Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

doblet beholdning på 24,30 rf

RF ser veldig ut som årets aksjetips, får vel bare takke og bukke :sunglasses:

Kan det være noe igjen her?

IMG_1476

https://www.shareville.no/aksjer/unibap-ab/kommentarer

Realfiction er på vei mot en ny topp. MACD kjøpsignal over 0 pkt er en fin trigger.

2 Likes

Pled Pharma ser ut som den ønsker bryta opp fra 2016 års nedåtgående trend. Er det på tide å laste opp? ENS handlar, og det er LaBull. Alltid godt å ha ham i ryggen.

Hoppas ni hatt en produktiv uke venner, neste uke fyrer vi løs igjen! Summerer min September med swing porteføljen så langt.

7 Likes

Meget pent babyrage!

1 Like

@babyrage hadde du giddet å kommentert hvordan jeg har satt opp fibonacci-retracementen her og analysen min under? Jeg prøver å se om jeg kan har forstått hvordan det skal brukes utfra postene dine. Ikke at det er lurt å bruke fibonacci-retracement alene uten å se på andre indikatorer.

Såvidt jeg skjønner, så er Funcom i “faresonen”, rød nå, mens den tryggeste sonen å kjøpe i er den grønne fra 2,5 - 2,65?

2 Likes

Fib nivåene ser greit ut, spørs helt hvilket perspektiv du ser i. Akkurat nå bruker du daglig. Min daglig hadde sett noe sånt ut.

Sen kan man zoome in til 60/120 min, eller 5 min og lete etter mulige breakouts og formasjoner. Selv bruker jag mye trend kanaler. Bruker mest fibonacchi for å finne mina targets på oppsiden, eller rekyl på nedsiden. På samma måte som aksjer ofte går opp till en viss fib, går den også ned til en viss fib.

Med det sagt hade jag personligen ikke eid funcom her. Aksjen er i en lang nedåtgående trend fra begynnelsen av 2017, og vi har allerede en ny lower high i Juli. Jag hade ventet på bunn formasjon og en breakout fra nåværende nedtrend. I dagligt perspekv skal aksjen fortsette nedover, sen må man zoome in og se om man finner noen mulige breakouts. Sen tror jag aksjen kan bli fin på sikt visst den klarer bryte opp, till dess holder jag meg unna. Nå var ikke dette det du spurte om, men tenker jag samtidigt gir min egen tanke om aksjens utvikling.

Det er en mulig B våg som ble klar i Juli, og nå er det en pågående C våg som bør nå en botten, men først skal vi ta ut tidligere bunn på fib 0.236, og ende opp på neste støtte rundt 1.4-1.6. Sen har jag null peiling på kommende triggers osv som kan bryte trenden på oppsidan. Men sån tenker jag ur ett rent tekniskt perspektiv.

4 Likes

Eg tror Sbx kan by på mangen gode trader muligheter, men styr unna om du ikke liker risiko.
Eg tror neppe aksjen kommer noe særlig under 20øre i første omg, selv vil eg trolig prøve og fange kniven rundt 18-20 øre.
Kommer den ikke ned dit, styrer eg unna, da eg vil anse den som svært risikabel med tanke på emisjonskurs.

Først når den milliarden med aksjer en gang kommer, tror eg den går i bunn på 12-13 øre, kanskje en intra dupp på 10, men neppe under.

Happy trading, advarer mot sky high risk :yum:

1 Like

Hadde ikke rørt den om jag så fikk betalt for det :joy::joy::money_mouth_face::money_mouth_face:

1 Like

Men det kan jo tenkes at du får betalt dersom du rører den ? :roll_eyes:
Hugs at ikke er opptatt av selskapet, men det er trading mulighetene eg påpeker.
Sbx som selskap har eg ikke tatt i på flere år, av årsaken som gjer at dei er der dei er idag.
Men å trade desse aksjene som er så kriserammet, er noe helt annet igjen

1 Like

Tradet den jeg, nå stuck i lock up :frowning:

Japp det kan hende, men handler kun aksjer med positivt momentum. Er ikke risk-reward høy nok får aksjen stikke uten meg :stuck_out_tongue:

1 Like

Slik jeg ser SBX i dag:

Ledelsen har deltatt i emisjonen med aksjer for 2mill totalt. Disse er låst i 2 år så lenge de fortsetter å jobbe i bedriften. Med andre ord kan de gå av og cashe ut disse og la de nye hovedeierne gjøre som de vil.

  1. oktober = EGM hvor det skal stemmes over emisjonen.
    De nye eierne kan tenkes å ville sikre seg flertall før dette, og da kan kursen holde seg relativt høy ved at de kjøper opp 51% av selskapet for å sikre emisjon. I dag ville det kostet ca 19 mill til kurs 0,67.

Sent i Q4 kommer emisjonsaksjene til å være ferdig konvertert til vanlige A-aksjer i selskapet, og vil før det handles separat fra dagens A-aksjer på Oslo børs.

Potensiell reparasjonsemisjon på opp til 5M kommer etter 2. oktober en gang om det skulle bli godkjent.

Med andre ord er det ikke helt sikkert at aksjen skal så mye ned, og en overreaksjon i morgen tidlig kan komme. Veldig høy risiko her som alle vet, så vær forsiktige :slight_smile: Jeg har satt 0,50 som der jeg ønsker å selge, men forventer å måtte selge rundt 0,35-0,30.

Om jeg får solgt rundt 0,35-0,50 kjøper jeg lett aksjer igjen ved 0,20 eller lavere. Tror kursen går en del opp før generalforsamlingen siden det er veldig få aksjer i selskapet og veldig billig å kuppe hele greia sånn det er i dag. På 0,20 i kurs trenger du bare 9mill for å få 51% av selskapet :open_mouth:

1 Like

Eg er enig med deg forsåvidt, derfor skriver eg det om risiko dom eg gjør, og eg påpeker at npr eg trader i sånne aksjer, så er det med småpeng som eg klarer greit uten

Supernyttig og ikke noe jeg har fått ut av den informasjonen jeg selv har funnet.

Det var akkurat det jeg var ute etter, en ren teknisk analyse av aksjen. Veldig interessant at du har startet chartet ditt etter at Funcom kjørte en gigant-emisjon som gjør de tidligere nivåene relativt irrelevante ettersom mengden aksjer ble fullstendig gjort om.

Ikke det jeg hadde mest lyst til å høre, men noe som har ligget i bakhodet på meg. Det jeg så på en svak støtte på 2,03 (vannrett linje i ditt chart) ser du på som et fibonacci-nivå som skal brytes før aksje kræsjer for å fullføre denne?
image

Jeg er relativt tungt inne i aksjen, men ut fra en fundamental analyse (forventet P/E på 11,5 for 2017) og et Q1 2018 som jeg tror vil overraske mange. Det er dog lenge til Q3-tallene hvor den fundamentale analyse min kan bli bekreftet/avkreftet, og det ser ut noen større aktører har sett for seg den korreksjonen du har beskrevet over. Det er også et algoritmestyrt fond som shorter aksjen og ikke ser ut til å være interessert i å dekke shorten med det første. Jeg skjønner jo det hvis den også har funnet ut at den mest sannsynlig kan dekke shorten sin på 1,4 - 1,6! :smiley:

Jeg får se hvordan jeg skal forholde meg til de to motstridende analysene her, den fundamentale og den tekniske. Jeg tror løsningen muligens blir å beholde posisjonen, men å flytte kjøpsordrene jeg har inne lengre ned.

Tusen takk for den tekniske analysen, det er veldig ålreit med folk som gidder å gjøre en jobb uten direkte personlig vinning! :+1:

4 Likes

Husk att vi baserer det på forskjellige måter, en teknisk, en fundamental. Det går ikke alltid hånd i hånd. Jag har klare regler med min trading. De aksjer jag kjøper på fundamental research selger jag ikke på 10-15 år forutsatt der fundamentale endres. Skal man handle på fundamenta må man være beredd å holde aksjer lenge. Spørs helt hva man jakter, men kjøper jag på fundamenta er jag ute etter 3000-6000% avkasting. Er du beredd å holde Funcom? Du har kun edge over markedet når du kan mer om selskapet enn noe annen.

Personligen liker jag Ian Cassel meget godt, en skikkelig god investor som ikke deler min trading oppfatning men vet hva han prater om. Kan sterkt anbefale deg å lese disse to:

https://microcapclub.com/2014/08/the-conviction-to-hold/

https://microcapclub.com/2017/01/the-art-of-holding/

6 Likes

Mulig swing-trades?