Tatt av litt i Nano med nesten 5% gevinst. Holder 50% av opprinnelig post og fyller på ved fall mot 20 blank.
hehe
Klok av skade tar jeg alltid av litt brikker ved fin oppgang.
Sitter som sagt med 50% videre og fyller på ved nedgang.
Venter og på washout i NHY ned mot/under 33kr. Denne tror jeg blir fin i neste uke
Ja, er vel flere som har analysert Nhy tidligere. Tror også den trenger en runde ned mot 32/33 før den blir klar for en ny tur opp. Men alt kan skje så gjelder å følge med på chartet. Sitter selv siden 26-tallet og hadde en runde med bullx3 på forrige bevegelse opp til 34.
Her er min foreløpige teori på videre utvikling.
Hadde fra 26 selv, men de gikk ut på 29. Typisk!
Begynte å handle igjen på 30 tallet og har nå snitt like over 31. Men tror NHY har bunnet ut og at fremtiden vil bli spennende. Første target er 40
Helt enig i teorien din. Jeg handler som sagt på alle dipper herifra. Algoene skal nok riste godt i treet før det settes fart. NHY har til tider en tendens til å åpne veldig svakt, så venter litt i spenning på første mulighet.
Skal si NANO går godt. Frister å vippe ut resten rundt emi kurs ( 22kr )
Venter og på inngang i LSG. Ligger klar mellom 61 og 61,5. Skal nok ristes litt her før algoene setter fart.
Rovio, weekly.
Tidligere hatt en fin reise i denne. Spørsmålet er om det nå er på tide å gå inn igjen.
For den som liker “bunnfiske”, er dette to fine kandidater.
Vitrolife, daily. Har nådd mitt target på nedsiden, og ser interessant ut for en trade. Mulige innganger er i grå sone for å ta i mot en falsking på nedsiden, eller på brudd opp av fallende kile.
Byggmax, weekly. Er i støttesone nå. I umiddelbar nærhet på oppsiden har vi MA50 på ~30kr og MA200 på ~33kr.
Du nevnte 3 stk på chatten, MIPS ser veldig lovende ut. (veldig lovende) Så jeg skal se om det ikke blir et lite klipp her på meg og. (stort sett på daily, så vi ser på litt andre ting enn deg antar jeg)
Her er MIPS, hhv daily og weekly graf. Jeg forventer at kursen skal opp til konsolideringen i første omgang, og basert på interessen under konsolideringen tror jeg også at kursen vil bevege seg inn igjen der. Det jeg har skrevet i daily graf gjelder ikke bare MIPS, men stort sett alle aksjer som handles. Noen sitter alltid med svarteper og det er ikke proffene.
På lengre sikt ser det interessant ut med en bullflag-formasjon. Det er litt motstand oppover, i form av MA50, MA200 etc. For bulls gjelder det å komme seg over MA200 igjen.
Den kan kanskje kjennes litt “toppish” ut hvis man ser på weekly-grafen, men basert på hvor lite volum som er omsatt på toppen så stiller jeg med litt tvilende til at vi har sett toppen.
Litt bakgrunnsinfo om selskapet. MIPS er et hjelm-teknikk selskap, som baserer seg på forskning rundt rotasjonskrefter på hjernen ved støt mot hodet. De lager et innlegg til hjelmene som skal redusere denne rotasjonen, og dermed også faren for hjerneskade. I mars kom det en annen aktør på banen, Bontrager, som hadde løst problemet på en annen måte. I stedet for innlegg, byttet de ut skummet med en bevegelig cellestruktur som kan gi samme effekt som innlegget til MIPS.
Uansett, lanseringen av denne nye løsningen, gjorde at aksjekursen falt ~30% på relativt kort tid. Folk fikk panikk fordi de var redd for at dette kom til å bli den nye go-to teknologien for hjelmprodusenter. Det tok heller ikke lang tid før folk skjønte at dette ikke var en direkte konkurrent til MIPS. Bontrager sin hjelm-teknologi ligger i et høyere prisintervall, og tiltrekker seg andre kunder, men teknologien til MIPS og Bontrager kan også kombineres.
Det forventes relativt bra organisk tilvekst i tiden fremover også, da MIPS-teknologien vil fortsette å penetrere hjelmindustrien. Hvis den langsiktige planen til selskapet som ble lansert nå nylig holder mål, ser jeg ingen grunn til at kursen ikke skal bryte opp av bullflagget og ta ut ath.
Jøss, en skal ikke skue hunden på hårene. Jeg så for meg en nesten pur chartist. Imponert over hvor godt du har satt deg inn i det fundamentale.
Leste meg opp såpass at jeg har sett noen passelig gode targets fra ledelsen frem mot 2025. Dem sikter mot vekst (må bli ca 50% YoY tror jeg) på 1mrd SEK i omsetning, og en misunnelsesverdig god margin å legge på bunnlinja.
Veldig flott den info om “konkurrerende” teknologi. for det har jeg ikke fått med meg. (og forklarer langt på vei det røde fossefallet i chartet)
Hva blir target på den vimpelen?