Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Ouch… og det er grunnen till att man ikke handler dritt.

Så du kjøper ikke på det fundamentale hvis du “bare” ser et potensiale for 500%?

Jeg har dessverre bare et vellykket fundamentalt kjøp, og det er Kitron. Jeg har også sittet på så å si hele beholdningen hele veien opp, ettersom f.eks P/E ikke har endret seg noe særlig underveis, selv om aksjen er opp rundt 300% over 2,5 år.

Yupp. En 500% fortjeneste er ikke noe jag takker nei till, men jag selger ikke visst selskapet fortsatt presterer og vokser. Om jag tror att selskapet kommer vokse mye mer, da finnes det ingen grunn til å selge, da kanske jag misser neste 1000%. Men visst jag føler att selskapet har gjort sitt, da selger jag. Fundamentale selskaper er selskaper jag kjøper med en tanke om att jag kan eie det for evig.

Husk at i en portefølje med 10 aksjer, holder det med att 1 aksje går 1000%, og de resterende 9 står stille for att du skal dobble pengene dine.

2 Likes

Akkurat som i Nsg, så ble eg noen få ører for gjerrig, og eg gikk glipp av noen raske prosenter.
som vi ser, uansett hvor mørkt det ser ut, så er det som regel gode trading muligheter i jalla aksjer som nærmest er konk

Begynner å bli skikkelig bullish Realfiction nå, økt til 30% av tenkt innehav idag. Siste dippen imorgen?

60 min skikkelig oversolgt, og daglig återhenter seg fint. Vi ser nok en siste dipp imorgen mot 18-19, sen er det 100% av swing porteføljen.

11 Likes

Called it! :sweat_smile:

00

Imorgon blir fokus på XMReality, mulig bullish pennent formasjon. Snart får vi nok ett utbrott, kommer holde øyet på den imorgen. Ellers blev det noen fine trades og oppturen i swing porteføljen fortsetter, om en ikke like pent jag hade håpet på. Ses i boken imorgen!

3 Likes

CBOE Volatility Index (VIX) er nede under 10,den har aldri holdt seg der spesiellt lenge.

Noen som trader VIX? I så fall i hvilket produkt?

Realfiction ligner tidligere utbrott. Snart tar vi nya highs. Har kjøpt en bevaknings post, og har kassan redo visst vi bryter opp.

1 Like

1 Like

Hamlet Pharma begynner sin Fas II i år. Aksjen har siden jag først postet om den rundt 6-8 kr landet på 11.60 idag. Stenger vi over 11.40 idag har vi nok begynt reisen mot 13.70 - 14.20.

1 Like

Prøver meg på en liten TA

Hva mener dere @Nocturne @babyrage ?

Du drar så mange linjer att du misser det viktigste… En omvendt hode-skuldre formasjon som kmr ta oss till 33-39 kr.

… Ellers en godkjent TA :wink:

Gjetter at du ser formasjonen her?

Hvilket tidsperspektiv ser du dette i?

Den første var 1 time - Heikin Ashi barer

Aksjen har hatt en liten konsolidering på liten volym. Nå har vi begynt stige og tatt ut en Bull flagge på lav volym, det indikerer att aksjen har startet ett positivt momentum. Neste uke tar vi 30 kr.

1 Like

I utgangspunktet er den første TA en min basert litt feil, da jeg kikket på historikk fra RSIen vs utvikling “første” bølge.

Riktig skulle da vært å tatt høyde for lengden på flagpolen - For å definere evt neste korreksjon?

Aktien stiger på låg volym. Detta burde bli mønstret. Tre grunner til hvorfor dette blir mønsteret, 1. Aksjen har skiftet mye eiere over 20 kr 2. Vi har brutit opp på lav volym 3. Vi har fått positivt momentum.

1 Like

HAMLET Har testat stød på nedsiden og brutit opp med økt volym. Vi burde kunna se 24% gevinst her innen neste uke.