Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Stangen er på ca 50 øre og iflg http://thepatternsite.com/pennants.html skal man gange det med “Percentage meeting price target for up breakouts: 34%”. Jeg synes det høres veldig lavt ut.

Spørsmålet er vel egentlig om det er riktigere å bruke http://thepatternsite.com/earnflag.html ettersom stangen opp kom på Q3-tallene. I så fall skal man gange med 86% i stedet og får da 9,8 -9,9 tenker jeg.

1 Like

Aker
Ser ut til 50 ma holder. Skal kanskje opp og teste 200 ma

2 Likes

Liten dobbeltopp i times chartet ( Funcom ). Potensielt fall på ca. 1 krone.

2 Likes

Spørsmålet er om det er en LPS i Hamlet nå.

3 Likes

FITBIT stiger på oppkjøpsrykter - skal begynne å følge med på denne. Klarer den å etablere en ny higher low på weekly og bryte over den fallende trendlinjen så kan det være verdt et lodd :shushing_face:

Liten oppdatering i Zinzino. Ser ut som EMA 12 støtter prisen igjen. Brudd over 19.10 de kommende dagene, gir fri bane opp til rundt 22 kr.

Fant også et veldig spennende chart i svenske Moberg Pharma.
Kan se ut til at en 4,5 år lang konsolidering akkurat er tatt ut. All time high er også rett i nærheten ved 86.10. Her kan det gå fort i svingene utover.

1 Like

Oppdatert chart etter gårsdagen (1h)

Samme chart (1d)
image

1 Like

Ser ut til at Funcom har satt kurs videre ned. Gått short idag og vil dekke inn igjen mellom 13-13,5.

2 Likes

Nevnte Serstech(SERT) for noen uker siden. Dippen ble kjøpt kraftig opp idag. Kan være noe å følge med på om vi får en close over 4,60 de kommende dagene/ukene.

Rettet emisjon

2 Likes

Takk for info, hadde ikke fått med meg det👍🏼

1 Like

Orkla brøt opp i går.

1 Like

Moberg Pharama

1 Like

Da har Funcom vært nede på første target ved brudd ned fra dobbbeltopp. Avventer litt med å dekke short da jeg antar det skal vaskes litt skikkelig først.

1 Like

Nhy faller, som ventet, noe tilbake etter potensielt brudd på OHS og lang fallende trend. Aksjen har en kortsiktig stigende trend som kan virke som en magnet for algoene p.t. Nivået her er ca. 32kr og jeg avventer ytterligere handel før vi ser nevnte område. Forhåpentligvis vil 31,5-32 holde godt ved test og utløse det “forventede” rykket videre mot 40kr.

3 Likes

Lsg ned for å teste bruddpunkt som seg hør og bør. Holder nivået rundt 61 ( forvent lange candles når algoene skal riste, så ligger klar helt ned mot 60 intradag ). Fundamentalt går bransjen inn i en fin tid nå, med historisk positivt segment hva gjelder pris på laks.

2 Likes

Funcom har reagert ned, på enormt volum idag, etter brudd fra en dobbeltopp. Det finnes god støtte i en lang stigende trend i aksjen og gitt at nivået rundt 13kr holder vil Funcom bli fin fremover. men litt sketchy er det dog at tencents inntog på kurs 15,75 hadde null og niks å si for Funcom`s aksjonærer. Skulle jo tro at det var positivt? :wink: Men, men! Kjøper det jeg kan, både for å dekke short samt adde på longen, når muligheten byr seg ned mot 13 blank ( antar vi ser 12,7ish intradag )

3 Likes

Pen trade! Hvordan shorter du? Bear FUN eller faktisk short-salg?

Takker!

Short salg, dvs. solgt lånte aksjer.

1 Like

Nice! Følger også med på den formasjonen - har tradet den med hell når jeg oppdaget den litt tidligere i år (sell the top, buy the bottom). Jeg bare lurer på hva som skjer om STØTTEN ikke holder. Altså, hva om vi bryter under 12.50ish? Measured move for den formasjonen er jo enorm (hele rangen er ca. 100%).