Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Tre oppdateringer først etterfulgt av to nye kandidater med potensiale.

SOBI med et klokkerent brudd på stort volum. Forventer en test av bruddet etter hvert, men her er oppgangspotensialet stort på sikt.

Tencent jeg nevnte en tid tilbake i en mulig ABCD oppgang. Foreløpig går denne etter boka, så får vi se hvor dypt pulbacket her blir. Mulig kjøpsmulighet i dippen.

Bitcoin greide trendendringen, så får vi se hvor lenge vi kan surfe bruddene oppover før en større test må bli gjennomført. Uansett stort at dette skjedde for første gang på over et halvt år.

Mine to nye mulige kandidater er to risikoaksjer. NANO og DNO.

Nanovector fordi dette kan se ut som et tydelig brudd og en backtest. Nano har stått i skyggen lenge etter at bruddet i PCIB og PHO ble en realitet(ref PCIB teknisk hvor jeg så stort potensiale i nettopp disse, men ikke noe nevneverdig i NANO). Nå føler jeg rollene muligens er snudd litt på hodet. PCIB og PHO er i konsolidering, mens nano for første gang siden oppgangen i 2016/2017 snuser på en trendendring. Jeg stoler dog ikke 100% på dette før 35kr er tatt ut. Skulle dette skje, så kan nano virkelig melde seg på

DNO sin formasjon kan være noe utydelig, men jeg mener å se konturene av en falling wedge som kan bety oppgangspotensiale. Nå skal bruddet av wedgen skje før man kan si noe sikkert, men kurser opp mot 14-16kr bør være innen rekkevidde i første omgang om dette blir en realitet. Vi får ta en dag av gangen, for i begge disse kandidatene så kan nyheter endre bildet kjapt både positivt og negativt!

14 Likes

NOD viser fine tendenser. Bryter opp gjennom base :ok_hand:
Her kan det fort dra seg til.

4 Likes

Aksjen fortsetter respektere EMA 21, mulig HS i spil. Sikter primært mot trendtak ~30 kr. Brudd ut av flaggen idag i weekly. Får se om uken stenger over eller ei.

3 Likes

Sterk close i dag :muscle:

6 Likes

MPCC, daily. Turnaround-case, eller lost cause?

1 Like

Tror du er inne på noe her, T20 har 83,38% av aksjene.

Var ca det jeg fant og. 2mrd gjeld, 6mrd assets. 1,7mrd mcap. cash 640m current liab på 200m og fcf -200m. Så mye bundet kapital. / “value” mot mcap.

Ser ut som container ratene mellom de store havnene har økt endel siste halvåret. Dessverre er fundamenta litt emisjon/refinansierings risk. litt risky mtp IMO2020 (ville sjekket scrubber / eco status på baljene.)

På den annen side, de kan ikke være så i beit for cash, for det var tilbakekjøp av aksjer så sent som i juli 2019.

1 Like

Tenkte å ta en titt på 1W chartet, det var oppløftende.

Også 1W har gitt minervini kjøpssignal, brudd opp over 5-6års konsolidering fra 2014 skal ikke forundre meg gir en reise lignende juni 2014-april 2015.

2 Likes

Litt lavt volum foreløpig, men koster ingenting å følge med. Chartet ser fint ut ellers

Ja, samtidig er det ikke veldig mange dagene siden det ble handlet en betydelig institusjonell post.

kan nokon sjekke opp Palladium teknisk for meg? Har ein meget solid shortposisjon på daily high…

Shorte palladium i Q1? Nå har jeg ikke sett på chartet, men palladium pleier alltid å gå sterkt de første månedene av året

Palladium går parabolic :slight_smile:

Å gå long palladium har 19/20 (husker ikke om det er 19/20 eller 17/18, men uansett) år gitt positiv avkastning de første månedene av året

Da er du i pluss 2,2% :smiley:

Så lenge du har stopp loss ved brudd over 2544-5 er ikke dette nødvendigvis en dum trade.

CGC har endret både daglig og ukentlig trend til bull for første gang på et år, og ser nå ut til å forberede seg for neste legg opp. Meget “healthy” konsolidering med avtagende volum etter læreboka, så blir ikke overrasket om det smeller opp her innen kort tid

3 Likes

KOG
Bra vol pivot og spesielt fin R/R her nå imo.

1D Minervini :white_check_mark: også

2 Likes

Ser interessant ut - er det noen “fasit” på hvor en SL bør ligge i slike formasjoner?

Nei, det vil jeg ikke si. Jeg er ikke noe ekspert på SL. Denne kan teoretisk fint sige ned til høy 13X uten at det er noe dramatikk i det, så lenge volumet er lavt og helst avtakende. KOG ser ut til å respekter glidende snitt så trolig går den ikke lavere enn 140kr på pullback. Når det er sagt så er det teoretisk bra med støtte/kjøpere rundt de to foregående topper, og da spesielt med den kraftige volum pivot vi ser tidlig januar.

1 Like

Salmar, daily. Dette er en slow-mover. Positivt at de har mye anlegg i Nord, som er et mindre problematisk område enn Vest og Midt.