Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Passer på å summere September sa langt. Skal vi ta 100%? Neste uke igjen.

7 Likes

Imponerende @babyrage :slight_smile:

Hvor store poster tar du (om jeg tør spørre)?

Spørs på aksjen. Normalt forholder jag meg till disse små reglene:

• Handlar kun aksjer i positivt momentum i stigende trend.
  • Handler aldri aksjer med negativ trend eller momentum
  • Handlar kun tekniske signaler
  • Handler med stor andel av portefølgen, oftest større andel i mer likvida aksjer som omsetter miljoner, og oftest mindre posisjoner i aksjer med mindre omsettning.
  • Rider gevinst så lenge jag tror vi har mer oppside
  • Minimerar tap gjennom å selge ved max -2%
  • Handler kun god risk/reward

Følger disse prinsippene i stort sett, med noen andre regler ved siden av:

All your trades should end in one of four ways:

Small win
Big win
Small loss
Break even

But never a big loss.

• Stephen Burns
12 Likes

#ChooChooTrain

Det kom det :slight_smile: 12.25 kr nu … grattis til dere som kjøpte hamlet! :smiley: Ikke bare jag som så det tekniske, Merrill Lynch er sultne. Nå rør vi oss mot 14 kr.

Veldig bra tråd! Skulle gjerne hatt litt flere norske aksjer her også :slightly_smiling_face:

Hva jag forstått fra dette forum handles kun 3-5 norske aksjer. Holder meg gjerne borte fra aksjer med mange eiere. Du finner størst vekst blandt ukjente små bolag med en ok likviditet.

90% på tekinvestor eier Nordic nanovector, Funcom, PCI biotech, NEL og litt bitcoin hvor 80% av eieren håper på å våkne opp med 500% på kontot. Nei takk, ikke interessant på noen veier. Allt for mange mennesker med for mange meninger. I stort sett alle de aksjene handles med negativt momentum. Og sjekker du opp folks kontoer på Shareville har mange, og veldigt mange av dem -20/50% tap på sine innehav, det er ikke god business. Ikke noe negativt mot aksjene, men å tape penger er ikke direkt hva vi er ute etter.

Hadde gjerne selvfølgelig sett litt aktivitet fra andre mennesker med fokus på norske aksjer, men Sverige byr på bedre rørelse og muligheter om du spør meg.

6 Likes

First North har jo vært ensbetydende med vekst den siste tiden. Har 70% svensk, 20% norsk og 10% på min watchlist selv.

Yupp, og akkurat nå er det småbolags rally i Sverige. Du kan kjøpe nest intill alle aksjer og tjene penger. Min erfarenhet viser att man skal kjøpe det som går opp, og selge det som går ned. Det trenger ikke være så vanskelig. Feks, jag begynte jage trades med 500 kr gevinst. Klarte jag 500 kr på en dag var jag fornøyd. Det er ikke mye gevinst, men klarer du ta en sån trade hver børsdag, gjennomsnitt hva då? 200 dager? … så er det 100.000 kr ekstra i året. Det var sån jag begynte. Når jag blev flinkere jaktet jag 2 sånne trades per dag, og siden 5. Etter hvert blev gevinstene større då kapitalet vokste.

Nå er selvfølgelig målet større hver enkelt dag, men begynn smått, arbeid deg sakte oppover. Det absolutt værste du kan ha på børsen er ett godt selvfortroende … og være lang en aksje i ned trend.

7 Likes

Kom meg inn med litt mer på 11.50! Når tror du neste topp kommer før den får en korrigering?

14 kr burde være en mulig topp med noen mindre korrigeringer på veien.

1 Like

Må bare si at det er utrolig interessant info du deler med oss i denne tråden Babyrage! Takker og bukker :slight_smile:

4 Likes

Hyggelig å høre!

1 Like

beste tråden jeg har funnet til nå :slight_smile:

et spørsmål - noen gode tips til svenske forum/blogger. forstått det sånn at det er mer utbredt med trading i sverige enn norge. skulle gjerne hatt en eller flere info kilder fra det svenske markedet.

Du trenger kun en ting for å finne allt du ønsker om forum, børsen og trading, twitter. Har du ikke twitter, gjør deg en tjeneste og skaffe det.

2 Likes

twitter har jeg laget, men har ikke tenkt over hvordan det kan brukes for å skaffe info. jeg skal søke litt rundt på det. om du ikke har tips om brukere å følge? :slight_smile:

ser nå hva som er bra med twitter. mye å gå gjennom der nå i dag/helgen for å bli oppdatert ser jeg. takker å bukker for tipset:)

1 Like

Jag poster i stort sett alle mine trades, ideer og tekniske tanker på Twitter. Du kan også se hvem jeg fulger for å få en ide om hva jag ser etter. Men finnes mye intressant å hitte på Twitter :slight_smile: @babyrageMD

3 Likes

ja jeg tenkte å starte i den enden å se hva jeg klarer å plukke opp :slight_smile: sitter å ni leser alt jeg kommer over nå. blir en lang helg foran skjermen for å konsumere all info jeg kommer over for å være klar for en ny uke. mange takk for tips :slight_smile:

Absolutt inspirerende arbeid Babyrage!

Du har virkelig fått øynene mine opp for dette med trading, teknisk analayse o.l.

Denne nettsiden har gitt meg mye informasjon om hvordan det fungerer. Kanskje noe for andre også?

4 Likes

Sist uke var det Senzagen, denne uken er det Xspray. Ny kule på IPO førstkommende torsdag?