklaringspenger i 6mnd, i oppstartsfasen som selvstendig næringsdrivende. Så da får man på en måte litt prøvetid! Prøver å sette meg en fremtidig plan om hvor lang tid jeg vil bruke dit og hvor stor avkastning jeg trenger for å nå disse målene.

3 Likes

Det er ikke hva jeg har erfart, og jeg har 4 selskap. Mye mulig det formidles forskjellig informasjon avhengig av disktrikt, men når jeg forhørte meg under etablering av mitt første selskap for mange år siden var det nådeløst.

1 Like

Tenke du på å opprette eit AS for trading?

Har sjølv tenk på det men utsatt det da det virker litt for komplisert. Er allergisk mot papirarbeid.
Hadde vært fin med ein komplett guide om hvordan sette opp ei AS for trading.

http://enkeltmannsforetak.nyttiginfo.no/behold-dagpengene-under-etablering-av-egen-virksomhet/

Tviler egentlig litt på at trading godkjennes under den næringsfaglige vurderingen.

Nav kan gi støtte til å starte en bedrift, gitt at søker har en forretningsplan som er godkjent av nav sin valgte tredje part og at søker har krav på arbeidsledighetstrygd på tidspunktet.

Usikker på om forretningsplan om å trade seg rik er godt nok i så måte.

3 Likes

Vil anbefale denne boken dersom du seriøst vurderer og trade fulltid:

Ut fra det som kan leses rundt om på nettet av folk som ønsker å trade fulltid, virker det som de fleste fokuserer mye på metode men glemmer det psykologiske aspektet og money management.

Denne boken behandler disse to temaene fyldig.
Dersom du ikke har tenkt over disse tingene grundig bør du bare glemme å trade på fulltid

2 Likes

HAMLET bryter opp av en OHS og tar ut fallende trendlinje fra 2015. Neste stopp mot 20 kr innfor Fas 1/2 resultaten?

4 Likes

Expres2ion ut av flagg.

2 Likes

Dårlig dag for Pandora a/s… ser litt fristende ut :slight_smile: er det noen som har kontroll på denne?

Jepp, as expected. Motion Display ser knallbra ut.

1 Like

Serstech med brudd opp av fallende trend sammenfaller med at VD kjøpte 200k aksjer på 2kr for en uke siden.
edit: Var visst to insidere som kjøpte 200k hver.


Scnadinavian Chemotech med brudd ut av fallende trend på nyheter om bedre effekt på produktet sitt enn først antatt.

4 Likes

Har scandinavian chemotech på min liste også. Så bruddet litt sent, men den bør kunne nå 40kr ila uka

Moberg pharma bryter basen

1 Like

TilRay #winning

Ser jeg la denne feil plass;

Golden Cross i Sprint Bioscience igår, den spratt opp en del ut i fra dette igår, men er nok mulig å hente mer på en trade her.

Har ikke pc tilgjengelig, så får ikke tegnet opp TA.

Går i minus foreløpig idag ser jeg, korreksjon før videre oppgang?