Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Har ett par targets på watclisten men ingen som er helt der enda mtp breakout. Vanskelig å finne gull i disse børstider. Deler om jeg ser noe spennende.

Nano kan nok gi gode trade muligheter den kommende uken, men da blir det nok veldig spekulativt og volatilt.

Tenker du å foreta deg noen intradags trades i nano imorgen/torsdag @Nocturne ?

Hoppet ut på 8.12 rett før close. Da har denne, axichem og bio-works (for noen uker siden) og stenocare daytrading på fredag tatt igjen alle de store tapene jeg hadde i begynnelsen av måneden da jeg no0bet noe helt fælt og klarte å rote vekk hele septembergevinsten og litt mer.
Hyggelig å avslutte min verste måned i pluss, det trodde jeg ikke skulle gå for en uke siden :slight_smile:

Ikke veldig optimistisk på screeneren, ser store sett bare dead cat bounces i oppgangen som er nå, tror ikke mange av dem skal mye mer opp.

Starter fra scratch i november, med mye mer mekanisk opplegg og veldig streng position sizing. My cowboy days are over!

1 Like

Welcome to the darkside! Godt jobbet! :slight_smile:

Jeg tenker Nano kan teste 51-ish igjen. Kanskje lavere. Alt over er litt uinteressant for min del @Biotec (har nok av Nano i long portisen vet du). Ser da mer på Funcom (se egen TA tråd). Skal prøve screene litt mer aksjer til denne tråden jeg også. @prok - hvilket screening verktøy bruker du?

2 Likes

Hehe, ja sikkert like greit å holde Nano som en long posisjon. Flott om flere er med å bidra med gode trade-caser💪

Jeg bruker forøvrig børsdata, fungerer utmerket. De har nå også åpnet for screening i bla USA om du ikke har fått med deg det :smile:

1 Like

Bruker børsdata og øynene mine, dvs en gang i blant så fyker jeg innom hele markeder og titter lynkjapt om det er noe utenfor screeners som ligger og brygger.

Følger lite med på norsk børs, annet enn å notere meg kurs og spread for å ta tempen, så jeg har ikke særlig synspunkter der.

1 Like

Solgte på åpnings-rushet, ut på ca 8,8-ish

1 Like

God trade folkens! Finns fler meget koselige setups idag. BTFD!

1 Like

Buttf*cked?

Eyh, don’t leave us hanging

Crap, det er suboptimalt å lete frem trades med mobilen altså. Misunner dere som har eget kontor.

Ligger på sofaen syk i dag… lyst å trade men… huet er ikke helt på plass :disappointed_relieved:

1 Like

Hehe, hjelper på med pc ja

Yep, setter opp SL-kjøp på ting jeg har sett på forhånd, men kurslister og tekniske charts får jeg ikke sett på før etter jobb. Blir derfor nysgjerrig når baby mener det er ting på gang.
Må også sette SL via nettleser på mob hvis et SL-kjøp skjer, fordi nordnet appen mangler det, knotete.

1 Like

Jeg etterspør gjerne noen screener setups fra dere. Det er veldig lærerikt å se hvilke indikatorer dere bruker. Noen som har lyst til å dele? Jeg har prøvd meg litt på en slags CANSLIM på Børsdata.se men har ikke lykkes noe særlig med trades basert på det foreløpig:

Litt usikker på om jeg har gjort det riktig egentlig.

Kambi med brudd ut av cup&handle formasjon på ok volum, har ikke fått sjekket formasjonen skikkelig opp (er på farten idag) men har en copy paste av ett chart fra en skribent på twitter.

Vertfall en ok trade mulighet her, kan godt være en del av gevinsten er tatt ut allerede. Del gjerne oppdatert chart og innspill på denne

2 Likes

Deler ikke trades ofte; 1. Finnes alltid risk å drive små likvide aksjer og 2; kort trade

2 Likes

ACUC

KAMBI er vel litt seint no før nytt oppsett?

En aksje jag spånet på om dagene. Arbeider med Stamcelle terapi, positiv Fas 1 data og skal nå begynne Fas II. Fikk godkjennelse å starte Fas II for noen dager siden. Handles till BV 100 MSEK, nylig fyllt opp kassen med 12 MSEK etter avsluttet emissjon.

Ikke en optimal VCP, men fortsatt ett intressant mønster i konsolideringen. Noen som kjenner til eller er insatt i selskapet?

Kambi er for sent ja, syns acuc har for lavt volum.


Gapwaves med potent setup samtidig som golde cross er avgitt.

2 Likes