Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Ja, kan se sånn ut. begynner å bli mange baser oppover

Hei. Har en fin 25% gevinst nå i ELKEM om jeg selger den posten nå. Har fryktelig lyst til å flytte dem over i Nano føre morgendagen. Er det flere som har en følelse av at Nano kan løfte seg litt fremover ?

Er du i tvil så selg 50%.
Da vinner du uansett.

God morgen folkens!
Har nå hatt en uke uten trading siden markedet har vaklet mye. Jeg har allikevel sveipet gjennom det skandinaviske markedet for potensielle cases, men kommer til å være forsiktig ved brudd opp siden jeg forventer en del fake-breakouts utover.

Begynner med Elkem som jeg solgte meg ut av; det kan se ut til at vi får en ny oppbygging mot 30kr, så følger med for ny inngang.

Ellers poster jeg øvrige kandidater under som jeg synes ser spennende ut, så får dere vurdere inngang/utgang osv :blush:

14 Likes

Ja følger også med på ELK.

Hva synes du om Asetek @fish1430 ?

Bavarian og industrivarden ser småfin ut!

1 Like

Asetek har falt veldig mye, så er alltid litt vanskelig å bedømme sånne kandidater. Ser ut som at den bygger seg opp for et videre fall i det korte bildet, men den kan også være strukket til nedsiden og få en bounce, så det er ikke en aksje som fyller mine kriterier for en inngang atm:-)

Og til info i mitt forrige innlegg; tok to trades i sta, men ble stoppet ut av begge rimelig kjapt som jeg fryktet. Blir ofte flere «fake» brudd når markedet ikke har fått et skikkelig pulback på lang tid.

1 Like

Helt enig, chartet til bavarian hadde jeg også sansen for helt til jeg ble stoppet ut ista😜 Som jeg nevnte, skummelt å sette trades i et marked som trenger pulback

De guider 0 til 10% vekst og har PE på 35. Hvorfor ikke kjøpe kitron som guider det samme og har PE 14? :stuck_out_tongue:

Nå handler denne tråden om å finne gode trading kandidater. Chartet til kitron roper ikke akkurat kjøp mtp brudd opp.

1 Like

Nylig brudd opp av skyen etter en korreksjon, ser nå ut som bruddet ble testet i dag. Gikk 500k aksjer på 8,80.

3 Likes

Hva tror dere om denne teknisk, uten å vite hva det er?

De to foregående MACD bullish crossovers i pho har git rimelig fete trademuligheter. (Kunne kanskje føyd til enda en rett etter den siste og.)

Det var en topp rundt nyttår som jeg ville sagt er motstand pga volumet. Uten å se historikken tilbake i tid så ville jeg vel holdt meg unna inntil toppen fra rundt nyttår ble brutt, spesielt siden volum har vært lavere siden den gang?

1 Like

Kan for meg se ut som en bearish pennant. Med lavere topper og høyere bunner. På minkende volum.

ASETEK brøt på nedsiden uansett nå på høyt volum (3x), så da venter vi på neste mulighet (gikk ikke inn, selv om det fristet litt RR messig i går)

Det er vel en motstand på 9 ca som en bør komme seg over i tillegg til det fine skybruddet? :slight_smile:

Helt enig :slight_smile:

Takk for tilbakemeldinger. For de som lurte så er det en bitcointracker. Bitcoin XBTE.
Får avvente litt da :shushing_face:

Prakteksempel på hvorfor sette en tight stoploss når man ser at markedet fort kan svinge inn i et pulback! Som jeg nevnte i går, så tok jeg en trade i bavarian, men ble stoppet ut. Idag er jeg glad jeg tok det tapet :smile:

3 Likes