NAPA DAILY. Ser ut som brudd opp fra bullflag. Har vektet meg opp her og eier aksjer.
Er ikke noe volum på breakout da, så sjansen for fakeout er vel stor?
Absolutt. Er lite omsatt. Jeg tok en del mer i morges. Men det er også lite tilsalgs så langt jeg ser.
Dagen er enda ung, satser på andre tradere våkner til når de får sett litt på chartet
Prøver å «hjelpe» til med litt volum
"95% of the trading errors you are likely to make — causing the money to just evaporate before your eyes — will stem from your attitudes about being wrong, losing money, missing out, and leaving money on the table. What I call the four primary trading fears.” - Mark Douglas
Lumi utviklet seg relativt fint (og fort) opp i nærheten av target. Nå ser det ut til at den danner en liten konsolidering. Tror kanskje volumet må avta før videre retning kan bestemmes, men det virker konstruktivt med en hvilepause. Har lagt inn nytt target for brudd av av konsolideringen. Går man lang på bruddet og setter stopp under rangelow, så er det fortsatt 2:1 r/r til nytt target.
Etter å ha sett mer på det fundamentale (dvs historisk prising) framstår Borregaard mer som en shortekandidat enn kjøp. Bare å vente på rapport i morgen for avklaring tror jeg, hvis man ikke vil gamble.
Ericsson update. Leverte en solid rapport i dag, så der har du grunnen til bruddet på bullflagget. Er i dag 10% opp fra brudd og gjennom første motstand på 87kr. Kanskje vi ser den nok i 100kr litt frem i tid.
Ikke min graf, men guld er meget interessant her. Positivt backtest og det er en ny mulighet for en mangeårig bull trend i gull er selv 100% all in gull i min svenske pensjonsportfølje siste året.
Hei Folkens.
Nhy ser meget spennende ut p.t. Nydelig OHS med høyre skulder under arbeid. Legg så til brudd ut av lang fallende trend og kryss i macd, så kan veien mot 40kr bli kort.
PS! Mens jeg skrev dette føyk aksjen rett opp til halslinjen. Tvi, tvi folkens, dette kan bli gøy
En litt mer risky og spekulativ bet i oljesektoren: bdrill.
Potensiell DB satt med bruddpunkt rundt 66kr. Target ved brudd er ca. 90kr. Brutt ut av fallende trend fra mai. Fallende trend fra oktober 2018 ( ca. 200kr. ) rundt 80kr. Brudd opp her, samt videre positiv utvikling innenfor jack up segmentet og stabil/stigende oljepris, vil kunne dra denne aksjen langt opp. 2-3 gangern fra dagens nivå er ikke utenkelig.
Og så til årets mest spennende aksje aksje etter Tencents inntog: Funcom.
Brutt ut av langsiktig fallende trend p.t. Ved brudd på 15,75ish, som og er halslinjen i en litt rotete OHS, vil 20kr nærmere seg fort. Gitt Tencents inngangskurs er det naturlig å anta at 15,75 vil bli god støtte, ikke motstand.
Ble litt rotete rekkefølge på innlegg etter de ble godkjent av admin, men pytt pytt
Da skal rekkefølgen være ordnet
Lucara diamond tatt inn for en liten trade. Positiv divergens på weekly og har akkurat vært i støtte på nedsiden.
Zinzino med brudd opp av en cup and handle formasjon på fint volum. Det fundamentale vet jeg lite om, men det tekniske ser veldig bra ut så lenge markedet holder seg stabilt de kommende ukene
HUNT ligger i en symmetrisk trekant og har nylig hatt brudd opp av en ascending triangle innenforbi den større formasjonen. Tester for øyeblikket bruddet (og testen er foreløpig vellykket).
Bryter den over ca. 5 kr så utløser det brudd opp av den større formasjonen med measured move opp og over 6 kr. RSI viser en fin stigende trendlinje og stochastics har nettopp snudd bullish igjen!