Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Håper flere posisjonerte seg i NHY ref. innlegg over. Dagens oppgang på q tall på hele 5,3% p.t. understøtter det positive i chartet. Blir nok en bumpy tur til 40ish ( mitt første target ), men vil bruke alle dupper til videre akkumulering.

Collector, weekly. Mye volum i konsolideringen her nede. Rapport i morgen.

1 Like

Nordea, daily. Rapport i morgen.

1 Like

Ser vi på samme chart her?

Vi ser på samme aksje ihvertfall. Den du har der er en mulig tolkning! Vi får se hva som skjer. Rapportreaksjonen får vise veien. Stigende kiler kan også bryte opp :slight_smile:

19kr er siste motstand før det er rimelig skyfritt oppover i ZZ. Den kan fort taes ut denne eller neste uke. Etter det har vi en mindre viktig motstand ved 22, før 28 står for tur.

1 Like

fish1430,

tok litt ZZ på din anbefaling. Spennende chart. :wink:

Nordea ser riktig så spennende ut og ( om man ser bort ifra den lange fallende trenden :wink: )

Brutt ut av kortsiktig fallende trend. Høyre skulder i en OHS under arbeid og brudd på halslinje her vil signalisere videre oppgang til 80ish hvor den lengre fallende trenden skal til pers. Macd i fint driv noe som understøtter teorien om brudd. Jeg tar en post :ok_hand:

2 Likes

Gjør alltid egen analyse også, jeg har tatt feil før:-) Kan være verdt å nevne at daglig EMA 12 og 26 har blitt respektert under tidligere bullrun i ZZ, så jeg kommer til å ha EMA26 som stoploss, så får vi se hvor lenge vi kan flyte på denne:-)

Nordea monthly

SCA monthly

SEB monthly

SHB weekly

Swedbank weekly

Nordea, daily. Åpner svakt på svak rapport, men er i skrivende stund 1.5% i pluss. ANON har støvsuget markedet for aksjer i dag. Det er fortsatt mye igjen av dagen, så vi får se på utviklingen av close. Foreløpig er dette ekstremt sterkt.

Skanska, daily. Er nå i topp av rangen. Kan være behov for en liten konsolidering her.

Banker gjør det rimelig hot nå? Ikke så rart hvis folk har fått mer troen, for P/E i bransjen er egentlig latterlig lav. Årsaken er vel at folk mener det er syklisk og at resultatet vil falle på slutten av denne kredittsyklusen.

1 Like

Ja, banker har vært fin siden midten av august! Nordea, Swedbank og SHB kjøpes på dippene. Antageligvis av større aktører. SEB er den som ser finest ut fra et teknisk perspektiv, og der virker det som om de store aktørene sitter stille i båten.

DNO ser spennende ut i 3h chartet. Gitt at oljen har satt fart de siste dagene og er i fint driv kan DNO forhåpentligvis dra litt nytte av dette. Har posisjonert meg for opptur :wink:

1 Like

Ligger an til brudd i Sdrl

edit:

Brudd opp.

2 Likes

Jeg har redusert min posisjon ytterligere i dag, da den åpnet opp med et voldsomt gap og over (!) min målsone.

5 Likes

Imponert over tradingen din for tiden @hocki.
Du fortjener en:

3 Likes

Mange takk! Nå er det et godt marked å trade i, så vi får se om det er flaks eller om jeg kan klare det i et “surt” marked også

1 Like

Dette kjøpet er ikke basert på chart og streker, men heller magefølelse og hype. Aksjen “pumpes” hardt i diverse fora og vil således tiltrekke seg mye spekulativ kapital. Det snakkes om kommende analyse og newsflow, og det er nok for en liten trade for min del. Selskapet er Zenith og handles på Merkur. Som dere skjønner er nok ikke dette noen “kvalitets-trade”, men en lotto kupong som må behandles som tapt i det du har kjøpt. Men både 2 og 3 gangern er realistisk på kort tid ved momentum, så R/R er grei. Lykke til :wink:

PS! Har og tatt litt NANO, kun som krydder grunnet ok fall etter emisjon. Også potensiell mangeganger ved positiv news. Skjer det imorgen? Mest sannysnlig ikke. Er nok en handel med de lange brillene på. Spennende lell!